Diskuze o čínských skútrech bez rozlišení kubatury.
03 led 2016, 18:36
4.jpg
3.jpg
2.jpg
1.jpg
Dnes jsem provedl výměnu kontrastní pružiny za Naraku (bílá+1500) a pružinky spojky také Naraku (bílé+1500). Rozborka celkem v pohodě, na demontáž koše spojky jsem použil přípravek který jsem si předem vyrobil. Problém nastal při povolení matice která drží sestavu s kontrastní pružinou. Nečekal jsem tak velký rozměr, takže jsem neměl tak velký ořech na ráčnu, jen plochý klíč. Po nějaké době jsem přišel na způsob jak matici bezpečně povolit aniž bych něco poškodil. Před samotnou demontáží jsem se bál jak budu nasazovat pružinky spojky, jelikož jsou dost pevné, ale nakonec to bylo to nejmenší z celé opravy.
Teď k výsledku. Řeknu rovnou, čekal jsem víc. Nezpozoroval jsem žádnou velkou změnu. Možná to bylo tím, že venku je -4 a neměl jsem chuť skútr nějak projíždět a sledovat rozdíly. Možná to je tím, že díly které jsem vyměnil jsou ještě ve výborném stavu, protože nemají nic najeto a čínští konstruktéři tentokrát odvedli dobrou práci a není nijak zvlášť co zlepšovat.
Fotky jsem přiložil pro ty, kteří se do podobné výměny pustí v budoucnu, tak ať ví co je čeká.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
03 led 2016, 19:45
a spojka je už dobře zajetá? Myslím že by měla zabírat celým obložením pokud zabírá jen místem pakny,tak to moc dobrý výsledek nehodí,a rozdíl před a po nebude dost dobře znatelný. Pak je taky dobrý obložení spojky vyčistit lihem třeba pokud je na ni sklovina lesklá tak moc dobře zabírat nebude.
Jinak možná bylo dobrý nechat orig 3 pružinky a vyměnit jen kontrastku
03 led 2016, 20:29
Spojka asi úplně zaběhnutá nebude a spojkové obložení je dost vysoké, takže větší protitlak pružinek se hůře projeví, když stačí aby se jen lehce pohnuly a spojka už zabírá. Před montáží jsem vše dokonale odmastil čističem na brzdy.
Uvidíme co to udělá po zajetí.
03 led 2016, 21:20
po zajetí by se to mělo zlepšit tzn sednout,otázka je jestli vůbec má smysl zajíždět čínskou spojku,možná si myslím že i ta samotná spojka by byla ještě dobrá ale co se týče obložení tak bůhví z čeho je vyrobený aby třeba nezabírala jako sýr,možná by nebylo na škodu zdělat původní obložení a nechat si nalepit něco co je 100%kvalitní ,ne nadarmo čínani dělají třeba brzdové desky se slámou ,originály maj železný šponky či co. a ten rozdíl při brždění je pak uplně někde jinde - možná by samo nové obložení spojky bylo lepší než nová spojka od malossi nebo aspon na stejný urovni akorat s tím že za nalepení novýho obložení by se ůčtovalo 300kč a nová spojka od malossi by vysla na 1500+. Ale jsou to pouze mé dedukce ale cose týče kvality tak to je bez řečí.
Jinak by možná více pomohlo dát lehčí válečky do variatoru myslím že když se něco udělá na straně B (spojka) mělo by se udělat něco i na straně A aby to fungovalo co nejlíp.
03 led 2016, 21:58
Proto jsem začal kontrastkou, protože ta je základ od čeho se odpíchnout. Spojkové pružinky jsem dal jen z důvodu, že když už jsem to celé rozebíral tak je rovnou vyměním, ať to nemusím za nějakou dobu dělat znovu.
Počkám do jara až najedem něco přes tisíc km a uvidím zda se to nějak projeví. Zatím si myslím, že parametry pružin co jsem namontoval, mají podobné parametry jako těch původních, proto se žádný velký rozdíl nedostavil. Otázkou je, jak dlouho by jim to vydrželo. Když jsem zkoušel v ruce stlačit původní pružinu a pružinu od Naraku necítil jsem téměř žádný rozdíl.
