od Karlos 1 » 22 říj 2019, 13:24
Takhle vypadá vnitřní povrch futra řemenice u variátoru z Autokelly po najetých 3 tis. km. Ano, píšu to dobře, nesplet jsem se.
Čep je prakticky netknutý, ale futro už má vůli jak prase, za jízdy už mi to začalo cinkat podle otáček motoru, tak jsem rozdělal variátor a zjistil tuhle nemilou věc. Kontroloval jsem ho po tisíci najetých km a to ještě bylo všechno v pořádku. Mám v garáži už sbírku starých variátorů, které mají jiné vady, ale některé mají kupodivu ještě poměrně snesitelnou vůli na čepu, tak jsem se rozhodl vyoperovat nějaké tohle futro a nalisovat ho do toho "nového" varia. Taky už začínám koketovat s myšlenkou vysoustružit si vlastní futro z nějakého vhodnějšího materiálu, než z jakého to dělají výrobci náhr. dílů, tyhle vypadají, že jsou z nějaké obyč oceli a ne z ložiskové slitiny. Horší už to snad být nemůže. S tou vůlí na čepu se samozřejmě udělaly i plošky na válečkách, to má podle mě s tou vůlí přímou spojitost, protože po tom tisíci km byly ještě perfektní. Kupodivu prakticky netknutá jsou vodítka a sloupky, po kterých kloužou. Tohle zase bylo zdevastované u těch starých variátorů. Prostě najít variátor, který by vydržel celkově, je podle mě nadlidský úkol.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.