Diskuze o čínských skútrech bez rozlišení kubatury.
Odeslat odpověď

Rele svetel

04 čer 2020, 05:18

Zdar, vcera jsem si zapojoval denni sviceni a vsiml jsem si, ze to rele svetel, nebo usmernovac, anebo jak se to presne ofiko jmenuje se mi fest hreje. Proste po asi 5 minutach na volnobeh sem se o to skoro spalil, proste ruku na tom neudrzim.
Lekl jsem se a svetla zapojil zpet dle originalu, i jsem zpet odpojil a zapojil na origo parkovacky, aby se rozly az po nastartovani. Ale zahrivani pokracovalo a bylo stejne.
Jinak dobijeni funguje, vsecko z elektriky funguje jak ma. Ale nejsu si jisty tim hratim.

Kazdopadne jen pro info:
Parkovacky mam zapojene tak, aby se mi rozly po otoceni klicku. Jen predni parkovacky.
Denni homologovane sviceni mam taky napojene na roznuti po otoceni klicku, ale udelal jsem si vypinacek, ze kdyz pojedu v noci, tak je cudlem vypnu. Zkusel jsem je zapojit pres relatko, ze jakmile roznu parkovacky, tak aby denni zhaslo, ale nefunguje to, relatko jen jemne bzuci, nesepne.

Re: Rele svetel

04 čer 2020, 07:14

Nechci se tě nějak dotknout, ale podle stylu psaní si v elektrice nejsi moc jistý. Skoro bych doporučil, abys podobné úpravy svěřil někomu zdatnému. Ono i když je to "jen" 12V, tak paseku to umí udělat pořádnou. Hřání relé může být nevhodnou cívkou (je třeba na 12V a 13,5V při dobíjení jí nedělá dobře), kontakty (relé na 230Vac si taky s 12V moc nerozumí), nebo jsou kontakty přetížené, ...
Naposledy upravil michal73 dne 05 čer 2020, 07:28, celkově upraveno 1

Re: Rele svetel

04 čer 2020, 08:14

Málo informací. Jaké světla jsi si montoval. U auta jsou světla pro denní svícení se třemi dráty, lepší varianta. 2 jsou napájení a ten třetí je přepínací, sepne či vypne světla podle přítomnosti napětí. Odpadne relé.

Re: Rele svetel

04 čer 2020, 17:22

Samozrejmne jsem daval rele 12v 25a. Z auta. Nejsu wul, abych tam daval rele na 230V.
Prvni nefungovalo, tqk jsem z meho auta vyndal druhe, kterym mam pripojene zadni parkovaci senzory. V aute je funkcni a prepina. Ve skutru jen bzuci. Takze i to prvni rele je dobre, bo delalo to same.
Kdesik jsem tu vycetl, ze okruh na svetla je stridavym proudem a z baterky je stejnosmerny. Anebo naopak, nevim presne, jestli jsem to neotocil.

A i kdyz jsem po zjisteni, ze se to hreje, dal vse do origo stavu, tak se to hreje furt, tqkze ja jsem chybku asi neudelal. Myslim, ze je to zahrivani asi normalni, proto to je hezky vepredu kde fuka vitr. Jen me to prislo divne no, tak jsem se zeptal. Jedna se o tuto soucastku, co se mi hreje:
https://www.ctyrkolky-hombrac.cz/dily-p ... 25-typ2-2/

Jinak to denni svetlo mam s dvema dratama, nezamenitelne dva draty, cerveny plus a cerny minus. Je to origo SJ-287E z odkazu zde:
https://exterierove-osvetleni.heureka.c ... e/#section

Re: Rele svetel

04 čer 2020, 18:05

Myslel jsem kontakty relé na 230V, ne cívku; relé z auta samozřejmě vyhovuje cívkou i kontakty. Na motorce je jen stejnosměrno, střídavina jde tak maximálně z altíku, a to jen do usměrňovače/regulátoru dobíjení. Pokud to relé bzučí, změř napětí na cívce. Jestli to topí tak, že
Gumitek1029 píše:sem se o to skoro spalil, proste ruku na tom neudrzim
, tak je podle mě něco špatně.