03 led 2016, 22:21
Změna se začne projevovat po pár minutách jízdy,až se řemenice zahřejou.Ale ty bílý pružiny ve spojce budou asi málo.Je to o tom to vyzkoušet.
03 led 2016, 22:57
Zbytocna investicia
04 led 2016, 01:06
p. berka- řekl bych i podle scootlandu že ,,ona nová bílá kontrastní pružina je totožná s originalní černou co byla namontována v číně,jednak tedy má naraku 2 varianty kontrastních pružin a to sice černá=standart (na fotce ovšem je bílá) a tvrdší než origoš je červená,mnozí i zde na fórum radily měnit za červenou aby se vysledek dostavil. zde je odkaz
http://www.scootland.cz/zbozi/naraku-ko ... na-naraku/ ,no a pokud i vy sám máte dojem že se stlačují stejně a není v nich rozdíl tak bych řekl že byste rozdíl měl cítit či poznat at již ve stlačitelnosti či síle drátu v milimetrech.
04 led 2016, 08:45
Jo, ten jejich popis mi předtím trochu zmátl, protože popisují černou a červenou pružinu a nakonec je v nabídce zboží jen bílá a červená. Jelikož už ta bílá byla označena +1500 vzal jsem ji. Průměr drátu jsem neměřil, ale nepatrný rozdíl tam asi byl, už jen z důvodu že původní pružina není nijak lakovaná a naopak Naraku je lakovaná celkem silnou vrstvou zřejmě práškové barvy.
edit: Jinak musím ještě říct, že jsem byl velice překvapen zpracováním všech komponent. Jak hliníkových dílů motoru- jejich přesné odlití, přesné opracování a slícování, tak plechových dílů řemenic u spojky. Např. koš spojky a sváry na zadní části spojkového setu, jsou naprosto dokonalé a ukazují na přesnou automatizovanou výrobu. Až tak dokonalé zpracování dílů které nejsou běžně vidět jsem nečekal.
05 led 2016, 10:55
Přesně jak již bylo popsáno. Bílá je cca stejná se seriovou.
Ohledně čínské spojky je problém v tom,že má hrozně těžké pakny. Stačí změřit průměr drátu a počet závitů pružinek a porovnat se seriovýma zda tam bude rozdíl. Čínský pakny jedině odfrézovat - odlehčit,jinak jsem je házel do koše.......Doporučil bych laditelnou spojku se kterou je radost pracovat.....ale netušim zda se na tyhle stroje vůbec dělají ))
05 led 2016, 13:43
To by odpovídalo výsledku. Takže to chtělo silnější kontrastku a vzhledem k těžkým paknám i silnější pružinky spojky. Škoda že jsem to nevěděl dřív. No nic, alespoň jsem ty díly vyměnil za snad trochu kvalitnější a dám tedy do variátoru lehčí válečky ať nemusím znovu měnit kontrastku.
05 led 2016, 16:48
no člověče, taky jsem kupoval bílý pružinky Naraku do spojky motoru 152QMI a spojka mi pro změnu vůbec nerozpínala, protože byly o chloupek delší. takže šly zpátky origo a jak píše Tuner, odvrtal jsem pakny. matroše je na nich dost - odvrtáním jsem sebral 10g z každý. hodilo to cca +500 otáček na rozjezd.
05 led 2016, 20:40
hmm zajimavé řešení pro někoho kdo nemá frézku,vrtání ,kdo nemá vrtačku tak šmirgl ale nadřete se
ale jo dobrej tip na pomoc v ouzkejch
05 led 2016, 21:36
Není nad to, když se člověk takové věci dozví až poté, co má vše složený a nechce se mu to podruhé zbytečně rozdělávat
12 bře 2016, 18:43
Ahoj, matadora mám pár dni, koupil jsem ho jako půl roku starý a jediné co mě zatím trápí je fakt, že kdyz skurt třeba i jenom jeden den stoji, tak kdyz ho chci tlačítkem nastartovat, tak to na poprvé nejde...točí,točí,točí a Nic ale když pustin a zmáčknu znova tak chytne.. Opakovaně potom startuje v poho..díky za radu