Re BARIS volnoběh: No možná lepší startovat s plynem. Měl jsem skůtr co při startu s plynem se vždy uchlastal a muselo se čekat půl hodiny než to naskočilo znovu. Já mám ten problém taky. Bez zásahu to zhasínalo na volnoběh i teplé. Nyní po nastavení volnoběhu to aspoň teplé běží. Už jsem si zvyknul. Uvidíme co s tím udělají na garančce. Nebo zkus povolit šroubek bohatosti směsi. Já to zkoušel ale pak jsem to vrátil zpět na 1,5 až 2 ot.
Hele co jsem našel: nastavení volnoběhu -Nastavíte je pomocí dvou šroubů, které bývají na boku karburátoru. Šroub, který více vyčnívá slouží k nastavení volnoběžných otáček. Při zašroubování se zdvihá šoupátko a motor má vyšší otáčky, při vyšroubování šoupátko klesá a motor má otáčky nižší. Poměr směsi při volnoběhu se nastavuje pomoci druhého šroubku tzv. vzdušníku. Nastavení provádíme při zahřátém motoru a to tak, že zvýšíme volnoběh, zašroubujeme vzdušník a posléze vyšroubováváme. Ideální nastavení bývá někde mezi 1 až 2 otáčkami. Při tomto nastavení má motor nejvyšší otáčky a "kulatý" chod. Po té opět volnoběžné otáčky snížíme.
Nebo další návod:
Postup seřízení:
Motor musí být dostatečně zahřatý (jízdou, ne brbláním na chodníku).Potom bych nejprve zkusil kroutit šroubem bohatosti směsi doprava (utahuješ-ochuzuješ) až do doby kdy začne být chod motoru nepravidelný. Z této polohy většinou stačí povolit ještě o čtvrt až půl otáčky k dosažení správné směsi.
Pokud je volnoběh ještě stále malý, přidá se na šroubu polohy šoupátka (utahováním by se měly zvyšovat otáčky).
Po dosažení patřičných volnoběžných otáček se musí znovu seřídit bohatost směsi šroubem bohatosti.
(Nejde tomu jen přidat šoupátkem a vykašlat se na to !!!)
Takhle si s tím pohraješ a měl bys docílit situace kdy volnoběh bude pravidelný a přechod z volnoběhu do všších otáček při zatížení plynulý. Pokud to při rozjezdu z volnoběhu "zaváhá" a teprve potom vyrazí tak je to chudý. Pokud se to bude při rozjezdu dusit a teprve nárůstem otáček to začne jet dobře tak je to bohatý.
Pokud je na karburátoru cokoli jiného než ty dva šrouby tak nic z toho co jsem napsal neplatí
Koukám na ten tvůj obrázek karburátoru a vidím, že máš ochranou pružinku na hadičce podtlaku. Proč ji nedali na hadičku s přívodem benzínu. To by mělo logiku. Já ji mám jen na hadičkách v horní polovině viz moje fotky. Vidím, že každej MAXON je prostě originál zapojenej.
Dnes byla provedena konečně testovací jízda 60km ( 2 x 30 km s přestávkou) s rozpojeným blokovacím okruhem. Maxon jede po rovině 65 do kopce rychlost klesá až na 45 a z kopce jede přes 70 km /hod. Rychlost z kopce nebyla testována, neboť motor je stále v záběhu. Po skončení jízdy a po odstavení skůtru jemně prolínal olej kolem vypouštěcího otvoru převodovky u zadního kola. A zase odkáplo cosi pod karburátorem. Při rozjezdech asi píská řemen variátoru. Za jízdy ne. Jen při rozjezdech. Svíčka původní. Kromě rozpojeného kabelu bez úprav.
Naposledy upravil
Mytys dne 04 srp 2010, 22:39, celkově upraveno 1