Maxon Matador 125

Diskuze o čínských skútrech bez rozlišení kubatury.

Re: Maxon Matador 125

Příspěvekod kire549 » 07 dub 2012, 18:35

Mam problemy z ardurom :(
ma najazdene 245km
ked ho necham na bočnom stojane vyteká mi benzín to ma až tak netrápi ale čo je hlavne včera idem skontrolovať olej odkrútim risku oleja,a začal mi s tamať vyťekat olej bolo to úplne plné z ničoho nič.Vedeli by ste mi poradiť čo s tým ?
aj som si ešte všimol že keď štartujem tak akoby vynechával a nechce veľmi chitit a zadymi na čierno..
koľko ide oleju do ardura? zatial nemam ešte žiadne papiere od AK
kire549

25+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 40
Registrován: 25 zář 2011, 10:34
Skútr / moto: Keeway ardour 125 4T,2x Sukida Allien 150 4T
Tuning / úpravy: Naraku CDI,Naraku indukčná cievka,odstraneny EGR,Alarm,led žiarovky

Re: Maxon Matador 125

Příspěvekod radesed » 07 dub 2012, 20:50

Radeset napiš nám víc zkušeností s tím nikasilem 150 ccm co máš ty,já se rozhoduji mezi airsal 150 ccm nebo Naraku 160 ccm.Může paradoxně ten nikasil jezdit lépe má vyšší účinost lepší odvod tepla nižší tření ve válci.Takže jak to jezdí po rovině do kopce maximálka spotřeba o kolik vyšší otáčky oproti sérii proč open filter dávals sport vačku nebo tuning hlavu a jak ti to jezdilo s origo airboxem s púvodní tryskou, na internetu není nic o nikasilu na 4t motory GY6,díky.[/quote]

Abych řekl po pravdě já na výběr moc neměl, já si mohl vybrat pouze variantu od airsalu 150 ccm, který byl přesně pro motor 153QMI-3, Naraku mě nepasoval, protože je pro motory z řady 152 QMI. Otvor v karteru pro vložku válce je u 153QMI-3 pouze 60,5 mm, navíc jak jsem už někde psal ve svém dřívějším příspěvku, má tento motor určité rozdíly (vyšší hlava o 13 mm, delší rozvodový řetěz, válec a karter s jiným rozmístěním bočních závitových tyček), vše vypsáno zde (http://www.gy6-motor.de/gy6-139qma-139q ... ile-Tuning). Nicasil má své určité výhody, kromě lepšího odvodu tepla není potřeba válec nějak dlouho zajíždět, podle návodu ca 45 minut na 2/3 výkonu, potom už se může naplno. Já jsem mu dal osobně na záběh ca 150 km. Výkon proti předešlému originál.válci 125 ccm, je velmi znatelný. Jen s tou červenou kontraskou jsem musel změnit i samotnou gramáž válečků z 10,3 g na 12,1 g. Sneslo by to i těžší. Bohužel otačkoměr nemám, tak nejsem schopen do jakých otáček se motor při rozjezdech vytáčí. Teď momentálně testuji bílou kontrasku od Naraku +1500 ot v kombinaci s válečky 12,1 g. Motor se již tolik nevytáčí při rozjezdech, i tak dosahuje max. rychlosti 105-110 km/h "tachometrových". Možná se i terochu sníží spotřeba, která i tak dosahovala ca 3-3,2 l/100 km. Abych ještě odpověděl co se týká dotazů ohledně původního airboxu. Ten jsem nahradil z důvodu jednak ceny specif. filtr. vložky ca od 270 Kč, ale hlavně po několika povolení a utažení samořezných šroubků airboxu se některé začly protáčet a vypadávat. Po náhradě za filtr od Malossi bylo potřeba trochu zvětšit trysku z důvodu větší prodyšnosti tohoto filtru. Už po tomto zásahu se skútr ještě s původním válcem trochu oživil, průměrná spotřeba stoupla ze 2,6 na 2,8 l/100 km. Sportovní vačku jsem zatím nedával a ani nevím jestli by pasovala do již zmiňované rozdílné hlavy motoru 153QMI-3, tudíž ani tedy nemůže být řeč o sportovní hlavě Naraku s většími ventily. Ted už nevím kdo se mě ptal jak pozná jaký má motor, jestli 152 QMI nebo 153 QMI, odpověď je buď ve velkém techničáku v políčku Motor - Typ, nebo byto mělo být vyjiskřené na karteru motoru s číslem motoru. Z mých zkušeností je pro tuning výhodnější verze 152 QMI, je na ni daleko více možností, jak je uvedeno např. na stránkách http://www.gy6-motor.de. Pasuje zde i Nicasil válec 165 ccm, ten jsem zase objevil na těchto stránkách http://www.skutry-malsice.cz/baotian/bt ... ml#content, zde už bych určitě zvážil i prodloužené převody. Je toho tolik, co by se dalo na těchto motorech měnit, vše je ale o penězích, na druhou stranu letadlo z toho stejně neuděláte. Já osobně nyní řeším jiný problém a to výfuk, po 12000 km mi začla drnčet přepážka, zní to jak když strčíte pětokorunu do plechovky, naštěstí jen v určitých otáčkách. Nemá někdo z vás zkušenosti nějakým tuningovým výfukem na skútra ? Nejlíp na motory GY6 125-180 ccm. Vím, že problém bude asi v homologaci. Díval jsem se zatím na tehle http://www.scootland.cz/zbozi/baotian-s ... vyfuk-gy6/, je to teda ranec, za ty prachy mám střední a koncový díl na auto.
KEEWAY F-ACT 125, válec Airsal 150 ccm, variátor Naraku Maxi-Speed, 30 000 km
HONDA Forza 300, bez úprav, 3,6 l/100 km
Uživatelský avatar
radesed

