Odstoupit od kupni smlovy se da i v pripade, ze vyrobek je v rozporu s kupni smlouvou tzn. neplni ucel ke kteremu je urcen. Zde neni prima souvislost s reklamaci a poctu reklamaci. Timto je mysleno ze se jedna o vyrobni vadu, ktera se projevuje u vsech vyrobku tohoto typu, coz nepochybne vetsinou je.
Pak je slozitejsi cesta a vyrobek reklamovat a v zadnem pripade pokud neni zavada odstranena tento vyrobek ze servisu prevzit. Prodejci/servisu bezi 30-denni lhuta pro odstraneni zavady a pokud to nedodrzi, ma pravo zakaznik pozadovat vraceni penez a nebo v pripade dohody kupujici/prodavajici vymenu zbozi min. ve stejne kvalite.
Zde prikladam vysvetleni, treba to nekomu doda odvahu a od smlouvy odstoupi. nakonec ma nato celou zimu Shoda prodávané věci s kupní smlouvouNovela občanského zákoníku zavádí, v souladu se Směrnicí Evropského parlamentu a Rady, institut shody prodávané věci s kupní smlouvou. Shodou s kupní smlouvou se podle § 616 odst. 1 a 2 OBČZ rozumí, že prodávaná věc:
a) je bez vad;
b) má jakost a užitné vlastnosti;
* smlouvou požadované;
* prodávajícím, výrobcem nebo jejich zástupcem popisované;
* na základě prodávajícím prováděné reklamy očekávané;
* popř. pro věc takového druhu obvyklé;
c) odpovídá požadavkům právních předpisů;
d) odpovídá co do množství, míry a hmotnosti;
e) odpovídá účelu, který prodávající pro použití věci uvádí, nebo který je pro danou věc obvyklý.
Potraviny musí mít navíc vyznačeno datum minimální trvanlivosti a potraviny podléhající rychlé zkáze datum použitelnosti.
Z uvedeného vyplývá, že pojem „shoda s kupní smlouvou“, resp. „rozpor s kupní smlouvou“ je širší, než pojem vadného plnění (vad věci). Proto za rozpor s kupní smlouvou je třeba považovat nejen „klasické“ vady (množství, jakosti či provedení), ale i nenaplnění kupujícím očekávaných či prodávajícím popisovaných užitných vlastností. Pro posouzení shody s kupní smlouvou není rozhodující, zda jde o vady (rozpory) zjevné nebo skryté.
Nároky kupujícího z odpovědnosti za vady jsou závislé na tom, kdy se rozpor s kupní smlouvou projeví (§ 616 odst. 3 a 4 OBČZ).
Není-li věc ve shodě s kupní smlouvou v okamžiku převzetí je prodávající povinen na žádost kupujícího bez zbytečného odkladu:
* bezplatně věc vyměnit nebo bezplatně věc opravit
a není-li takový postup možný
* poskytnout přiměřenou slevu a nebo akceptovat odstoupení od smlouvy.
Tyto povinnosti prodávající nemá pouze v případě, kdy kupující o rozporu s kupní smlouvou před převzetím věci věděl, nebo jej sám způsobil.
Stejné povinnosti má prodávající také tehdy, když se rozpor s kupní smlouvou projeví během šesti měsíců ode dne převzetí věci. V této situaci je pro prodávajícího liberačním důvodem, důvodem který ho zprostí odpovědnosti, nejen to, že kupující o rozporu s kupní smlouvou před převzetím věci věděl, nebo jej sám způsobil, ale navíc jím může být i to, že tento rozpor vyplývá z povahy věci, např. běžného opotřebení výrobku, nebo tím, že prokáže, že rozpor s kupní smlouvou zde není.
Jeste doplnim, ze k tomuto ukonu neni treba pravniho vzdelani. Staci zavolat na COI (je jedno na kterou) a oni vas problem zhodnoti a vam v teto veci ochotne poradi jak postupavat dal. To vse samozrejme zdarma.
Kontakty na COI