Diskuze o čínských skútrech bez rozlišení kubatury.
11 pro 2015, 15:38
Protože za podobné peníze nic jiného nekoupím. Ano, nemá to nic najeto a také to považuji za výhodu, což je asi logické.
11 pro 2015, 23:01
berka:Já chápu tvoje důvody pro koupi Maxona. Konečně jsi se neptal jakou značku si koupit. Ono kritiky na číňana tady slízneš asi dost.Já osobně jsem s Matadorem problémy neměl a prodal jsem ho ,protože jsem chtěl něco co zvládne i delší trasy s normální cestovní rychlostí.Jinak tady si přečti, že Maxon se dokáže vyhrabat docela vysoko.
http://www.motorkari.cz/cestovani/cesto ... 32713.html
11 pro 2015, 23:33
Všiml jsem si už před koupí, že "číňan" je tady dost kritizován. Z velké části jen z předsudků a z opovržení že "to" pochází z číny. Je mi úplně jedno odkud to pochází. Pokud ta věc má rozumný poměr cena/výkon (nemyslím PS), tak nemám důvod kupovat něco drahého, ale "značkového". Myslím, že velká skupina lidí si potřebuje do čínských skútrů rýpnout, aby obhájila svůj nákup dražšího a často předraženého skútru. Nic levnějšího přeci nemůže fungovat stejně nebo podobně jako ten můj drahý skútr.
A víte co? Je mi to úplně jedno. Někteří z nás si neuvědomují, že velká část věcí které běžně používají jsou ze stejné číny jako ten skútr. Neučte mi znát jak se některé věci vyrábí. Během svého profesního života jsem nahlédl za oponu výroby několika automobilek a jejich dodavatelů a třeba takový majitel Porsche by se divil kolik českých lidí a firem pracuje na jeho echt německém autě. Že některé komponenty BMW a Mercedes vznikají v zemích které mají do čínských poměrů ještě hodně daleko. A proč? Protože hlavní prioritou je cena. Parametry a požadovaná, někdy těžko dosažitelná kvalita se dá splnit téměř všude, ale požadavek na nízkou cenu, mají všichni výrobci aut a motorek a tak zadávají výrobu do zemí, které jsou i při značných logistických nákladech nejlevnější.
V žádném případě netvrdím že tento skútr je nejlepší, ale za peníze co jsem za něj dal, se vyplatí určitě. Na delší trasy máme s manželkou úplně jinou motorku a ani o téhle motorce bych si netroufnul říct že je nejlepší. I když podle místních poměrů bych asi mohl, protože splňuje hlavní podmínku a tou je , že byla drahá a je to přeci značka...
11 pro 2015, 23:50
Je dobrý, že si někdo stojí za svým názorem.Koneckonců si do případných oprav do toho budeš cpát svoje zlaťáky.Je to každýho rozhodnutí.Jen mi vadí , že když se někdo rozhodne pro "čínu", ať pro to má jakýkoliv důvod tak je hned za blbce. Já pracuju pro německou firmu, která naše výrobky prodává za svoje.Tak je všude a se vším.
12 pro 2015, 11:01
Hosi vy si fakt myslite ze jsme proti cine vsichni proti jenom tak?
Ne, vetsina z nas uz par skutru mela a dovolim si tvrdit ze vetsina z nas se na te vyborne cine spalila.
Ja treba mel keeway f-act. Kupoval jsem jako funglovku abych mel zaruku. Po necelym roce to muselo jit pryc. Najeto jsem mel 5a pul tisice a za sebou 23 zarucnich oprav. Reknete si po treti bych jim to vratil a basta. Jenze leda tak velky hovno u texh cinanu muzete bejt radi kdyz vam vymeni aspon karbec na zaruku jinak vsexhno chtej vzdycky resit na nespravnou manipulaci atd. Bylo mi 18 chtel jsem jezdit, tak jsem to vzdycky nejak zkousnul. Kdy uz to sakra vsichni pochopite co si chcete koupit nejakyho skutra? Nemluvi z nas zavist, mluvi z nas zkusenosti a proto Vas vzdycky dopředu varujeme!!!!
Ale je to marny, je to marny
12 pro 2015, 13:00
Tvojí reakci chápu a věřím že můžeš mít i špatnou zkušenost s čínskou značkou. Ale nějak zapomínáte že i čínské firmy se učí. Ano, většinou tím že něco zkopírují, ale to nic nemění.
Podobně na tom jsou korejská auta. Před 10-ti lety bych si ho nekoupil ani za trest, ale v dnešní době už jsem si postupně koupil dvě (obě nová) a můžu říct že jejich kvalita je úplně někde jinde než dříve a v některých ohledech jsou lepší než zavedené evropské značky. Když jsem si kupoval prvního ceeda SW, byl rozdíl proti domácí octavii 150 tis. Korejská značka mi navíc nabídla vyšší výbavu, silnější motor, větší rozvor a více místa uvnitř a hlavně 7 let trvající záruku u které jsem neměl nikdy problém ji uplatnit. Měl jsem jedinou vážnější závadu- začalo pískat turbo, objednáno a zdarma vyměněno druhý den po nahlášení problému. Ať mi někdo řekne, za co jsem měl u škodovky platit těch 150 tis navíc, rozhodně nebyla kvalitnější, bezpečnější ani v ničem lepší. Bavíme se o autě v maximálním stupni výbavy. U druhé generace ceeda jsem na tom podobně. Lidé mají prostě jen předsudky vůči asijským značkám.
12 pro 2015, 21:18
To snad nemyslis vazne to co jsi napsal?
Neplet hlavne hrusky s jablkama.
Kdyz se ty firmy teda uci, proc bych mel bejt testovaci vzorek jestli uz se to naucily??? Proc je plny forum toho jak jim to po 1000km nekde mlati, upadava vyfuk, nestartuje atd?