50+
 
Reputace: 2
Příspěvky: 96
Registrován: 10 dub 2010, 21:00
Bydliště: Brno / Židlochovice
Skútr / moto: KEEWAY F-ACT 125 - prodáno, HONDA Forza 300

Re: Maxon Matador 125

Příspěvekod King175 » 07 dub 2012, 22:38

Radesed:Ďěkuji ti za rozsáhlou téměř recenzi,ten nikasil se mě zamlouvá a navíc za malý příplatek můžu mít 165 ccm.Nemám totiž Matadora ani Ardoura ale motor je 152 QMI a to je podstatné.Máš to vyzkoušené nebo výš o někom kdo tu nikasilovou 165tku instaloval na tento motor?Bude to asi hodně na chlup,protože u 170tky se musí brousit karter cca 0,8 mm.Mám otáčkoměr na ladění idealni,ale stejně nevíme v jakých otáčkách mají výkonostní špičku.Podle toho co píšeš ta nikasilová 165tka může mít slušnou sílu.Spokojenej budu jestli to pojede kopec nekopec výtr nevýtr 100km/hod dle GPS,je to moc co od toho chci?Jo a vážim 100 kg a mám tento skútr http://www.capirelli.cz/cz/detail-skutry/maximus-125.html
King175

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 16
Registrován: 05 dub 2012, 19:37

Re: Maxon Matador 125

Příspěvekod Santa » 07 dub 2012, 23:49

jako 165ccm nikasil proti origo 125ccm je velkej hlavne v sile jeste lepsi mazec je kdys se da jina vacka
ale zalezi kolik do toho nacpes.....je dobry upravit sani a pomuze i vejfuk
Yamaha Majesty DX 250 najeto69000km (27000 ja) malossi multivar 3,5l/100
http://www.skutry-malsice.cz
Uživatelský avatar
Santa

100+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 219
Registrován: 22 srp 2010, 21:54
Bydliště: Liberec
Skútr / moto: Yamaha Majesty DX 250 '98
Tuning / úpravy: Malossi Multivar, Poloni pritlacny talir, Audio, Xenon, metalic lak na zakazku, velke plexi, komplet po GO

Re: Maxon Matador 125

Příspěvekod TUNER » 08 dub 2012, 03:58

"výtr nevýtr" kopec nekopec to kilo nikdy nepojede........ )))))
Můj mazel je Škoda 130 - 1,8 T..........ostatní je druhořadý...:-D

Malaguti MAX 250ObrázekPiaggio X9 500ObrázekT-MaxObrázek
Uživatelský avatar
TUNER

2500+
 
Reputace: 202
Příspěvky: 3747
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Plzeň
Skútr / moto: Malaguti F12 50 + 250 - T-Max
Tuning / úpravy: F-12 50 - závoďák na okruhy - Phantom MAX do práce - T-Max pro radost :)

Re: Maxon Matador 125

Příspěvekod King175 » 08 dub 2012, 08:04

Jasný,když pojedu do velkého kopce a zafouká proti tak kilo to nedá,ale budu mít dostatek výkonu abych necítil každé zafoukáni.

