Diskuze o čínských skútrech bez rozlišení kubatury.
Odeslat odpověď

Re: Maxon Matador 50

23 srp 2011, 18:24

Zdravím, taky mám tohoto skútra, jsem max. spokojen. Nalítáno zatím 340km, takže jdu na garančku. Chtěl bych se zeptat, jaké volit typy dílů. Mám zálusk na variátor Mallossi Multivar s kontrastkou, pružinky do spojky a možná i trysky do karburátoru, ale nevím jestli má klikovka 13mm nebo 16mm tisícihran. Co slýchávám, tak je to kopie Minarelli motoru, který by měl mít 13mm tisícihran, ale radši se ptám, jestli to někdo víte přesně, abych neobjednal díly pro Minarelli a pak jsem to šel vrátit.


Díky kluci, zatím.

Re: Maxon Matador 50

23 srp 2011, 19:33

Potřeboval bych poradit. Už mám rozpojený drát na omezovačí ale ještě sem četl něco jako zacpání něčeho na výfuku může mi někdo napsat co přesně ?

Re: Maxon Matador 50

23 srp 2011, 20:41

Ahoj, když půjdeš po výfuku směrem od válce, tak uvidíš takovou trubičku, která odbočuje a na ní je taková "krabička", na které je hadice gumová tlustá. Tak to je vedení zpětných spalin. Tou tlustou hadicí to vede pod sedlo, kde se to přes filtr zúží do gumové hadice užší, která je napojená na vzduchový filtr. Osobně po prozkoumání je lepší to zaslepit možná u filtru a udělat to tak, aby to vypadalo na oko, že to tam je - ale nefungující.

Zatím ahoj

Re: Maxon Matador 50

23 srp 2011, 21:25

No po rozpojení fialového drátku už to jede dobře max zatím 61 km protože mam najeto jen 20km a zajíždím. :-)
Ten vyfuk ještě neřeším asi. Jen mě ještě vadí strasně volné řízení je to normální ? A ještě by mě zajmalo jestli to ma CDI a kdyby jo tak jestli se dá nějak odblokovat aby byl v yšší otáčky u čtyřkolky to šlo boxem ale ta měla obsah 250ccm a 4takt

Re: Maxon Matador 50

23 srp 2011, 21:37

CDI se prodávají sportovní např. na www.skutry-malsice.cz, www.scootland.cz, ale až to zajedeš tak to bude chodit víc neboj. Ten výfuk když zaslepíš, tak to líp "dejchá" a jde to líp do otáček. Osobní zkušenost s řízením nemám zatím nijak špatnou, co se týče zajíždění a rychlosti, tak měj na paměti, že skútr si sedá, takže se všechno "roztahuje, natahuje atd.". Osobně neustále ladim volnoběh, protože po každých 50km je to trošku jinak. Jinak restrikce na tom prý nejsou kromě fialového drátku a zpětných zplodin. Co se týče úprav které mají podle mě smysl jsou pružinky do spojky, variátor Multivar s konstrastní pružinou a ostatní malé doplňky. To ti přidá na rychlosti, odpichu, chlazení atd.

Re: Maxon Matador 50

25 srp 2011, 20:44

Prosím o radu o jaky typ motoru se jedná výrobce a označení děkuji.

Re: Maxon Matador 50

30 srp 2011, 10:56

Už jste to někdo rozebral chlapi nebo víte někdo, jakou to má hřídel jestli 13 nebo 16 mm a jak dlouhé pružinky do spojky??

Díky za případné info.

31.8. edit:
Zdravím kluci, přispívám s užitečností. Dnes jsem vyměnil variátor za Malossi Multivar, kontrastní pružinu a pružinky ve spojce.

Kdo by chtěl vědět co koupit, tak variátor je pro Minarelli motor a je pro ! ! ! 13mm TISÍCIHRAN ! ! !. Kontrastka je přímo k němu a tvrdost mi přišla skoro stejná jako byla původní, ale délka je o cca 5cm více než originál, takže to v celku asi přitvrdí. Spojkové pružinky jsem koupil Naraku pro Minarelli motor. Dal jsem zatím 1500 otáček plus, pak jsou už jen 2000.

Poradili jsme si s tátou pomocí lepšího "domácího" nářadi. Na povolení varia stačí piston stopper a na povolení zvonu jsme použili truhlářský utahovák - výborně slouží, zvláště když jsou dva kusy a je levnější než pulley holder atd.

