Diskuze o čínských skútrech bez rozlišení kubatury.
Odeslat odpověď

Navýšení výkonu použitím variátoru ano/ne

20 lis 2023, 17:26

Zdravím mám skútr Maxon optimus 125 a chci dát sportovní variátor nevíte jaký mám přesně objednat a nebo jiné řešení k vůli většímu výkonu?! V Malešice chce po mě průměr hřídele zda 15 nebo 17 neví někdo děkuji za odpovědi

Re: Dotaz

20 lis 2023, 18:04

Nejlepší postup pro zvýšení výkonu je koupit skútr s vyšším výkonem. Jiná cesta jsou vyhozené peníze. 8)
Věř mi, jiná cesta ke spolehlivému a výkonnému stroji není. Je to ověřené.

Re: Dotaz

20 lis 2023, 18:08

Skútr je nový a jsem s ním spokojen akorát potřebuji dát lepší variátor tak potřebuji informace co mám přesně objednat ,jinak s ním jezdím hlavně delší trasy ! Proto ta úprava díky za odpovědi

Re: Dotaz

20 lis 2023, 18:17

Nič nekupuj,len zbytačne vyhodíš peniaze-Maxon optimus 125 má výkon 6,5 kW při 7260 ot./min,výkon sa žiadnym variátorom nedá zvýšiť-dá sa len trochu upraviť priebeh zrýchlenia,ale z tým biednym výkonom to nemá žiaden význam :roll:

Re: Dotaz

22 lis 2023, 19:48

https://m.youtube.com/watch?v=At-1uicrN94

Re: Dotaz

23 lis 2023, 08:30

Nie,žiadnym variátorom sa nedá zvýšiť výkon motora-ten je daný zastaralou konštrukciou vzduchom chladeného muzeálneho motora GY6.
Variátorom sa dá len lepšie upraviť využitie toho výkonu-aj v to videu hovorí,že motoru namerali výkon 8,6 k , čo je cca tých 6,5 kW,ako som písal.
Ten variátor vo videu dokáže zvýšiť maximálnu rýchlosť-hovorí,že až na 110 km/h-ale pozor-tú maximálku dosiahne len na skúšobnej stolici-v reálnej prevádzke musíš počítač z odporom vzduchu,ktorý na stolici nie je-ten odpor vzduchu sa postará o to,že z výkonom 6,5 kW ten skúter nepôjde viac ako 90 - 95 km/h.
Ver mi,na takto okapotovanom skútry potrebuješ viac pary :wink: Mal som nedávno Forzu 125,tá má 11 kW (t.j. 15k) a keď bolo fajn počasie a dosť dlhá rovinka,podla tacho vytiahla 120 km/h (podla GPS samozrejme menej-len 106 km/h.)
Nie je nijako možné,aby podobne velký skúter z výkonom ovela menším toto dokázal 8)

-- 23 lis 2023, 07:38 --

Aj som to napísal do komentáru pod tým videom,som zvedavý,čo odpíšu.

Re: Dotaz

24 lis 2023, 12:18

Zvýšit výkon se naladěním variátoru dá .. a ne, že ne. Ale musí se ladit a pojede pořád ve vysokých otáčkách a bzučí jak vosa. Pak to zní jak 50 ccm ...

Žádný rady na to nejsou, protože se musí ladit váha válečků a síla reflexní pružiny na motorové brzdě. Dobře to dělají ve Scootland Brno .. u mého Downtown 125 dosáhli +30% od 30 do 90 km/h
Naposledy upravil JardaB dne 24 lis 2023, 15:54, celkově upraveno 1

Re: Dotaz

24 lis 2023, 12:34

Promin ale ne. Upravou prevodovky se vykon stroje nenavysi. Vykon zustava stejny.

Upravou prevodovky lze docilit lepsi dynamiky na ukor neceho. Lepsi maximalky na ukor neceho. Technicky i obojiho.

Ale vykon zustava stejny…

Re: Dotaz

24 lis 2023, 14:07

To tu jsou zase kydy. Výkon motoru samotného se sice nezvedne, to pochopí i dvouletý dítě, ovšem výkon na zadním kole naroste do určité rychlosti dramaticky. Při rozjezdu a do cca 70 km/h u malého číňana klidně o 1/3. Protože proč soudruzi? Protože zásadně zvýšíme pracovní otáčky motoru pro danou rychlost (jde-li o celou sadu s lehčími válečky).
Jdi do toho, stojí to za každou korunu. PS: Nauč se pojmenovat založené téma. Já být moderátor, tak téma s názvem DOTAZ smažu, aniž bych si jej přečetl. Je to vrcholná neslušnost.