Bohuzel lidem tohle nejde vysvetlit protoze si budou porad myslet jak dobre poridili.
Nemluvi z Nas zavist, ci machrovani. Mluvi z nas ZKUSENOSTI.
13 pro 2015, 09:57
Je to tu stále dokola: ukřivdění majitelé čínských šmejdů.
Každý dnes ví, že se tam vyrábí kde co, ale zrovna Maxon rozhodně kvalitní zboží není. ( kolik stojí doprava skůtru do ČR?, kolik je tedy z ceny, která musí dealerovi vydělat nějakou korunu obsažena v použití jakostních materiálů?)
13 pro 2015, 14:46
kurna uz jsem to tu jednou psal kdyz jsem se rozhodoval mezi maxonem a pcx a po navsteve autokelly jsem proste od koupi ustoupil protoze to ani v prodejne nenastartovalo az na 4 pokus a prodejce mi tvrdil ze je to normalni protoze je to novy
paneboze nejsem vul a jezdim uz 8 let a vim jak se motorky a skutry chovaji tak ze cinu proste nebrat! tecka at si kazdy rika kdo chce co chce, ale pokud ses mechanik kup si to alspon se naucis vse opravovat hawk.
13 pro 2015, 19:50
To já jsem dceři koupil od kamaráda Keeway 50 asi tak za cenu kola z Tesca. Vyměnil jsem variátor a výfuk aby to trochu víc jelo, dal jsem tam nové gumy a lepší zrcátka a dnes to má najeto cca 13 000 km. Bez jediného problému ( vlastně jeden problém se objevil, chcípalo to vinou bordelu v nádrži), startuje to na drc, jede to, svítí to ( jakž takž
) nic neupadává ani se nepovoluje a kromě doplňování benzínu a oleje na to nikdo nesahá. Pravděpodobnost zakoupení zmetku je u číňanů vysoká, ale neznamená to, že jsou to všechno do jednoho nespolehlivé vraky. A jak to tak čtu, tak mám dojem že značná část stížností na číňany je způsobena absencí pořádné kontroly , promazání a dotažení všeho při uvádění do provozu. Jasně že by to měl udělat výrobce, ale za ty prachy , co by jeden chtěl .
19 pro 2015, 16:50
Dnes jsem měl trochu čas abych si lépe prohlédl zakoupený skútr a podíval se jak ta věc vlastně funguje. Sundal jsem kryt nad motorem vč. sedačky abych měl lepší přehled a mohl případně něco poupravit. Zaujal mi zde již několikrát zmiňovaný EGR ventil, který je umístěn na držáku u zadního kola a vedou do něj 3 hadičky. Sundal jsem ho, rozebral a po prozkoumání zapojení jsem došel k závěru, že se o žádný EGR ventil nejedná.
EGR ventil, jak víme, má za úkol pouštět část výfukových spalin zpět do sání, čímž dochází (paradoxně) ke snížení teploty hoření jelikož směs obsahuje méně kyslíku a dojde ke snížení NOx. Sice tím dochází k většímu tvoření pevných nespálených částic, ale od toho máme filtry které se o ně postarají (teoreticky). Navíc dochází k celkem slušnému zaneřádění motoru na sací straně, což motoru rozhodně neprospěje.
Jenže tady se nic takového neděje. Tento ventil funguje přesně opačně! Divné mi bylo, proč hadička která měla správně vést někam do sání vede volně a je jen uchycená k rámu. Myslel jsem si, že odněkud vypadla (je to přeci Čína), ale není to tak. Po rozebrání ventilu jsem zjistil, že obsahuje kovovou membránu, která absolutně znemožňuje průchod výfukových plynů směrem do sání. Naopak umožňuje průchod čistého vzduchu (přes samostatný filtr) do výfuku. Otázkou je, zda tento systém na skútru ponechat či ne. Zatím jsem celý systém vyndal, pod trubku na hlavě válce jsem vyrobil plechovou záslepku a ovládací hadičku zaslepil.
20 pro 2015, 23:20
berka:Schválně čekám kolik se sejde komentářů na tvůj příspěvek.Kdyby jsi chtěl odradit od koupi číny, tak se s komentáři roztrhne pytel ale aby jsi se tady dočkal technický podpory to nevím.Takže, skoro všichni přispívající do témat čínskejch skůtrů jenom kritizujou a když chceš s něčím poradit -tak si to vykoumej sám.
21 pro 2015, 10:29
Všiml jsem si toho...
Už jsem na netu dohledal k čemu to slouží. Jedná se pouze o čistě emisní záležitost (PAIR systém), na běh a výkon motoru to nemá absolutně žádný vliv- možná malinký díky té trubičce (slepé rameno výfuku). Tím že jsem to vyndal, jsem jen eliminoval budoucí problém, např. v možnosti přisávání falešného vzduchu ovládací hadičkou atd. Vyrobím pevnější záslepku, dám tam těsnění a vyndám úplně celou tu trubičku, je tam teď zbytečná.
21 pro 2015, 10:57
ahoj, odstranit přisávání vzduchu do výfuku docela pomáhá i na stabilitu volnoběhu.
21 pro 2015, 11:09
Za prvé : Kdybys trošku pohledal, zjistil bys, že už je to zařízení tady milionkrát popsané.
Za druhé : Po odpojení či zapojení to neudělá vůbec nic a emise to nijak nezmění. Je to jako kdybys na konci výfuku rozfoukával spaliny třeba ústy. Docílíš možná rychlejšího rozptylu těch spalin do okolí, ale jejich množství zůstane nezměněné.
Za třetí : Čínská dokonalost potřebuje technickou podporu? Chlapi, kurňa...