Diskuze o čínských skútrech bez rozlišení kubatury.
02 črc 2014, 23:02
A řekneš nám jedinej rozumnej důvod proč by měli být otáčky na 125 ccm skútrech nějak omezené ? Jediný co je omezuje je konstrukce motoru....
03 črc 2014, 15:00
Nevim, jen se ptam. Napadlo me treba, ze zamerne budou omezeny, aby ten motor bezel treba 'jen' na 80 - 85% vykonu kvuli zivotnosti...a kdyz zmenim CDI, zmizi ta rezerva.
-- 03 črc 2014, 19:59 --
TUNER píše:Prodávají to proto,protože to lidi kupujou. Já třeba nechápu proč vůbec lidi kupujou takovýhle skútry.
Tachometrový hodnoty jsou zase o ničem. Pokud to chceš porovnávat s jinym strojem,tak si napřed zjisti správné hodnoty dle GPSky ať to má vůbec nějakou vypovídající hodnotu.
Tak jsem to dnes měřil podle GPS z navigace, tacho proměřuje o cca 4 - 5 km/hod, takže celkem přesné. Po rovině mi to dle GPS jelo cca 82 km/hod a z kopce dle tacho cca 95 km/hod, tedy GPS bylo 90 km/hod. Jinak spotřeba zatím kolem 3 litrů, když dotankovávám po 100km do plné.
06 črc 2014, 21:41
Ci ze v premavke nepouzitelne
07 črc 2014, 13:06
Mimo mesto skutecne nic extra, ve meste to staci a ja to na jezdeni prevazne po meste chtel.
Jinak dnes s vetrem v zadech po rovine tacho 90, z kopce nejakych 100-102 km/hod. Takze GPS rovina 85, z kopce cca 97 km/hod. Najeto cca 480km.
22 črc 2014, 00:45
Hele Draci!Nehoňte ty motory.Oni takovej zápřah neustojí,mně v 7500km prasklo uložení vahadel ventilů.Je to čep v hliníku,žádný pouzdro.To jsem to nijak nehonil.Jestli chcete dělat nějaký restrikce apod. tak musíte na motory ,který to ustojí.
22 črc 2014, 07:01
larva: To je hloupá rada s tím, nehonit ten motor - uvědom si jednu věc, většina dnešních motorů je konstruována tak, že má elektronické omezení a stejně ten motor je omezen na určité otáčky, aby nešel přetočit. Samozřejmě může si člověk koupit třeba neblokované CDI, či prostě přijít na to, jak je to zablokované a odblokovat.
Ale tyto skútry by měly mít CDIčkem zablokované nebezpečné otáčky a pokud ne, tak si myslím, že každý majitel by neměl být hovado a měl by poznat, kdy už ten stroj opravdu vibruje a jede na maximum svých sil a zpomalit.
Pokud se ale bavíme o rychlostech 90 - 100 km/h, jak čtu před pár příspěvky nad Tvými, tak ten motor by to měl bez problémů vydržet (nemluvím o cestovní rychlosti - tedy jet touto rychlostí velkou dávku kilometrů, ale chvilkové době), pokud je v něm dostatečné množství motorového oleje a také tento olej splňuje nutné normy přímo od určené výrobcem motoru (dočtete se v manuálu ke skútru), správně zahřátý motor na provozní teplotu a seřízené ventilové vůle na správné hodnoty.
To je potom prostě o štěstí na daný kus a 7 500 km je někdy i na čínský motor dost. Samozřejmě může najet třeba i 4x více. U Číny je to dost o štěstí na daný kus.
Omezovat se ale v podstatě v normální jízdě, co motor má vydržet, je tedy víceméně kravina, nenapadá mě teď ani k čemu to přirovnat, ale chci tím říct, že ten motor pokud bude již z výroby špatný, tak se to stejně projeví a je jedno, jestli o pár set kilometrů dříve, nebo později jen díky tomu, že ho budeš šetřit a nevyužívat celého jeho potenciálu, což u 125 ccm bude rapidně znát.
