Diskuze o čínských skútrech bez rozlišení kubatury.
21 črc 2017, 08:39
nerozumim... Liznout na spodni hrane, ale zaroven nezasahnout dosedaci plosky u cepu. To potom jo = lepsi start - remen niz.
Ale nahore potrebujes material na remenicich pridavat abys docilil lepsi max rychlosti - remen vys.
Jinak cep sem meril jasný! Má 51,5mm = standardní. (jiný jsem pro 125 nenasel) Nevím, ale asi někde udelali soudruzi chybu. Podle me prave v tom cepu. Byl totiz soucasti variatoru a je stejnej jako standardni, takze to nedava moc smysl.
Prodejce mi napsal ze varec je optimalizovany na remeny 835 20 30 nebo 842.. ale s tim to proste nefunguje jak ma.
Takze chci nechat zkratit cep o 2mm a zaroven sem objednal i tlustejsi remen:)) kterej by mel ve spojeni s tim původnim neupravenym cepem (a podle mych nakresu) prinest znatelne lepsi efekt:) otazkou je jak se do toho promitne delka remenu, pac bude bohuzel o trochu kratsi.
uvidime.
22 črc 2017, 01:04
Prave ze stiahnes dosadacu plochu kde sa dotyka cap. Tym padom sa remenice dostanu blizsie a vytlacia remen vyssie.
Plochu po ktor3j beha remen neupravujes. Najidealnejsie je liznut z remenice variatora. Vtedy ti rozbeh ostane rovnaky,len pri maximalnom zovreti remen ide vyssie, staci liznut 0,2mm. To vies vypocitat ako vysoko mas teraz remen, a ked stiahnes 0,2mm tak remen bude o tu vzdialenost vyssie a vies o kolko ma byt dlhsi. Len pozor aby ti ten dlhsi remen. Neviliezol na spojkovej remenici vysoko.
22 črc 2017, 21:00
Pokud lízneš na soustruhu tu pohyblivou řemenici (jak jsou v ní válečky), změní se ti pouze maximální rychlost (pokud tedy bude mít motor dost výkonu aby ještě dokázal zrychlit). Řemen se ti při vyšších otáčkách posune ještě dále k hornímu okraji řemenice. Já jsem to dnes stáhnul o 1mm a jde až úplně na kraj. Možná to chtělo raději míň, ale vyzkoušel jsem to i z kopce na max. a žádný problém nenastal. Pak je ještě otázka, zda ti to pustí zadní strana řemenice jak jsou válečky. Jestli nebudou při vysokých otáčkách už úplně opřený o vnější okraj řemenice a tím pádem už nebudou dál řemenici odtlačovat od té kovové misky. Všiml jsem si, že všechny tuningové variátory mají právě v těchto místech u každého válečku mírné vybrání a tak umožňují delší dráhu posuvu válečků.
Pokud vložíš pod váleček variátoru (mezi váleček a tu plechovou misku) podložku, roztáhneš o sílu podložky řemenice v klidovém stavu, takže ti řemen na přední řemenici půjde níž (na zadní logicky výš, protože délka řemenu je přeci pořád stejná), a budeš mít lepší rozjezdy a celkově větší sílu protože si ten převod upravil v celém spektru otáček. Asi se ti sníží maximálka, ale možná také ne, protože motor ji možná dosáhne také, jen s vyššíma otáčkama. Maximálka těhle skútrů je stejně limitována nízkým výkonem motoru a ne dosáhnutím jeho maximálních otáček.
Pokud by jsi na soustruhu snížil tu pevnou řemenici (s ventilátorem), tak ji trvale přiblížíš k té druhé, stejně jako když zkrátíš čep. Rozjezdy budou línější a motor bude pracovat zbytečně v těžkém převodu po celou dobu.
Dnes jsem to ještě dodělával a nakonec mám tuto variantu: Delší řemen o 7mm (ale je zase o něco silnější), 1mm silná podložka pod čepem kvůli lepším rozjezdům a o 1 mm snížená pohyblivá řemenice abych snížil ve vysokých otáčkách mezeru mezi řemenicema a řemen dokázal využít celý obvod řemenice.
23 črc 2017, 20:38
tak to vypadá, že bys mohl (ba dokonce měl!) dosáhnout kýženého efektu:)
Vypodložení čepu 1mm podložkou by mělo přinést efekt lehčího převodu na startu + to stažení na variátorový řemenici vykompenzuje možnou ztrátu na max. rychlosti.
