Tak jsem se rozhodl přece jen vyměnit brzdovku u zadní brzdy, kterou převážně brzdím. To znamenalo odvrtat šrouby na nádržce brzdovky na řídítkách, protože původní byly po 2 letech a 15 tis. km totálně nepovolitelné. Jsou tam šroubky M 4, takže vzít na to o něco větší vrták, já na to vzal 5,5 mm. Takhle to vypadalo po odvrtání hlav a sundání víčka s gumovým labyrintem, následně odsátím staré brzdovky, která vypadala jak odporná stříbrošedá neprůhledná kapalina.
100_4630.jpg
Na zbytky šroubků jsem kápl brzdovku a nechal celé dopoledne působit. Pak jsem vzal sikovky s ostrými zoubky na čelistech a kupodivu šroubky už si daly říct a šly vyšroubovat ze závitů bez poškození.
100_4632.jpg
Dále jsem do nádržky nalil novou brzdovku a za postupného mačkání páčky brzdy a povolování a utahování odvzdušňovacího šroubu vzadu na pakně a doplňování nádržky ( byly to asi 3 nádržky nové kapaliny ) jsem obměnil celou náplň, až jsem v odvzdušňovací hadičce viděl čirou novou brzdovku. Bacha, při této manipulaci se musí nádržka vždy po doplnění alespoň přiklopit víčkem, jinak vám při zmáčknutí páčky brzdy vystříkne čůrek brzdovky na přístrojovku
100_4635.jpg
]
Pak už zbývá jen vzít nové šroubky o délce závitu cca 1 cm a po namazání závitu vazelínou, abych to příště bez problémů povolil, přišroubovat opět víčko nádržky s gumovým labyrintem. Já dal šroubky s klasickou drážkou, nějak je mám radši než ty křížové, lépe se povolují.
Mimochodem , také jsem si potvrdil, co jsem tušil už předtím. Totiž to, že ten vodoznak na boku nádržky je úplně nanic, po odčerpání kapaliny při prázdné nádržce pořád ukazoval plnou hladinu. Na vině je ta planžeta se třemi dírkami, která vlastně brání odtečení kapaliny z okénka. Teprve po odsátí staré kapaliny růžkem hadru na pinzetě to konečně ukazovalo prázdnou nádržku.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.