Santa píše:jako 165ccm nikasil proti origo 125ccm je velkej hlavne v sile jeste lepsi mazec je kdys se da jina vacka
ale zalezi kolik do toho nacpes.....je dobry upravit sani a pomuze i vejfuk

Ty máš to co chci,tak to trochu rozepiš jak to jezdí s tou nikasilovou 165tkou.Musel se brousit karter?
Naposledy upravil KYBLOS dne 04 říj 2013, 20:24, celkově upraveno 2
Důvod: Citace posledního příspěvku. Sloučeny 2 příspěvky pod sebou.
King175

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 16
Registrován: 05 dub 2012, 19:37

Re: Maxon Matador 125

Příspěvekod Santa » 08 dub 2012, 15:39

ne nemusel ale bylo to o chlup no mozna uz ani o ten nee....je lepsi rozdelat motor a zmerit si diru v karteru pac mam skusenost ze tam je rozdil treba i 1mm kus od kusu kdyz bys daval 160ccm cos tu sem mel taky tak tam je to v poho.....
jinac v 1 to po meste lita jak splaseny jezdis za max 4l a dost zalezi na tom jak mas nastavenej varec....do tohodle je zbytecny davat lehky valecky ja mel mallosi varec a mel sem tam misto puvodnich 10.5g ..... 12g a jelo to krasne od spodu....jako jestli chces vedet neco konkretne tak se ptej jinac je to dost jednoduchej motor a timdle setupem znej ziskas slusnej vykon a i docela je v poho zivotnost mam odskouseno 15 tis km pak vetsinou vymena rozvodoveho retizku....loziska na klice i jinde byli OK
Yamaha Majesty DX 250 najeto69000km (27000 ja) malossi multivar 3,5l/100
http://www.skutry-malsice.cz
Uživatelský avatar
Santa

100+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 219
Registrován: 22 srp 2010, 21:54
Bydliště: Liberec
Skútr / moto: Yamaha Majesty DX 250 '98
Tuning / úpravy: Malossi Multivar, Poloni pritlacny talir, Audio, Xenon, metalic lak na zakazku, velke plexi, komplet po GO

Re: Maxon Matador 125

Příspěvekod King175 » 08 dub 2012, 18:39

Díky za upřesnění.Kolik má vnější prúměr ten 165 válec případně čím vybrousit karter,nebo máš typ na 160 v nikasilu,hledal jsem ale nenašel.
Naposledy upravil KYBLOS dne 11 dub 2013, 12:37, celkově upraveno 1
Důvod: Citace posledního příspěvku
King175

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 16
Registrován: 05 dub 2012, 19:37

Re: Maxon Matador 125

Příspěvekod radesed » 08 dub 2012, 19:44

Vnější průměr válce bude 62 mm, našel jsem to na http://www.racing-planet.de/zylinderkit ... ccf3b4b35f, 160 ccm v nikasilu myslím není, ale našel jsem s keramickou povrchovou úpravou http://www.gy6-motor.de/gy6-139qma-139q ... QMI-157QMJ. U nás to zatím nikdo neprodává, což je škoda. Broušení karteru se provádí vyfrézováním většího otvoru viz http://www.youtube.com/watch?v=JCcgagBuewU, doma na koleně to neuděláš.
Naposledy upravil KYBLOS dne 04 říj 2013, 20:24, celkově upraveno 1
Důvod: Citace posledního příspěvku
KEEWAY F-ACT 125, válec Airsal 150 ccm, variátor Naraku Maxi-Speed, 30 000 km
HONDA Forza 300, bez úprav, 3,6 l/100 km
Uživatelský avatar
radesed

50+
 
Reputace: 2
Příspěvky: 96
Registrován: 10 dub 2010, 21:00
Bydliště: Brno / Židlochovice
Skútr / moto: KEEWAY F-ACT 125 - prodáno, HONDA Forza 300

Re: Maxon Matador 125

Příspěvekod King175 » 08 dub 2012, 23:19

Santa píše:ne nemusel ale bylo to o chlup no mozna uz ani o ten nee....je lepsi rozdelat motor a zmerit si diru v karteru pac mam skusenost ze tam je rozdil treba i 1mm kus od kusu kdyz bys daval 160ccm cos tu sem mel taky tak tam je to v poho.....
jinac v 1 to po meste lita jak splaseny jezdis za max 4l a dost zalezi na tom jak mas nastavenej varec....do tohodle je zbytecny davat lehky valecky ja mel mallosi varec a mel sem tam misto puvodnich 10.5g ..... 12g a jelo to krasne od spodu....jako jestli chces vedet neco konkretne tak se ptej jinac je to dost jednoduchej motor a timdle setupem znej ziskas slusnej vykon a i docela je v poho zivotnost mam odskouseno 15 tis km pak vetsinou vymena rozvodoveho retizku....loziska na klice i jinde byli OK