22 črc 2014, 07:48
Noo kluci ja jsem mel matadora a bezne jsem jezdil do brna po dalnici stylem v Humpolci plnej plyn a bez jedinyho ubrani az na sjezd na Bratislavu (100km). No a pak to sami zpet. Jediny co bylo blby ze kdyz jsem predjizdel kamiony tak to bylo na dyl. Atakhle jsem najezdil 18500 a skutra jsem prodal. Kolem 25000 si obcas vzal trochu oleje akorat pan nebyl schopnej pochopit ze ho ma kontrolovat. Natozpak ho dolejt. Takze ve 28000 ho zadzel nahore na cepu. Ale jinak to jenom jezdilo.
22 črc 2014, 13:29
Jo, tak to jsi měl štěstí na dobrý kus, já koupil ojeté Kymco s manuálním řazení ve stopětadvacítce s čínským motorem a najel jsem s ním 10 000 km za rok bez jediného problému (a to i cestu k moři - cca 570 km za den), olej to vůbec nežralo a spotřeba byla k 2,5l/100 km, celkem měl najeto přes 16 000 km a ještě sloužit bude, to jsem si jist.
Třeba včera jsem slyšel, že někdo najel s Yuki 125 (taky čínský totožný motor co v Maxonu) 7 500 km a motor byl po mrtvici v takovém stavu, že bylo nejlevnější vyměnit ho rovnou za celý nový motor, na inzerátech dost často vidím ty čínský motory, že mají najeto ani ne 10 000 km a jsou po mrtvici.
Otázkou je proč své štěstí zkoušet a nekoupit právě proto rovnou ojetou osvědčenou značku, která i přes svůj nájezd vydrží ještě dost a slušný kousek i s poprodejní údržbou je třeba o 5 - 10 000 dražší, než jedna z nejlevnějších nových čín.
I když většinou při dobré údržbě ty čínské motory většinou natočí více, jak 10 000 km.
Naopak moje Kymco padesátka zakoupená jako funglovka se čtyřtaktním motorem QMB139 najela jenom nějakých 4 - 5 000 km a potom to šlo do háje, neustálý problémy, peníze za servisy a po výměně pístní sady + ohnutého výfukového ventilu v autorizovaném servisu za pěkný ranec peněz se po pár tisích zase začal přidírat.
29 črc 2014, 16:47
Zdavim,mam matadora 125 a pri jizde a pri pridani mirneho plynu ze spod strasne chrasti.Ve velkych otackach uz nic.Nevite cim to je??neco se tam asi rozvibruje ale nemuzu prijit co.Diky
29 črc 2014, 20:24
Cau. Me to same dela u ardoura... je to cina. Vybruji spatne slicovane plasty
29 črc 2014, 20:59
Koukni na krycí plech výfuku.Mě upadl ten šteft kde je šroub.Jinak projdi všechny šrouby a taky jestli ti nepraskl nějakej svár.
11 srp 2014, 21:49
V dnešním Světě motorů začíná dlouhodobý test Maxon Matador 125. Tak jsem zvědavý jak obstojí...
17 srp 2014, 21:17
a nebo šroub na brzdě..jj jak píše kolega je potřeba utáhnout šrouby
16 zář 2014, 17:45
Ahoj.
Pořídil jsem si Maxon Matador 125 a chtěl jsem se zeptat jak by šel zrychlit aby to jelo tak 110km/h.Jestli má někdo zkušenost ,prosím poraďte!!!!
16 zář 2014, 18:03
Pokud chceš, aby to jelo reálně 110 km/h a ne jen podle tachometru, kterej přeměřuje klidně i o 20km/h, tak nejlevnější spolehlivé řešení je Maxona prodat a sehnat buď 11kW 125 nebo nějakou 250+. 6kW je na rychlosti přes 100 km/h prostě málo, i těch 11kW dá reálných 110 km/h jen s odřenýma ušima a jen za ideálních podmínek - hooodně dlouhá rovina bez protivětru...