od jackm » 22 črc 2014, 07:01
larva: To je hloupá rada s tím, nehonit ten motor - uvědom si jednu věc, většina dnešních motorů je konstruována tak, že má elektronické omezení a stejně ten motor je omezen na určité otáčky, aby nešel přetočit. Samozřejmě může si člověk koupit třeba neblokované CDI, či prostě přijít na to, jak je to zablokované a odblokovat.
Ale tyto skútry by měly mít CDIčkem zablokované nebezpečné otáčky a pokud ne, tak si myslím, že každý majitel by neměl být hovado a měl by poznat, kdy už ten stroj opravdu vibruje a jede na maximum svých sil a zpomalit.
Pokud se ale bavíme o rychlostech 90 - 100 km/h, jak čtu před pár příspěvky nad Tvými, tak ten motor by to měl bez problémů vydržet (nemluvím o cestovní rychlosti - tedy jet touto rychlostí velkou dávku kilometrů, ale chvilkové době), pokud je v něm dostatečné množství motorového oleje a také tento olej splňuje nutné normy přímo od určené výrobcem motoru (dočtete se v manuálu ke skútru), správně zahřátý motor na provozní teplotu a seřízené ventilové vůle na správné hodnoty.
To je potom prostě o štěstí na daný kus a 7 500 km je někdy i na čínský motor dost. Samozřejmě může najet třeba i 4x více. U Číny je to dost o štěstí na daný kus.
Omezovat se ale v podstatě v normální jízdě, co motor má vydržet, je tedy víceméně kravina, nenapadá mě teď ani k čemu to přirovnat, ale chci tím říct, že ten motor pokud bude již z výroby špatný, tak se to stejně projeví a je jedno, jestli o pár set kilometrů dříve, nebo později jen díky tomu, že ho budeš šetřit a nevyužívat celého jeho potenciálu, což u 125 ccm bude rapidně znát.