Zdravím Vás kolegové s Ardourem. Chci se podělit o nové zkušenosti. V nedávné době jsem měnil značnou část motoru za upravenou.. ale ještě než se tak stalo, absolvoval jsem cestu mezi domovem a Prahou - 200 tam a 200 zpět. Při plném naložení batohy a dvě osoby jsem měl spotřebu 2,8 litru - měl jsem v té době najeto 800 km a mimo dálnici jsem to dal za tři hodiny. Motor šetřím, více jak 80 nebo 90 jsem nejel - skutečných. Po Praze jsem najel 300 km, a když jsem se po 14 dnech v dešti vracel zpět domů, měl jsem najeto přes 1300 km. Zpět trošku poprchávalo tak jsem jel sám, prázdný a trošku rychleji. Max 105 - více to nebylo.. Ale jel jsem spíše na čas. No a doma když jsem se rozhodl montovat tuningové věci ( k tomu se vrátím) jsem zjistil že mám lehce přidřený píst.. Dávám apel všem, aby dbali na dobré zajetí a nemysleli si jako já, že 1500 km musí stačit.. Jsou tu totiž fámy že 4takt se takhle zajíždět nemusí a podobně - omyl.. Jediné štěstí bylo že jsem se rozhodl upravit motor.. Věc druhá - do povinné výbavy údajně nemusí patřit žárovky - v našem případě diody.. Já si takto četl i vyhlášku - problém je v policii. Ta žije v domnění, že nutná je jedna žárovka od každého typu na vozidle. To že si diodu nevyměníme nikdo neřeší - musí se prostě vozit- zákon její výměnu neřeší..tak si dejte pozor.
No a teď k těm úpravám. Rozhodl jsem se trochu investovat a upravit výkon. Doma mám slušnou dílnu, takže čistě za díly bez olejů jsem investoval 6000 do úprav které zde vypíšu.
První úpravou byl držák telefonu - ebay a soustruh na vytočení šikovného držáčku stál 250 kč ( v čr totožný 700). Dále jsem se rozhodl zakoupit motoalarm - také ebay, cena 600 - montáže jsem se trošku bál. Naštěstí se s tím u ardoura počítají a má připravený konektor pro zapojení - práce tak na 20 minut . Má to dálkový start, dva typy režimů - nastavení citlivosti - paráda. Další má úprava je již z českých obchodů.. takže jsem měnil kontrastní pružinu za červenou NARAKU - +2000 otáček. Vyměnil jsem spojkové pružinky - za modré. Dále jsem změnil sekundární převod - zvýšení výkonu o 35 % - to je ideální pro 160 ccm válec, ale věřím že by to utáhlo i ten 48% který se ale nedoporučuje. Dále jsem vyměnil variátor a válečky. Pak jsem se dostal ke zmiňovanému válci a kovanému pístu také NARAKU s objemem 160 ccm. Nechybějí nové kapaliny..
Celá proměna trvala dopoledne a zážitky jsou suprové. Dlouho jsem pročítal fóra a přemýšlel nad ideální kombinací. V obchodě v Praze mě s těmito nápady vyhnali že to u tohoto "šitu" nemá smysl investovat- že to nebude velký rozdíl.. Pán mi nabídl skútra který mu tam stál tak dva roky a argumentoval že tam by se změna projevila.. Tak jsem se rozhodl to sám zkusit a podpořit tak třeba další z vás kteří přemýšlejí nad změnou výkonu.. Přijde mi zbytečné utrácet za Mallosi. Celá úprava by byla cenově skoro dvojnásobná.. Myslím si že pro čínu bohatě postačí NARAKU. Mít značkový motor, investoval bych více..
Teď k tomu podstatnému - skútr má úplně jiný chod, motor je dynamicky fungující ďáblík. Změnil se volnoběh - jde pěkně od podlahy a nechá se slušně vytáčet. Tam kde jsem dříve jel 50, není problém 80. Mám najeto 200 km a tak jsem ani nedal plný plyn. V mírném kopci mohu s přehledem v 80 přidat plyn a je znát záběr. Dříve když jsem jel 50, musel jsem originál už trošku držet, teď se dá jet 50 jen tak na volnoběh a motor není ani slyšet. když jsem prvně zajížděl, jezdil jsem ze začátku 40.. teď zajíždím v 70 a jde to suprově. Předjet kamión na okrsce byl trošku problém, teď ho s přehledem dáte i před zatáčkou. MAximálku jsem měl kolem 105-110 s větrem v zádech.. MYslím si že teď až ho trošku zajedu, dosáhnu na 130 v pohodě.
Myslím si že všechny ty úpravy ten skútr posunuli o hodně příček výše. Kdyby měl kdokoliv zájem poslat odkazy na díly které jsem měnil - rád pomohu, poradím. Nafotím.Já nad výběrem proseděl hodně nocí ale vyplatilo se to.. Takže jen doporučuji!! Hlavně nedat na rady prodejce konkurenční značky..
O problémech a výhodách budu informovat