Re: Dotaz - navýšení výkonu Maxon

24 lis 2023, 15:59

Ano, přesně výkon motoru zavisí na otáčkách. Pokud točí motor 2 tis a zrychluje má nějaký výkon, Pokud točí 6 tis. a zrychluje ... má na zadním kole o hodně vyšší výkon. Motor má přeci výkonovou křivku závislou na otáčkách stejně jako průběh točivého momentu, Ten se projeví u motorů, které tzv. táhnou od spoda jako třeba diesely ... ale my jsem u benzínu.

To "ladění" způsobí, že v celkém rozsahu otáček motor točí víc a proto na zadním kole je vyšší výkon.

1 - Pokud v plechovce zrychluješ na šestku tak to moc nejede, protože motor je v pásmu, kde výkon ještě není
2 - pokud podřadíš na trojku, tak pojede jak z prdele prd ... proč ? -- protože motor je na maximu výkonové křivky
Naposledy upravil JardaB dne 25 lis 2023, 19:00, celkově upraveno 1

Re: Dotaz - navýšení výkonu Maxon

24 lis 2023, 16:22

Ja vam v te teorii a terminologii nechci kazit radost ale v te rovnici o otackach a vykonu vam kapku chybi tocivy moment … nicmene vidim ze zde se pletou pojmy s dojmy tak to nebudu resit dal.

A na zadnim kole bude porad stejny vykon. Nicmene jinym zprehodovanim tam muze byt jiny tocivy moment…

Re: Dotaz - navýšení výkonu Maxon

24 lis 2023, 17:06

Goesy, pořád stejný výkon bude na zadním kole leda tehdy, pokud bude stát na místě. A ten výkon bude 0. Ó Adonáj, že já se vůbec snažím. Opravdu konec diskuse…

Re: Dotaz - navýšení výkonu Maxon

24 lis 2023, 17:15

JardaB píše:Motor má přeci výkonovou křivku závislou na otáčkách stejně jako prlběh točivého momentu, Ten se projeví u motorů, které tzv. táhnou od spoda jako třeba diesely ... ale my jsem u benzínu.

To jako že u benzínového motoru se průběh točivého momentu neprojeví? :-)

Jinak myslím, že pravdu máte všichni, akorát se každý snaží říct něco jiného. A jelikož ten dotaz zní trochu naivně, tak goes celkem správně poukazuje na to, že úprava variátoru je vždy něco za něco (ono i motoru, ale to je jiné téma). Tazatel uvádí. že mu jde o delší trasy - v tom případě si nejsem jistý, zda lepší zrychlení při rozjezdu na úkor maximálky je to, co mu pomůže.
Na zázračné varce, které zlepší odpich, zvednou maximálku, sníží spotřebu a ztiší motor nevěřím. :mrgreen:

Re: Dotaz - navýšení výkonu Maxon

24 lis 2023, 17:36

No asi tak - ten Maxon už teď žere i trávu kolem cesty. Ty úpravy vyjdou na 3500 a to neberu v úvahu možnost výměny spojky a spojkového koše pro zlepšení komfortu - snížení vibrací od toho originálního nevyváženého krumplu co do toho montujou. To jsou další 3000. A se zvýšením provozních otáček při akceleraci dojde k dalšímu zvýšení spotřeby, takže to pojede tak za 4,5l/100km.
No neber to za ty kroupy - za mě je to házení perel sviním.

Re: Dotaz - navýšení výkonu Maxon

25 lis 2023, 14:08

OndraCB píše:Goesy, pořád stejný výkon bude na zadním kole leda tehdy, pokud bude stát na místě. A ten výkon bude 0. Ó Adonáj, že já se vůbec snažím. Opravdu konec diskuse…


Stejny vykon mysleno v otackach stejnych. Logicky ze pujde s krivkou prubehu. A vykon motoru bude stejny jako byl. Ten se pouzitim jinych orevodu nezmeni. Zmeni se tocivy miment co bude na kole. Pojem “vykon na kolech” je nesmyl. Aby byl vykon musi byt prace a tu dela jen notor.

Takze zadne o adonaj ale naprosto nevhodne pouzivani vyrazu. Tezko oak brat vazne ze tomu obsahu pak rozumis.
Odeslat odpověď