Neberte to jako chlubení, dávám jsem pouze názor a info pro ostatní, aby nemuseli hledat a koumat. Zkusil jsem to naslepo koupit a vyšlo to - štěstí.

NĚKDO TO ZKUSIT MUSEL - Výsledek super, práce na půl hodiny.
Naposledy upravil KYBLOS dne 04 říj 2013, 20:47, celkově upraveno 1
Důvod: Sloučeny dva příspěvky pod sebou

Re: Maxon Matador 50

01 zář 2011, 14:42

Taky chci udělat tuto výměnu. Ale potřebuji vědět.
Jak to po výměně jede?
Zvětšila se maximální rychlost? Akcelerace? Jde to poznat?
Naposledy upravil KYBLOS dne 11 dub 2013, 03:12, celkově upraveno 1
Důvod: Citace posledního příspěvku

Re: Maxon Matador 50

08 zář 2011, 13:45

Tak po garanční prohlídce, výměně variátoru a pružinek jsem dojel na chatu 70km a asi dva dny jezdil. Přihodil se mi akorát jeden problém a to je opět volnoběh. Nejde vyladit. Na garančce mi posunuli ségrovku jehly až úplně dolu, čímž ji dali nejvýše. Vzdušník jsem později nastavil dle všudy zmíněných rad na optimum 1.5 otáčky a motor prostě neběží na volnoběh jak má. Nemá kulatý chod a běží poprdávajícím stylem Jawy 350. Při přidání se dusí než naskočí do otáček a otáčky pak padají velice pomalu dolů. Někdy se při přidání plynu motor z volnoběhu zadusí a je konec. Jinak z garančky byl vzdušník na 3/4 otáčky a při kontrole svíčky byla krásně cihlově hnědá. Tak nevím jak to naladit. Příde mi, že jediný rozdíl který je, je vzdušník utažený a neutažený. Povolit ho můžu kamkoliv a nic se nemění. Prdí prdí a prdí :-D

Poradí tady někdo, kde můžu hledat chybu? Zkoušel jsem snad všechno - čistit karbec, polohu jehly, vzdušník, lanko.


Díky moc !

Re: Maxon Matador 50

08 zář 2011, 15:35

Čau hodně záleží na tom co tam dáš za benzín, někdy tanku na OMV a otáčky mám hodně vysoké a když koupím benzín na agipu, kde tankuji častěji tak jsou otáčky tak akorát.

Re: Maxon Matador 50

08 zář 2011, 15:37

Čau, tankuju pravidelně Shell Natural 95. Čtu tady fórum a prý jsou v karbecu nějaké jazýčkové klapy. Jak to vypadá a kde to najít netušim. Měl jsem to rozebraný, ale nevim na čem to je. Pak to prý může být blbá fajfka s tím plechem a kabel.

Re: Maxon Matador 50

08 zář 2011, 15:44

Jo ta fajka na svíčce to děla taky stačí sundat ten plech co je na té koncovce.

Re: Maxon Matador 50

08 zář 2011, 16:05

Klapky nejsou v karbecu ale na motoru pod sánim do kterého vede karburátor..

Re: Maxon Matador 50

08 zář 2011, 17:07

Díky za info, asi to pak odnesu na záruční servis. Nic víc mě nenapadá. Rozdíl je jak jsem říkal jen utažený nebo povolený vzdušník. Utažený vzdušník volnoběh sice drží tak nějak, ale neklesají otáčky po přidání. Když ho povolím o byť čtvrt otáčky tak se to rozhodí a je to v řiti.

Zkusím začít levnějšími variantami jako fajfka, kabel na svíčku, pak otestuju kdy zavírá plovák a seštelování jehly. Ani nevím, kde může a nemůže být. Standartně je prý na středu, ale všichni ji dávají až na poslední drážku, aby byla nejvýše.

Jinak čtu ještě o svíčkách origo jsem měl BPR7HSA, náhradní mám BP7HS, ale prý tam jde správně BPR8HSA ??!!! Tak už nevim.

Kdyby někdo vykoumal něco dalšího nebo na něco přišel, dejte vědět díky moc kluci ! ! !

Re: Maxon Matador 50

08 zář 2011, 17:35

A co ten variátor??? Je znát že by pozvedl výkon??? :-)
Odeslat odpověď