Diskuze o čínských skútrech bez rozlišení kubatury.
03 črc 2013, 12:49
Tak takhle to být nemá, že jede zdechle a ožije až za 50m, aspoň pokud aspoň minutu běží na volnoběh a ohřívá se. Takže bych na tu jehlu přeci jen kouknul a nastavil tam kde má být.
Ten volnoběh takhle být rovněž nemá. Volnoběh prostě držet musí a ne že mám limit 4 minuty stání, než mi to zdechne. Takže za ohřátého motoru vyladit šroubkem volnoběhu a k tomu patřičně vyladit bohatost v rozmezí cca. 1,5 - 2 otáčky doleva od úplného utažení.
Poslední věc jsou ty hadičky, šroubky spojené s palivovým vedením a těsnění přírub. Tady to opravdu překontroluj, poutahuj a koukni i na výpustní šroubek z plovákové komory karburátoru, jestli je úplně dotažený - mohl by ti mizet zbytečně benzín odkapáváním.
03 črc 2013, 13:11
OK.Příští týden mám dovolenou tak zkusím se na to mrknout od volnoběhu hadiček až po jehlu.Pak natankuji plnou a zkusim najet km do rezervy a pak se podělím tady s ostatníma o zkušenost.
Zatím díky za rady.
03 črc 2013, 13:58
BOĎA píše:ale při nastartování a a i kdybych dal plyn na největší otáčky,tak jede zdechle,až po50-60 metrech ožije.
Volnoběch-nastartuji a pokud bych chtěl nechat běžet motor nastartovaný tak max do 4 minut mi zdechne
Tipuji na spatny podtlakovy ventil - mel jsem podobne problemy, po nastartovani na prvni sup se po pridani plynu to dusilo az po ujeti par metru to bylo ok - pri stani na krizovatce na volnobeh to zdechalo - ventil propoustel benzin a karburator se "zalil" - coz muze byt i pricina velke spotreby - proste to tece kdyz nema. Nejlepe je sehnat rucni ventil, protoze podtlakovy je asi nejvetsi "kurvitko" na china skutrech.
viz napr.
http://www.multimoto.cz/?palivov%EF%BF% ... ohoutky,36
04 črc 2013, 09:08
HM..tak to jsi mě dostal.tady bych to vůbec nečekal.
A když se zamyslím
,a zpětně si uvědumuji,že jsem jel ja,nebo manželka na skutru asi 1 km nebo 3 ted už nevim,je to rok zpátky,tak skutr zdechal a musel jsem nastartovat nohou a ne elektricky,tehdy jsem hledat problem v přívodu paliva a na garančce mi vyměnili karburator,od te doby to přestalo,ale spotřeba děsná,jinak díky za odkaz na ventil.
Zkusim prvně rozdělat-zkontrolovat hadičky,jehlu,přívody,a pak natankuji a uvidím a pokud to nepomůže,tak uvidím s tím ventilem.Za 300 mám klidI když,ještě otázka.Pojedu na garančku,asi za 3-4 týdny,když jim to tam řeknu a popíšu,udělají s tím něco oni na svoje náklady v rámci záruky a garančky?
30 črc 2013, 10:04
Najeto cca 1500 km, skůtr odvezen na opravu. Projev závady: Skůtr je odblokovaný a při jízdě na plný plyn (jede 65-70 Km/h tachometrových) po cca 5 km začne ztrácet otáčky. Pokud uberu, vzpamatuje se a začne znovu jet. Pokud to nechám pod plynem, úplně ztratí otáčky a nakonec chcípne. Dokonce chvíli trvá než nastartuje. Oprava v autorizovaném servisu týden - údajně vyměněno palivové čerpadlo (miněn asi podtlakový ventil ?). Po převozu domů, po 5-ti kilometrech ta samá situace. Odvoz zpět do servisu, po týdnu a údajné výměně 2 dalších kusů "čerpadla" (prý vadných) jsem skůtr přivez domů. Mechanici mi ale beze slova skůtr opět zablokovali na 45 kmh. Při zablokovaném jede OK, ale po odblokování závada trvá. Poradíte někdo jak to vyřešit ?
Přece není možné, že jsem cca 1000 km jezdil s odblokovaným skůtrem klidně ve dvou lidech tachometrových 70 kmh a teď už to bude pořád takhle zlobit. Kde hledat závadu. Skůtr je v záruce, takže pokud ho budu chtít v záruce opravit odblokovaný, asi víte kam mě v servisu pošlou
Díky za každou užitečnou radu.
30 črc 2013, 10:30
Hledal bych problém v karburátoru, resp. v jeho plováku a nastavení, kdy zavírá a otevírá přívod benzínu. Tyto projevy mi přijdou, jako když při vyšších otáčkách už nestíhá doplňovat komoru a chcípne.
Na foru je to popsáno ve více tématech, zkus hledat a pak se zkus podívat na ten karburátor.
30 črc 2013, 11:05
Tak je tam čerpadlo nebo podtlakový ventil? Taky se mi to jeví jako ztráta hladiny v plovákové komoře při plném výkonu.
