od forester » 21 pro 2019, 20:33
Myslím že zapalovacia sviečka nemôže umreť z ničoho nič naraz. Musí sa jednať o pozvolné vynechávanie odpalovania sviečky keď sa kontakty karbonizujú a aj vtedy keď je zlý pomer zmesi benzínu zo vzduchom a v spalinách sú enormné sadze.
Ja som na Xmax 250 menil sviečku iba 1x a to mám teraz 76000km. Stalo sa tak v Chorvátsku keď som natankoval zlý benzín ktorý mal velký pomer vody na INA pumpe. Výmena nepomôhla ale nejak zázračne sa mi to podarilo rozbehať a neskôr som zlý benzín zmiešal zo 100 oct benzínom a doma nalieval FIF. Po 2 rokoch aj tak prišlo k výmene benzínového čerpadla a vyčistenie nádrže.Za celú prevádzku skútra to bola iba táto jediná závada a aj tá bol spôsobená zlým benzínom.Tak ako sviečku vymontujem,mierkou skontrolujem tak ju dám aj naspäť.Iba raz som preventívne sklepol kontakty možno o desatinu milimetra.
Meniť sviečku každých 5 tis km, v servisnom intervale? To akože s čoho je tá sviečka, alebo čo spaluje ten motor? To je predsa vstrekovanie z katalizatorom nie?
Honda PCX - 2010, predaný, 24 tis km
Honda Shadow - Black Spirit VT750C2B,2011,predaný,40 tis km
Yamaha X-Max 250 - 2012, predaný,84000 km
Honda Forza 300 - 2018, predaný 29000 km
Honda Hornet CB600F 2013, predaný 32000 km