Radeset napiš nám víc zkušeností s tím nikasilem 150 ccm co máš ty,já se rozhoduji mezi airsal 150 ccm nebo Naraku 160 ccm.Může paradoxně ten nikasil jezdit lépe má vyšší účinost lepší odvod tepla nižší tření ve válci.Takže jak to jezdí po rovině do kopce maximálka spotřeba o kolik vyšší otáčky oproti sérii proč open filter dávals sport vačku nebo tuning hlavu a jak ti to jezdilo s origo airboxem s púvodní tryskou, na internetu není nic o nikasilu na 4t motory GY6,díky.[/quote]
Abych řekl po pravdě já na výběr moc neměl, já si mohl vybrat pouze variantu od airsalu 150 ccm, který byl přesně pro motor 153QMI-3, Naraku mě nepasoval, protože je pro motory z řady 152 QMI. Otvor v karteru pro vložku válce je u 153QMI-3 pouze 60,5 mm, navíc jak jsem už někde psal ve svém dřívějším příspěvku, má tento motor určité rozdíly (vyšší hlava o 13 mm, delší rozvodový řetěz, válec a karter s jiným rozmístěním bočních závitových tyček), vše vypsáno zde (
http://www.gy6-motor.de/gy6-139qma-139q ... ile-Tuning). Nicasil má své určité výhody, kromě lepšího odvodu tepla není potřeba válec nějak dlouho zajíždět, podle návodu ca 45 minut na 2/3 výkonu, potom už se může naplno. Já jsem mu dal osobně na záběh ca 150 km. Výkon proti předešlému originál.válci 125 ccm, je velmi znatelný. Jen s tou červenou kontraskou jsem musel změnit i samotnou gramáž válečků z 10,3 g na 12,1 g. Sneslo by to i těžší. Bohužel otačkoměr nemám, tak nejsem schopen do jakých otáček se motor při rozjezdech vytáčí. Teď momentálně testuji bílou kontrasku od Naraku +1500 ot v kombinaci s válečky 12,1 g. Motor se již tolik nevytáčí při rozjezdech, i tak dosahuje max. rychlosti 105-110 km/h "tachometrových". Možná se i terochu sníží spotřeba, která i tak dosahovala ca 3-3,2 l/100 km. Abych ještě odpověděl co se týká dotazů ohledně původního airboxu. Ten jsem nahradil z důvodu jednak ceny specif. filtr. vložky ca od 270 Kč, ale hlavně po několika povolení a utažení samořezných šroubků airboxu se některé začly protáčet a vypadávat. Po náhradě za filtr od Malossi bylo potřeba trochu zvětšit trysku z důvodu větší prodyšnosti tohoto filtru. Už po tomto zásahu se skútr ještě s původním válcem trochu oživil, průměrná spotřeba stoupla ze 2,6 na 2,8 l/100 km. Sportovní vačku jsem zatím nedával a ani nevím jestli by pasovala do již zmiňované rozdílné hlavy motoru 153QMI-3, tudíž ani tedy nemůže být řeč o sportovní hlavě Naraku s většími ventily. Ted už nevím kdo se mě ptal jak pozná jaký má motor, jestli 152 QMI nebo 153 QMI, odpověď je buď ve velkém techničáku v políčku Motor - Typ, nebo byto mělo být vyjiskřené na karteru motoru s číslem motoru. Z mých zkušeností je pro tuning výhodnější verze 152 QMI, je na ni daleko více možností, jak je uvedeno např. na stránkách
http://www.gy6-motor.de. Pasuje zde i Nicasil válec 165 ccm, ten jsem zase objevil na těchto stránkách
http://www.skutry-malsice.cz/baotian/bt ... ml#content, zde už bych určitě zvážil i prodloužené převody. Je toho tolik, co by se dalo na těchto motorech měnit, vše je ale o penězích, na druhou stranu letadlo z toho stejně neuděláte. Já osobně nyní řeším jiný problém a to výfuk, po 12000 km mi začla drnčet přepážka, zní to jak když strčíte pětokorunu do plechovky, naštěstí jen v určitých otáčkách. Nemá někdo z vás zkušenosti nějakým tuningovým výfukem na skútra ? Nejlíp na motory GY6 125-180 ccm. Vím, že problém bude asi v homologaci. Díval jsem se zatím na tehle
http://www.scootland.cz/zbozi/baotian-s ... vyfuk-gy6/, je to teda ranec, za ty prachy mám střední a koncový díl na auto.