Máš vyzkoušeno obyč 160tku a nikasil 165tku.Je mezi nimi nejaký výkonostní rozdíl,nebo je to spíš zanedbatelné?Nikasil jede víc do otáček nebo je to jedno?Navíc ten Naraku se prodáva s kovaným pístem znamená vyšší komprese=vyšší výkon,tak nevím který vzít.
King175

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 16
Registrován: 05 dub 2012, 19:37

Re: Maxon Matador 125

Příspěvekod Santa » 09 dub 2012, 00:19

jako ve vykonu to nepoznas to sem si jist u ty 165ccm je problem v dire u karteru ja sem mel kliku ale je to bud a nebo u ty 160 mas jistotu ze tam pude bez problemu dal bzch kni sport vacku a poleti jak vitr......
Yamaha Majesty DX 250 najeto69000km (27000 ja) malossi multivar 3,5l/100
http://www.skutry-malsice.cz
Uživatelský avatar
Santa

100+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 219
Registrován: 22 srp 2010, 21:54
Bydliště: Liberec
Skútr / moto: Yamaha Majesty DX 250 '98
Tuning / úpravy: Malossi Multivar, Poloni pritlacny talir, Audio, Xenon, metalic lak na zakazku, velke plexi, komplet po GO

Re: Maxon Matador 125

Příspěvekod King175 » 09 dub 2012, 10:45

Ďík za pomoc v rozhodováni,jdu do 160tky.Trysku nechat původní po instalaci sport vačky,nebo větší?Když dám větší musím otevřít sáni,aby byl správny poměr benzín vzduch.Zatím tam mám varec Naraku Maxi speed 10,3g válečky a odpich je velice slušný.Mám otáčkoměr a varec si drží 7000 ot/min ve všech jízdních režimech.Omezovač tam není,protože na hlavním stojanu jsem ho vytočil na 9500 ot/min a to byl řev.V 8000 ot/min to jelo z mírneho kopce 105 tacho víc jsem nezkoušel,protože mám na tom pouze 570 km.
Naposledy upravil KYBLOS dne 11 dub 2013, 12:37, celkově upraveno 1
Důvod: Citace posledního příspěvku
King175

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 16
Registrován: 05 dub 2012, 19:37

Re: Maxon Matador 125

Příspěvekod Dom999 » 09 dub 2012, 11:45

jo tak jsem schválně koukal na ten typ a je to 152qmi ale je to nějakej bastl protože to má tu vysokou hlavu a ma fakt velký ventily protože teď jsem si koupil tu nízkou sportovní hlavu s velkejma ventilama a jsou fakt jenom o chlup větší. jo a na tu vysokou hlavu vačka nejde!
Maxon Obrázek
Majesty Obrázek
Uživatelský avatar
Dom999

1500+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 1847
Registrován: 04 kvě 2009, 22:53
Bydliště: Tábor
Skútr / moto: V-strom 650
Tuning / úpravy: Jen uzitecny veci (kufry,plexi...) a filtr kn.

Re: Maxon Matador 125

Příspěvekod King175 » 09 dub 2012, 12:35

Nevím kterou myslíš.Dej sem odkaz.
Naposledy upravil KYBLOS dne 11 dub 2013, 12:38, celkově upraveno 1
Důvod: Citace posledního příspěvku
King175

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 16
Registrován: 05 dub 2012, 19:37

Re: Maxon Matador 125

Příspěvekod Dom999 » 09 dub 2012, 13:35

jako mysliš tu hlavy ? to by měla být tahle.
http://www.skutry-malsice.cz/baotian/bt ... ml#content
Maxon Obrázek
Majesty Obrázek
Uživatelský avatar
Dom999

1500+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 1847
Registrován: 04 kvě 2009, 22:53
Bydliště: Tábor
Skútr / moto: V-strom 650
Tuning / úpravy: Jen uzitecny veci (kufry,plexi...) a filtr kn.

PředchozíDalší

Zpět na Čínské skútry

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 návštevníků