Diskuze o čínských skútrech bez rozlišení kubatury.
Odeslat odpověď

Re: Maxon Ardour 125

31 črc 2016, 11:52

Není ,je to s poštovným,u většiny položek je poštovné zdarma do Český republiky. Zatím mi všechno dorazilo v pohodě jen to trvá dlouho cca 3-4 týdny. Ale každou zásilku můžeš online sledovat. Ten řemen mám teď v Šanghaji:-)

Odesláno z mého ALE-L21 pomocí Tapatalk

Re: Maxon Ardour 125

31 črc 2016, 15:34

Remen som nikdy nezosuchal skor mi popraskal tak ze trebalo menit.

Re: Maxon Ardour 125

01 srp 2016, 16:45

Tak jsem dnes ten řemen zkontroloval a má 19,5mm po cca 600km. Ty řemenice jsem znova zkontroloval a jsou hladký na pohled i na dotek... Tak nevím co s tím , když jsem to měl rozhozený tak ty zadní šli v pohodě bez drhnutí... Jinak té spotřebě to si teď mlaskam jak mi to jede za,, pár" :-) Když tam byl ten originální řemen tak si bral okolo 4,5l :-) docela by mě zajímalo jak si tý spotřeby dosáhl já koukal na tu jehlu a je bez zářezů , jen mám pod ní dvě podložky.A s tryskou si dělal konkrétně co?

Odesláno z mého ALE-L21 pomocí Tapatalk

Re: Maxon Ardour 125

02 srp 2016, 12:37

Ten řemen mohl mít o něco míň než těch 20 už jako nový. Já jsem si některé schválně měřil šuplerou na prodejně a neměly všechny těch 20, taky tam byly s 19,5. Jinak po delším laborování s jehlou u mě nejlépe vychází podložka 0,3 mm, kterou jsem dlouho hledal ve svých zásobách, ale našel. Když nemáš na skladě tak vyrobit z planžety. Staré podložky vyndat a uložit do náhr. dílů. Ty podložky jsou vlastně jiná varianta zářezů, co bývaly na Jawách atd. Hlavní podíl na spotřebě má ale hlavní tryska, mě tam dali ve výrobě 110 což se dává u motorů s jiným vzduch. filtrem např. , takže to bylo moc. Takže jsem šel postupně níž, nejdřív 105 - už to bylo lepší. Dále jsem zkusil 102, zase o fous lepší, no a teď už mám asi 2tis. km trysku 100 a to už ujde. Sranda je, že se mi i zlepšovala dynamika i max rychlost, zcela prokazatelně. Většina lidí si myslí, že když dá větší trysku, tak že to poletí, ale opak je pravdou. Rozhoduje ideální nastavení poměru benzínu a vzduchu, tam jsou rezervy ve výkonu motoru. Tzn. že sériové naladění je "přechlastané" , proto si většina lidí stěžuje na spotřebu, ale chce to si s tím jen pohrát a trochu experimentovat.

Re: Maxon Ardour 125

02 srp 2016, 12:59

Supr díky za odpověď, schválně napíšu až mi dorazí ta opravná sada z Aliexpress, tam je jehla která má 5 zářezů tak bude jednodušší experimentování a je u toho i tryska ale nevím jaká. Když tak dokoupim . Jinak k tomu řemenu já ho měřil než jsem ho tam dal a měl 19,99mm... Ještě mě napadá jestli nemůžou být variátor a spojka vůči sobě vyosený. Anebo přijde mi to nepravděpodobný jestli těch půl milimetru nevzalo ,,sednuti"?? Najedu nějaký km a znova zkontroluju. Ale fakt mi to nejde do hlavy čím by to bylo :-\

Odesláno z mého ALE-L21 pomocí Tapatalk

Re: Maxon Ardour 125

02 srp 2016, 13:06

To fakt těžko říct takhle na dálku, ale na tom Gatesu mám 15,5 tis. a má právě těch 19,5mm. Ale novej jsem ho neměřil, tenkrát mě to ještě tak nezajímalo. No hlavně že to je "držák".

Re: Maxon Ardour 125

02 srp 2016, 15:23

Uvidíme, pravil slepý hluchýmu:-) ještě jednou dík za tip s tou tryskou určitě s tím zkusím něco vykoumat

Odesláno z mého ALE-L21 pomocí Tapatalk

Re: Maxon Ardour 125

04 srp 2016, 11:57

Zdravím všechny,

před necelým měsícem jsem si pořídil na " vyježdění" před velkou motorkou "Maxika" rv. 2014 1900km najeto, takže dle všeho zajetý stroj a vše oka.