Pěkně!
Zajímala by mě ještě jedna věc. Podložka + ubrání varce prodloužilo délku čepu o 2mm (ta část co vyčnívá z variátoru v klidovém stavu) Kolik to teď máš??
Já mam totiž na tuning variátoru toto míru 16,5mm (standard jen 13mm) Ty bys měl být teoreticky na 15mm?
Ptám se proto, že 16,5mm nefunguje:) Prostě to už je moc - řemen asi prokluzoval než se v 5tis ot "chytil". V plánu je ho nechat stáhnout na 14,5mm..
24 črc 2017, 08:28
Tento rozměr jsem neměřil, ale jelikož se rozměr podložky a ubrání variátoru sečte tak by to tak mělo být. Co se týká podložky, tak si myslím že o nějakou desetinu mm by mohla být ještě silnější- celkem možná až 1,2mm, ale to ubrání variátoru chtělo asi jen 0,7-0,8mm. Zkoušel jsem to tak, že jsem na provizorní ose dal obě řemenice k sobě, stáhnul je aby se nehnuly a nasadil řemen. V tu chvíli byl horní okraj přesně s horním okrajem řemenice variátoru. Říkal jsem si, super, přesně to chci. Jenže jsem nějak zapomněl na odstředivou sílu, která ten řemen posune ještě malinko výš. Zatím to nijak nevadí, ale možná pro jistotu objednám z číny jinou řemenici na které to zkusím znovu, nebo rovnou objednám "sportovní" variátor. Stojí na e-bay od 400 Kč, zn. KOSO.
24 črc 2017, 12:23
tu podložku si tam dal nějakou obyč? a jaká byla tloušťka toho řemenu?
24 črc 2017, 12:36
Podložka je ocelová, ale je slabší než normální podložky, ty mají v tomto rozměru kolem 3mm. Dají se normálně koupit v nějakém slušném železářství. Možná by tam stačila i hliníková, protože jakmile to utáhneš tak se tam nic už nehýbe ani netře. Řemen má rozměr 842x20x30 a když jsem ho měřil tak byl na horní straně širší o 1mm oproti originálu. Otázkou je jak široký byl ten řemen jako nový, teď měl najeto přes 1000 km, ale jinak žádné poškození nevykazoval.
Dnes dopoledne jsem jezdil po městě po nějakých nákupech a jsem s úpravou opravdu spokojen. Skútr je mnohem živější jak dřív. Ještě by to chtělo doladit spojku aby sepnula při vyšších otáčkách, ale do té rozborky se mi až tak nechce. Pamatuji si jak blbě šla povolit ta velká matice, jinak je to otázka chvilky.
24 črc 2017, 12:49
no prave v tom remenu je taky zakopanej pes.
ja mam samozrejme standardni 835x20x30 a ten mel jako novej 19,2mm. Mit presne 20mm, tak se to taky chova jinak.
jelikoz musim ten cep nechat zkracovat (a nechci zase moc) jinak bych musel sahnout po podlozce, tak by me zajimalo jak to funguje u tebe.
Tzn proto ta otazka na vycnivani cepu a presnou-namerenou tloustku remenu:)
24 črc 2017, 13:12
Jelikož jsem netušil, že tyto rozměry někdo bude chtít, tak jsem se o to nijak nezajímal. Ten čep nech klidně zkrátit a pak si jeho délku doladíš podložkami.
Od jakého výrobce máš ten variátor?
24 črc 2017, 13:18
Jasný, to jen kdybys to třeba ještě měl rozhozený.
Varec mam z aliexpressu:) mám za to, že to je kopie nibbi racing aspon řemenice variátoru se zdá být totožná. Zpracování moc pekný. leč čep z něho vyčnívá 16,5mm a řemen se chytl až v 5tis. ot. asi prokluzoval. max. rychlost taky špatný. Řemen je prakticky novej, je ale jen 19mm širokej.
Takže se bude zkracovat asi o ty 2mm na 14,5 a uvidíme.
HTB1ldRhQXXXXXXEXpXXq6xXFXXX3.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
24 črc 2017, 14:39
A neopírá se ti tedy řemen spodní částí o ten čep?