Mám vážné pochybnosti o tom, že by nějaký mechanik v servisu odplastoval, prohlížel všechny spoje na hadičkách, vyzkoušel dodávku paliva, hladinu v plovákové komoře karburátoru, pak odskoušel ,hledal a odstranil závadu i kdyby to trvalo třeba celý den. Pravděpodobně technik něco objednal, mechanik přehodil a pryč. Záruka je na tyto závady k h........
30 črc 2013, 12:01
Tuším, že čerpadlo to nemá. Pokud má tento skútr nádrž pod sedlem, tak palivo teče směrem dolů a není potřeba ho tlakem čerpat do soustavy. Toto mají většinou skútry, které mají nádrž "mezi nohama" , např. Gilera Runner aj.
O těch skútr "mechanicích", jestli se jim tak dá říkat se raději nevyjadřuji, to jsou měniči dílů a výborní rozvrtávači toho, co funguje a ještě ke všemu za podmínky, že mají zrovna čas a náladu se někomu hrabat v záruční době ve skútru. Z toho plyne i ta čekací doba na opravy atd.
Takže bych si našel návod a vrhnul se na takovou drobnost jako je karburátor raději sám.
31 črc 2013, 06:58
Což o to, já bych se vrhnul. Volnoběh a bohatost už jsem zvládnul, ale co s tím, pokud říkáte, že se vyprázdní plováková komora ? Posunout jehlu ? Nemáte někdo návod k tomuto skůtru, nebo aspoň ke karbecu, abych věděl kam šáhnout ?
Pokud zvednu hladinu, nevyleze mi zase spotřeba ? Už teď jezdím okolo 4 litrů/100km
31 črc 2013, 22:28
Nejde o to zvedat nebo snižovat hladinu ale zjistit, zda při otevřeném ventilu plovákové komory karburátoru přitéká dostatečné množství paliva. Před rozebráním karburátoru bych prověřil průchodnost palivového vedení. Jinak posledních stopadesát let je karburátor v principu stejný, na tvém typu vymontuješ čtyři šrouby zespodu a při opatrném zacházení odklopíš dno plovákové komory a uvidíš samotný plovák zavěšený na hřídelce který ovládá ventilovou jehlu. Uprostřed jsou dvě trysky, hlavní a volnoběžná (vypadají jako zlaté šruby), na okraji v samostatné komoře ta sytičová, vypadá jako zlatá trubička.
Nedostatek paliva při plném výkonu je jen jedna z pravděpodobných možností, závada může být i jinde, spravit stroj na dálku jde jen obtížně.
01 srp 2013, 08:39
To Ludwig: Dík za odpověď, ale tahle informace je konstatování, kde co v karbecu je a to už vím. Ale co s tím ?
Maximálně kouknu, jestli plovák chodí normálně, ale co dál ? Zatím jsem jen vypozoroval, že do 3/4 plynu je to OK, jak
se pokusím vytáhnout na maximálku, nebo jedeme ve dvou a tahám víc za plyn, najednou to cukne a pokud neuberu, tak to chcípne. Asi se s tím budu muset smířit. Možná v servisu nic ani nevyměnili, jen mi zapojili zpět restrikci.
2.8. edit:Supeer, už zase nejedu a čeká mne asi tlačba 5 km do servisu. Včera jsem normálně dojel, dnes ráno nenastartuju.
Startér točí, nakopnout taky nejde, víc prověřovat nebyl čas, přesednul jsem do auta a frčel do práce. Je to normální ? Bohužel musím konstatovat, že je to opravdu čínskej krám. Asi to prodám a začnu jezdit na kole........
(Upozorňuju, že jsem to od servisu nešteloval ani jsem na to nechytnul)
Naposledy upravil
KYBLOS dne 02 srp 2013, 17:13, celkově upraveno 1
Důvod: Sloučeny dva příspěvky pod sebou
02 srp 2013, 10:47
Tak paráda, předáš servisu s hmatatelnou závadou. Když přijdeš do nemocnice, že tě bodá v zádech taky projdeš obvyklé kolečko abys na konci zjistil, že jsi vlastně zdráv. S tím skutrem to bude podobné.
02 srp 2013, 10:53
Maxon dela sve skutriky ve variantach 125, 50 4T a 50 2T. Muzete mi prosim rict z vlastni zkusenosti, jakou ma ktery model spotrebu? Premyslim o skutru na cesty do prace, ale nevim, jaka varianta je pro me nejvhodnejsi. Jako prvni bych samozrejme sahnul po 125, ale pokud by 50ka mela vyrazne nizsi spotreby, byl by to mozna duvod k zamysleni. Dekuji
02 srp 2013, 11:46
Tak závadu jsem diagnostikoval sám, skutr nedává jiskru - může být kromě odpáleného CDI jiná závada ?
Svíčku jsem vyloučil - nová také nedává. Výsledek každopádně další týden servis - jupí
K dotazu výše - z vlastní zkušenosti bych dnes koupil jedině 125-ku. My jsme 50-ku kupovali kvůli řidičáku, to už dnes odpadlo, moje spotřeba odpovídá snad 500-ce
a podle mne tu 125 nemusíš tak honit a ve finále jsi na stejné nebo lepší spotřebě a líp se svezeš. (A nebo mám pro tebe řešení prodám ti po opravě ten můj za super cenu
02 srp 2013, 11:58
A co cívka??