Již delší dobu jsem pozoroval při akceleraci v určité fázi jakoby stagnaci zrychlení a nutnost přidat více plyn k překonání tohoto místa. Byl jsem však líný to zkoumat a člověk si na to tak trochu zvykne a už to nevnímá jako závadu. Při poslední kontrole variátoru jsem si ale už řekl, že se tím budu zabývat. Samotný variátor jsem vyloučil, je nový a dělá to to samé co se starým. Takže jsem soustředil pozornost na spojku a inspiroval jsem se i různými videi na internetu, kde řešili podobné problémy, hlavně soudruzi z Ruska v tom mají praxi - např. zde
https://www.youtube.com/watch?v=fNcAI7KyQG0 nebo
https://www.youtube.com/watch?v=VckNFtrio38 . Jejich opravy sice u nás občas budí úsměvy, ale principiálně to většinou řeší výborně a funguje to. Když už jsem věděl, po čem jít, tak také já jsem po rozebrání spojky objevil zdroj mého problému.
100_4888.jpg
Vytlačené důlky od vodících čepů ve všech třech kluzných drahách polořemenice. To způsobuje zadrhávání celého mechanismu při akceleraci a nutnost pro překonání tohoto místa trochu přidat plyn. Dobře je to znát, když si se spojkou bez zdemontované přítlačné pružiny hrajete v ruce a projíždíte celý posuv řemenic, krásně jsem to místo s důlky cítil, bylo tam znatelné zadrhnutí posuvu. Tady už zbývá jen buďto koupit celý komplet spojky, což se mi nechtělo ( v Autokelly 1850 Kč ), nebo použít metodu ruských tuningářů a poškozenou kluznou plochu zpilovat nebo ubrousit do co možná nejideálnější roviny. Myslím, že se mi to za pomoci zubařské brusky a jemných pilníků docela zdařilo.
100_4893.jpg
Pak už jen zbývá vše řádně promazat a smontovat a rukou vyzkoušet chod celého mechanismu. Je opět úplně plynulý bez jakéhokoliv zadrhávání.
100_4896.jpg
100_4897.jpg
Teď už jsem s chodem celého převodového ústrojí opět spokojen, všechno funguje jak zamlada, krásně plynulé zrychlování bez nějakých propadů. Jinak musím říct, že tenhle problém u mě nazrával tak cca od 20 tis. najetých km, v současnosti mám najeto 28,5 tis.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.