Po dlouhém hledání jsem šel do "čínana" za výborný peníz, dílnu mám a ruce snad taky něco když tak opraví, protože autorizovaný servis mi přijde zbytečné navštěvovat kvůli pár prkotinám a potřebuji "jezdit" :) počítám že se občas něco pokazí je to čínaň, ale je to i výhoda, všechno se dá "opravit" a díly celkem za pár kaček nejen v autokelly. A zatím mě to baví Na Maxovi už je naběháno 2600km takže pracuje :)
První co šlo pryč byl hlavní stojan - doleva to prostě až moc škrtalo tak zatím zkouším bez něj vydržet:)
První úpravy, jelikož jsem trochu hračička a chtěl sem být více vidět, tak mi to nedalo: hlavní světla Osram Night Racer 90 a potkávačky LED. Teda dostat to tam byl trochu porod :) A hlavně nic neulomit:) Svítí to opravdu o poznání lépe a dokonce občas někdo i uhne - asi dojem vetší motorky  Nový vzduchový a palivový filtr.
Proč jsem se rozhodl zaspamovat diskuzi potřeboval bych radu a věřím, že se tu někdo šikovný najde.
Samozřejmě mi to nedalo a musel sem pořídit lepší variátor - ne že by skůtr nejel, ale ve dvou to z těch světel přece může vyrazit lepe a když sem sám tak to muže mít přece lepší odpich, pomyslel jsem si :)
Po delším hledání jsem šel nakonec do „levnější“ varianty od Naraku Maxi speed plus bílé spojkové pružinky. Původně byl v plánu Malossi nebo dokonce Polini variátor, ale říkal jsem si je to přeci čínský skútr i když variátor je jeho srdce zkusím Naraku který je vcelku slušný a uvidíme.
Porod povolit šrouby a nasadit pružinky byl docela zkouška nervů ale vidina rychlejšího odpichu mě držela při práci
Po naštelování a složení všechno dohromady přišel první rozjezd.
Jelikož pružinky posunuli záběr spojky o +1500 otáček Maxik vrní více a odpich je malinko vlažnější než byl původně. Pak se skútr začíná sbírat a trochu lépe zrychluje. Naraku variátor obsahuje válečky 10,5g. Nejsou moc těžké?  Pomůže nová pružinka do variátoru ?
Rozjezd je pozvolnější prodleva asi pul vteřinky než se roztočí spojka a zabere ve vyžších otáčkách asi ? Jak docílit toho prvotního zápřahu aniž by se skůtr žačal takzvaně „sbírat“ do rychlosti?

Předem se omlouvám za tak dlouhý post moc děkuji za jakoukoli radu :roll: Přikládám veselou bramboru

Obrázek

Re: Maxon Ardour 125

09 srp 2016, 13:13

Další úprava, tentokrát na výfuku, jelikož ta původní chromovaná příšerka se mi moc nepozdává a navíc už dostala dvakrát nafrak a je to na ní vidět
Takže jsem ten kryt odmontoval a původní úchyty na výfuku jsem použil na můj kreativní výtvor z trojky drátu. Někde jsem něco podobného viděl, tak mě to inspirovalo. Je to jednoduché, původní funkci ochrany nohou před popálením o výfuk to taky jakž takž splňuje, nevypadá to tak tuctově jak ty chromové kryty co má skoro každý číňan a je to prosté na výrobu. K úplné spokojenosti mi jen chyběl jiný materiál drátu, třeba mosaz kvůli korozi, ale dělal jsem z toho, co jsem měl po ruce. No nakonec už to tam nějaký pátek mám namontované a zatím to nerezne, čas ukáže. Ale není problém kdyžtak udělat další z nového drátu.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Re: Maxon Ardour 125

09 srp 2016, 13:35

Myslím, že o drát se bát nemusíš. Ta roura od válce k tlumiči uhnije určitě dřív :mrgreen:

Re: Maxon Ardour 125

09 srp 2016, 14:54

Já vím, vypadá to blbě, už jsem to dlouho nepřetřel, já to dřív i pravidelně natíral, ale ono to vždycky moc dlouho nevydrží, holt je to moc horký. Ale ta trubka zas není tak slabá, tak to snad zas tak brzy neprorezne.

Re: Maxon Ardour 125

10 srp 2016, 07:23

Ono by to třeba i vydrželo,kdyby jsi na to povrch připravil a natřel něčím kvalitním. Případně to nechal pošopovat. Každopádně ten drát tam je tak nějak k ničemu mi přijde )))

Re: Maxon Ardour 125

10 srp 2016, 08:01

Filip1001: Vrať do spojky původní měkkčí spojkový pružinky. Tyhle tvrdší posunuly rozjezdový otáčky motoru moc vysoko, kde už motor nemá takovej výkon - proto ty vlažnější rozjezdy pozvolný sbírání do rychlosti.

30 srp 2016, 12:47

Najeto 3000km, měnil jsem palivový filtr, olej a svíčku. Spotřeba 3,2l/100km. Jezdím dopráce 31 tam a 31 zpět, vždycky jsem dojel.

Re: Maxon Ardour 125

30 srp 2016, 17:28

Není to zbytečně brzká výměna toho filtru i svíčky ? Já palivový filtr ještě neměnil a to mám 16 tis km. Pokud netankuješ z rezavého kanystru, tak nemůže být po 3 tis. zanesený. Svíčku mám teprv druhou, měněná po 9 tis km , ale to už byla total KO.
Odeslat odpověď