od jan.chrstos » 19 črc 2017, 21:17
včera sem měřil standardní variátor u mé 152QMI a došel k tomu, že při maximálním přiblížení řemenic (vpodstatě dotyku řemenic na vodícím čepu) je mezi nimi na vrchní hraně 21,5mm. Standardní řemen(aspon ten muj) měl novej šířku jen 19,2mm. Tzn limita je konstrukce variáturu i tloušťka řemenu. Až nahoru se prostě nedostane páč se ty řemenice nepřiblíží tak, aby ho tam mohly vůbec vytlačit.
Podobně tak spodní pozice řemenu. Čep z variátoru leze 13,5mm a tím je dán rozestup řemenic v klidové pozici(pri startu) a tím pádem i spodní pozice řemenu.
Podlé mého delší řemen neovlivní na variátoru vůbec nic. Na spojce možná vrchni pozici, která řeší ten rozjezd.
Někde sem ale četl, že řemen 842 byl už tak volnej, že mlátil o kryt...
Co se týče spojkových řemenic, zkusil bych silnější pružinu. Mám +1500 a řemen se mi zdál nahoře dost.