Ze života mám jeden poznatek co se týče čínské produkce,tzv. minibike china,kupován nový cca 4000kč styl skládání komponent horká jehla,kupodivu že rám byl posvařovanej co-čkem kde bylo kuliček více než dosti se tu a tam objevil i drát který do svaru určitě nepatří byl odlomen sváry však držely aby také ne když uvezly 85kg živé váhy, hlavními nedostatky s kterýma sem se setkával denně tj opravami : byl karburátor a to jen díky tomu že těsnění bylo z gumy kterou benzín rozežíral při jeho styku s ním ,hlavně v kohotku když se to uvolnilo tak dení chleba bylo čištění trisek jinak karbec sám osobě nebyl zas tak špatný jen bylo nevhodný použít toto rádoby těsnění, při sestavení když přišel v krabici rozložen tak aby se do přepravní krabice vešel (mimo to dělá to každý výrobce při exportu) přišlo na ono startování šnurkou jako na pile,startování by se dalo nazvat jako vyvedená práce ovšem za předpokladu použití jiného provázku než samotrhacího
,než jsem bike nastartoval tak sem měl pravačku jako Rambo,po té naskočil ale chtěl doladit karbec,jizdní vlastnosti při 85kg více než dobré jelo to jak čert a to i do kopců,odpružení žádné rám vše přežil avšak sem musel uřezat dorazy u řídítek,do leva by se člověk otočil na pětníku a doprava kolem celýho města
)) nejhorší věc ovšem na tomto stroji byl pastorek od spojky na hnaný řetázek,kupodivu i ten řetázek mini vše přežil ale pastorek snad byl vyroben ze surového železa který nebyl kalený a po asi 100km se zoubky rozloučili,jinak brzdy kotoučovky zdařilé. po koupi novýho spojko´výho zvonu s pastorkem šla minibike o dům dále. hlavní nedostatky bylo tedy těsnění,šnurka,a pastorek ale řekl bych spíše celá řetězovka - když je něco špatnýho není třeba to přechvalovat. jinak tento stroj je spíše pro děcka věřím že by to ta řetězovka ustála déle,no a pak co věřím že je na všech čínách špatný tak to jsou pneumatiky ty snad ani nejsou z gumy ale z plastu ,při vlhku vůbec nedrží na vozovce je to o rypák.¨ale za ty peníze to byla dobrá sranda a stála za to.
Jinak maxonu bych věřil více ale pneu bude stejně na výměnu ,na autokelly sem koukal i na novy rám a vypadá na svou cenu a výrobu china udělán pevně,plasty ty budou z těch křehchčích o tom žádná, apropo nevim jak na maxonu ale měl jsem před pár lety možnost otestovat skutr honda dio 50 a k tomu oponenta z číny yuki speedy 50,r2006,- ano rozdíl je až neuvěřitelnej a to ta honda byla tuším rok 1990 rozdíl téměř 20ti let, na hondě se cítí člověk tak nejak líp bezpečně jakože pod ním něco je,jízda i s ovladatelností byla přesná pohodová,kopce nepocitovala,po cestě se nerozbila a dojela do cíle celá a bez nutného seřizování,. jízda na yuki speedy : posez nejistý,jízda dynamická avšak ovladatelnost hrůza byl sem nesvůj a čekal jsem že se to rozskočí docela to plavalo na silnici a to bylo sucho,kopce jela ale nebyl to její šálek čaje pokles výkonu byl znát,avšak dojela do cíle taky bez poruch, při nedávném sedlání kentoya 50 freewind r2012,však musím konstatovat fakt že se lecos u čínanu změnilo člověk se na tom cítí bezpečně téměř jako na oné hondě z 90tých let. je ale pravda že člověk pokud bere čínu tak by se měl o ní trochu informovat pro většinu lidí kteří dostaly ted ke řp skupině B povolení na skůtr 125ccm, tak si myslim že at vybírají z china výroby skutr at uz 50-125 tak vidí každý stejně at již stojí v hypernově,tescu nebo v kelly či kamenych obchudcich zabivajici se motocykly, já vybírám hlavně podle dizajnu ale o to víc podle parametrů. př pokud si koupím jmstar125 či huantchan125 v tescu za 18990kč který má výkon 4,2kw tak asi mi usměv z dobrého pořízení rychle klesne na tváři kor v kopcich nedejbože ve dvouch, maxon sice neoplyva buhvijakym vykonem ale zas 6,2kw už je uplně nekde jinde a má pro kopce větší předpoklad než jen stát jak váza i ona cena je téměř o 10k větší,prostě nemusím nutně mít skůtr s motorkem z kafémlénku či mixéru,ale jelikož je to vzduch tak zas nečekám že bude china 125 oplývat výkonem 11kw,určitě počítám s tím že na číně budou častější výměny všeho možného možná i nemožného ale to jsem absolvoval i u cs-babetty a tuším že o moc horší to nebude ani s tímto maxonem ,garančky či servis nutně nepotřebuju je to jen hazení peněz z okna darmošlapom,to bych si mohl dovolit u značky ale určitě ne u číny. každopádně ale před koupi si musím na to alespon sednout a projet se a zhodnotit zdali má vůbec smysl za to přez 25000kč vyhodit,taky se může stát jako nejednomu zde že si to ve finále člověk rozmyslý a očříhne raděj jiné vody.
) jelikož mam řp A1 koukám se i po cestovních moto či endurech,nemusím mít nutně čínana čí kdejakou značku ale třeba taková cagiva planet 125 by se mě líbila více než maxon a v podstatě za ty samí prachy,problém je že jich je málo a servisní sít či prodej ND je mizerný, těžko pak mít jetou značku a nechávat si každou blbustku dělat na zakázku - nu uvidím no do léta ještě 6 měsíců a budu muset babetu přesedlat konečně na něco zas lepšího