Re: Rele svetel

04 čer 2020, 18:28

Asi me nechapes.
Hreje se mi tamto, co jsem dal odkaz vyse. Rele odporu svetel, to tam bylo a i me to dle potisku naslo ten odkaz, co jsem dal. Do teho jsem nijak nezasahoval. Je to vice bokem od meho pracovniho prostoru. Jen jak jsem proste čapěl a pak vstaval, tak jsem si chtel pomoct rukou a pritahnut se. No a sahl jsem na neco horkeho


Jinak to prepinaci relatko k tomu dennimu svetlu jsem daval toto, myslel jsem, ze je 25A ale je dle guglu 50A:
https://www.renaultdily.cz/rele-fialove-12v/50a39

To se mi vubec nehreje, jen bzuci.

To, co se mi hreje jsem vycetl, ze pri vyplych svetlech dela odpor, ze dobijeni jede naplno. A jak se zapnou svetla, tak vznikne odpor od svetel a to rele uz nedela odpor Nevim jak to napsat, ale osobne si myslim, ze je to z toho duvodu, aby pri zapnuti svetel najednou nebyl nejaky napetovy sok pro elektroinstalaci.

Dneska se mi uz nechce, ale pres vikend jeste jednou sundam cumak a zkusim nastartovat a hned zapnout svetla, jestli se bude hrat, dle me by melo byt jakoby odpojeno. No a jal svetla se vypnou, tak "se zapne" a dela odpor misto zarovek

-- 04 čer 2020, 17:51 --

Prosim moderatory, z duvodu lepsi dohledatelnosti v budoucnu o prejmenovani tematu na: rele odporu svetel
Diky

Re: Rele svetel

04 čer 2020, 19:17

Ehmmm, :oops: odkazu jsem si nevšiml, vycházel jsem z tohoto
Gumitek1029 píše:Zdar, vcera jsem si zapojoval denni sviceni a vsiml jsem si, ze to rele svetel, nebo usmernovac, anebo jak se to presne ofiko jmenuje se mi fest hreje. Proste po asi 5 minutach na volnobeh sem se o to skoro spalil, proste ruku na tom neudrzim.
. U tohoto skůtru funkci netuším, odpor se dával u některých škodovek, aby neodcházely žárovky. Bez schématu se toho moc nevykouká, tak se asi holt smiř s tím, že máž motku s topením.

Re: Rele svetel

04 čer 2020, 19:19

Relé odporu světel nevím proč se to jmenuje Relé ale je to výkonový odpor a ten bude hřát, proto je to těleso z keramiky. To že ti bzučí fialové relé je proto že je připojeno na střídavé napětí, kmitá kotva, musí být připojeno na stejnosměrné napětí.

Re: Rele svetel

04 čer 2020, 20:07

sinco píše:Relé odporu světel nevím proč se to jmenuje Relé ale je to výkonový odpor a ten bude hřát, proto je to těleso z keramiky. To že ti bzučí fialové relé je proto že je připojeno na střídavé napětí, kmitá kotva, musí být připojeno na stejnosměrné napětí.

No dekuju za vyjasneni a potvrzeni meho predpokladu, ze to je v poradku.
A ano, myslel jsem, ze to bzuceni bude proto,ze tam je jinej proud nez by mel byt. Vsak jsem to i vyse psal, ze tam jsou stridavi a stejnosmerni elektrikovy certici :-)

Jen mohl bys trosku lepe vysvetlit, co to vubec dela a proc to tam je? Bo tomu nejak nechapu Diky

-- 04 čer 2020, 19:09 --

michal73 píše:Ehmmm, :oops: odkazu jsem si nevšiml, vycházel jsem z tohoto
Gumitek1029 píše:Zdar, vcera jsem si zapojoval denni sviceni a vsiml jsem si, ze to rele svetel, nebo usmernovac, anebo jak se to presne ofiko jmenuje se mi fest hreje. Proste po asi 5 minutach na volnobeh sem se o to skoro spalil, proste ruku na tom neudrzim.
. U tohoto skůtru funkci netuším, odpor se dával u některých škodovek, aby neodcházely žárovky. Bez schématu se toho moc nevykouká, tak se asi holt smiř s tím, že máž motku s topením.

Uplne v pohode, jsu rad za kazdou reakci
Odeslat odpověď