Zdar všem.
Jelikož jsem před cca měsicem a pul kupil skutra KEEWAY MATRIX 50 2t, Najeto 13500km, jsu 5tý majitel a tak se chcu podělit s problémama a jejich řešením. Třeba to někomu pomuže anebo mi řekne, že jsem to řešil blbě
Já skutra nikdy neměl, jen velké mašiny. No ale loni jsem yamahu fz6s prodal a letos došetřuju a sezonu chcu odjezdit aspon na skutru. Tak jsem jednoho za 5tis vyhlídl a jel se kouknout. Při koupi se na skutru projel jen syn. Řekl, že ten motor je nesmrtelnej a jede hezky. Majitel mi jen řekl, že blbě startuje zastudena. Skutr je oducaný z obou stran, ale jinak dobrej a libil se mi. Tak jsme ho nakonec kupili za 4500kč a jeli dom. DOma jsem ho nakopl na starter asi za tři minuty. Za tepla chytal na brnknutí. Ale jakmile postál dvě tři hodinky, tak už byl problém. Dle rad tady jsem přicpal nasavaní vzduchu a už chytl někdy hned, někdy ani to nepomohlo. Kupil jsem novej automatickej sytič a taky furt blbý. Karbec jsem snad 50x měl venku a čistil ho, šteloval hladinu, profukoval a já nevím co všecko. Ale furt blbý. Jednou byla hladina moc vysoko, na hlavním stojanu chytl, jel dobře, ale jak jsem ho dal na bočák, tak prokapával benzin. Když jsem zas hladinu o malilinko snižil, tak zas vše jelo, ale jakmile jsem jel do pravotočivé zatačky, tak to vynechavalo. Dva týdny jsem se s tím trápil..... Tak jsem se nakrk a kupil novej celej karbec včetně sytiče a jakmile mi došel, tak ihned, bez štelování nebo rozborky jsem ho namontoval a po namontování začal skutr chytat na brnknutí. Jen jsem upravil volnoběh tím šrubkem pod šoupátkem, jinak fakt nic
Takže doporučuju rovnou kupit celej karbec za 620kč, než kupovat za 250 jen sytič.
Pak jsem vyměnil olej v motoru. Bezproblemová věc, což netřeba popisovat více
Pak jsem se zabýval tím protekajicím palivem, kohout se neuzavíral. Kupil jsem novej za 120kč a ten do dvou dnu přestal fungovat a nedodával dostatek benzínu. Reklamovat nebudu, bo kvuli stovaka nemíním litat na tu ochotnou předraženou poštu. Po sundání benzin zas protekal. Prostě protekal furt bez ohledu na podtlak anebo přetlak, Tekl furt, ale ne dostatečně, aby to stačilo na jizdu s plným plynem. Tak jsem kupil normální kohoutek ON/OFF za 80kč a ten dal díky bzumpásce mezi nadrž a karbec tak, že na něj krasně došáhnu a benzín před jizdou zapnu a po jizdě vypnu a mám klid. Už jsem několikrát i zapoměl vypnout, ale nikde nic neteče. Ale naučím se to vypínat, zvyknu si,.....víte jak, rupne nebo sesune se hadička a vytekl by všecek
To by bylo k zpojizdnění skutra. Dnes jsem zfunkčnil přední parkovačky, aby svitili hned po otočení kličku a NE až po nastartování. Klakson po otočení kličku funguje. Fungují i blinkry a brzdové světla. Tak logicky jsem usudil, že z těchto tři věci si mužu vzít 12v. Z blinkru jsem nějak nechtěl, blbě se mi to dohledávalo. Z blinkru by to krasně šlo, ale klakson je vicemeně hned u světel, tak jsem šel do něj. Z červeného drátu u klaksonu jsem vzal 12v a napojil se na žlutý drát parkovaček. Ustřihlý žlutý jsem zaizoloval. A funguje to fajně. Aspon mám jistotu, že i kdybych zapoměl zapnout hlavní světlo, tak aspon budu svitit parkovačkama.
Ještě jsem měl každej přední blinkr jinej, jeden celooranžovej a druhej bilej s oranžovou žárovkou. Tak jsem kupil bazarové blinkry z nějakeho čopra a ty tam namontl a super. Sice jsou dost veliké, takové plácačky, ale aspon to okolí uvidí bez problémů.
Taky bylo každé zrcátko jiné, tak jsem koupil sadu obou za 150kč a konečně za sebe vidím
Jinak skutr se mnou (100kg jen v trenkach a prázdným pytlikem) jel těch tachometrových 45. Syn mi odpojil u baterky nějaký kablik a už se dostanu po rovince na tacho na 55km/h. Asi bude tacháč ukazovat správně, bo když jsu rozjetý, tak často musím plyn ubírat, bo mě brzdí auta.
Koukl jsem i na variátor a odbrusil z něj kousek toho omezení. A chcu ve výfuku vybrat to zmenšení, hned u těsnění u válce/koleno
Jinak asi budu řešit ještě rozjezdy, bo rozjezd je fajn, ale kolem cca 35-40km/h to jakoby zpomalý a na těch 50-55 se to hrabe hodně pomalu.
Tady by mi mohl někdo poradit, jesli dát těžší válečky anebo lehčí? Co jsem koukal a vážil na kuchynske vaze, tak tam mám dva druhy, jedny (3ks žlutých) s váhou 5g a druhé (3ks černých) se 6g. Všecky jsou bez plošek. I variátor je asi dobrej bez vymačkaných ploch anebo vyježděných koleji
Jak to funguje? Když dám těžší válečky, tak to bude lepe zrychlovat? Anebo je to naopak? Je mě sice 43, ale toto nějak furt nedokážu pochopit.