Výfuk s koncovkou.jpg
Výfuk bez koncovky.jpg
Příruba výfuku II..jpg
Příruba výfuku.jpg
Dnes jsem se trochu nudil, tak jsem se rozhodl podívat jak vypadá konstrukce výfuku na Matadoru.
Po demontáži výfuku jsem hned zjistil že u příruby jak je navařená trubka, je vstup zbytečně zúžený nekvalitním spojením trubky a příruby (viz. foto).
Ruční bruskou jsem vyčnívající trubku odstranil a hrany zahladil, takže průřez trubky se o něco zvětšil (viz.foto).
Dále mi zajímalo, proč některým majitelům odpadává koncová trubička výfuku. Odnýtoval jsem hliníkovou koncovku a zjistil jsem, že trubička je navařená na misce která je navařená na poslední přepážce výfuku. Jelikož jsem byl zvědavý jak to vypadá uvnitř, odstranil jsem i tuto misku s trubičkou. Musím říct, že nechápu jak někomu ta trubička mohla vypadnout, protože ta moje byl k té misce přivařena z obou stran a musím říct že nadmíru kvalitně. Nevěřím že by někdy vypadla, držela lépe než všechny ostatní sváry na skútru dohromady. Když jsem odstranil misku s trubičkou, bylo vidět na další přepážku asi o 5 cm hlouběji. Uprostřed má otvor o průměru asi 20mm a po obvodu několik dalších otvorů o průměru asi 10mm. Pod touto přepážkou je středem výfuku vedena trubka ve které se nachází katalyzátor. Prostor kolem ní slouží jako tlumič výfuku. Když už jsem tam byl, tak jsem se rozhodl pro demontáž katu. Říkejte si co chcete, ale hromada motorek ho taky nemá a jen zbytečně brání motoru v dýchání. Katalyzátor jsem skoro lehce odvrtal dlouhým vrtákem a postupně ho z výfuku přes uvedené otvory vysypal a vytahal kleštěmi ven. Tohle trvalo celkem dlouho, protože otvory nejsou moc velké a musel jsem ho dostat ven postupně celý. Zjistil jsem, že katalyzátor je v trubce dvojdílný, druhý je o pár cm níž- zhruba hned na vstupu do tlumiče. Takže znovu to samé. Taková laparoskopie.
Když jsem to měl hotové, rozhodl jsem se pro úpravu zakončení. Do poslední přepážky, jak byla původně přivařená miska s trubičkou, jsem frézkou udělal otvor 30mm a do ní vsunul stejně širokou, ve spodní části perforovanou trubku určenou na výrobu výfuků. Na čele je tato trubka uzavřená, ale boky má perforované. Vsunul jsem ji až k té druhé přepážce, ale předtím prostor mezi přepážkami vyplnil ocelovou a skelnou vatou která je přímo určená do výfuků.Tuto trubku jsem pak zavařil k té poslední přepážce jak byla původně miska s trubičkou. Takže jsem vlastně vyměnil trubičku za větší perforovanou trubku, ale plyny do ní nemohou jít přímo ze spodu jak tomu bylo, ale musí procházet perforací ve stěně která je obalena vatou.
Poté jsem vyčnívající trubku zaříznul na požadovanou délku a vrátil zpět hliníkovou koncovku.
Zvuk je mnohem lepší, skútr je tišší, ale zároveň má díky většímu průměru trubky a té vatě kolem, mnohem hlubší zvuk. Už nezní jak křovinořez.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.