24 črc 2017, 15:13
teoreticky ano (v nakresu to je tak, ze se remen spodni hranou dotýka čepu a zárověn doléhá bočními hranami na řemenice), ale k tomu asi nedojde z duvodu omezené flexibility řemenu- neohne se v tak malém radiusu.
když jsem to stahoval tak tam byl navolno. Řemenice ho prostě nesevřely. U standardního musím naopak řemenu trochu pomáhat a vytahovat ho abych ty řemenice pořádne stáhnul.
24 črc 2017, 15:51
Spodní hranou se v žádném případě dotýkat nesmí. Nech zkrátit čep a máš to vyřešené.
27 črc 2017, 22:22
Výfuk s koncovkou.jpg
Výfuk bez koncovky.jpg
Příruba výfuku II..jpg
Příruba výfuku.jpg
Dnes jsem se trochu nudil, tak jsem se rozhodl podívat jak vypadá konstrukce výfuku na Matadoru.
Po demontáži výfuku jsem hned zjistil že u příruby jak je navařená trubka, je vstup zbytečně zúžený nekvalitním spojením trubky a příruby (viz. foto).
Ruční bruskou jsem vyčnívající trubku odstranil a hrany zahladil, takže průřez trubky se o něco zvětšil (viz.foto).
Dále mi zajímalo, proč některým majitelům odpadává koncová trubička výfuku. Odnýtoval jsem hliníkovou koncovku a zjistil jsem, že trubička je navařená na misce která je navařená na poslední přepážce výfuku. Jelikož jsem byl zvědavý jak to vypadá uvnitř, odstranil jsem i tuto misku s trubičkou. Musím říct, že nechápu jak někomu ta trubička mohla vypadnout, protože ta moje byl k té misce přivařena z obou stran a musím říct že nadmíru kvalitně. Nevěřím že by někdy vypadla, držela lépe než všechny ostatní sváry na skútru dohromady. Když jsem odstranil misku s trubičkou, bylo vidět na další přepážku asi o 5 cm hlouběji. Uprostřed má otvor o průměru asi 20mm a po obvodu několik dalších otvorů o průměru asi 10mm. Pod touto přepážkou je středem výfuku vedena trubka ve které se nachází katalyzátor. Prostor kolem ní slouží jako tlumič výfuku. Když už jsem tam byl, tak jsem se rozhodl pro demontáž katu. Říkejte si co chcete, ale hromada motorek ho taky nemá a jen zbytečně brání motoru v dýchání. Katalyzátor jsem skoro lehce odvrtal dlouhým vrtákem a postupně ho z výfuku přes uvedené otvory vysypal a vytahal kleštěmi ven. Tohle trvalo celkem dlouho, protože otvory nejsou moc velké a musel jsem ho dostat ven postupně celý. Zjistil jsem, že katalyzátor je v trubce dvojdílný, druhý je o pár cm níž- zhruba hned na vstupu do tlumiče. Takže znovu to samé. Taková laparoskopie.
Když jsem to měl hotové, rozhodl jsem se pro úpravu zakončení. Do poslední přepážky, jak byla původně přivařená miska s trubičkou, jsem frézkou udělal otvor 30mm a do ní vsunul stejně širokou, ve spodní části perforovanou trubku určenou na výrobu výfuků. Na čele je tato trubka uzavřená, ale boky má perforované. Vsunul jsem ji až k té druhé přepážce, ale předtím prostor mezi přepážkami vyplnil ocelovou a skelnou vatou která je přímo určená do výfuků.Tuto trubku jsem pak zavařil k té poslední přepážce jak byla původně miska s trubičkou. Takže jsem vlastně vyměnil trubičku za větší perforovanou trubku, ale plyny do ní nemohou jít přímo ze spodu jak tomu bylo, ale musí procházet perforací ve stěně která je obalena vatou.
Poté jsem vyčnívající trubku zaříznul na požadovanou délku a vrátil zpět hliníkovou koncovku.
Zvuk je mnohem lepší, skútr je tišší, ale zároveň má díky většímu průměru trubky a té vatě kolem, mnohem hlubší zvuk. Už nezní jak křovinořez.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
06 kvě 2018, 12:23
Zdravím kluci.
Známej prodává Maxona Matadora 125ccm ale dva roky stal v garáži. Je tam nová baterie má najeto okolo 1247km ale při rozjezdu je tam menší propad, nevíte čím by to mohlo být?Je třeba nějak vyštelovat nebo vyčistit karburátor? Nebo to může být nějaká vada, co se jízdy týče problém není, jen prostě je tam taková rezerva při tom rozjíždění.