Maxon Ardour 125

Diskuze o čínských skútrech bez rozlišení kubatury.

Re: Maxon Ardour 125

Příspěvekod johnlord » 07 srp 2015, 18:58

Tak od včera jsem taky novej Ardourák :-). Prví dojmy po 100km - super. Z kozího decha (Stadiona S22) docela velkej skok :-D.
Uživatelský avatar
johnlord

0+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 1
Registrován: 07 srp 2015, 18:21
Skútr / moto: Maxon Ardour 125

Re: Maxon Ardour 125

Příspěvekod Jirabach » 07 srp 2015, 19:57

Tak vítej :-)
Uživatelský avatar
Jirabach

50+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 51
Registrován: 23 črc 2014, 19:59
Skútr / moto: Maxon Ardour
Tuning / úpravy: Revmaplechy vlastní konstrukce.

Re: Maxon Ardour 125

Příspěvekod Sherak » 08 srp 2015, 17:51

Tak jsem taky novým vlastníkem skůtru značky Maxon Ardour 125.

Zatím mám najeto pouze 100km ale přidám pár poznatků pro lidi, kteří teprve o koupi možná tohoto skůtru uvažují.

Startování-v manuálu píšou startovat bez plynu, což se teda podaří asi tak na po páté. Asi to mám blbě seřízeno. Startuji s trochou plynu a nakopnu to během +-3 otáček motoru.

Palivoměr- Když dotankuji plnou, ukazuje plnou. Po ujetí 95km mi poprvé ukázal úbytek paliva. Palivoměr spadl asi o 3-4mm. Ukazuje že mám tak 80-90% paliva v nádrži. Skutečností bylo že mi v tom okamžiku chybělo cca 2.85l paliva. Při 99.8km jsem čistě jenom ze zvědavosti tankoval abych věděl kolik mi to žere a dostal jsem se teda na hodnotu +- 2.9l na 100km.

Řídítka se mi zdají že jsou mírně nakřivo. Moje levá ruka je dál než pravá ale jedu rovně. Není to o moc ale poznám to. Po nějakém čase nevnímám.

V 60km mi v zadní části začalo něco vrzat. Ještě nevím co to je bo je to tam kajsi dole pod kapotu a jak sedím na tý mašině tak se tak dolů moc neohnu a když na ní neskáču nebo nejedu po nerovnostech tak nemůžu slyšet co mi to tam vrže. Musím někomu říct aby mi poskákal na skůtrovi a já si to tak mohl lépe poslechnout. :mrgreen:

Jak je ten hlavni stojan tak na jeho levé straně je taková gumová 3.14čovina co brání asi velkému nárazu stojanu do spodku motorky při skopávání ji zpět na zem. Nu jak jsem dojel po najetých 100km na tachometru tak ju prohlížám a ten pazmek je prasklý. Výdrž má teda dost malou.

Provizorně jsem zkoušel dotahovat brzdy bo jsem tu čet že někomu se začly povolovat. U mě teda zatím dobrý.

Jo a ještě jak je spoj víka kufru (sedadlo) tak to drží na takovým kousku plastu že kdyby foukl vítr tak se to celé poláme. Řeším to tak že řídítka vytočím do leva a víko o to opřu.

Otázky na vás:
1.) Nevíte jaký typ držáku na telefon by se dal připevnit na řídítka? Zrovna tam nechci vrtat do nich a přísavce na přístrojovce nevěřím. Bych neviděl moju ručičku v červených číslach.
2.) V povinné výbavě by měly být žárovky. Od každého druhu jedna. Nemáte někdo názvy/čísla těch žárovek? V manuálu píšou jenom jednu a to: 12V 35W/35W. Ani nevím jestli když přijdu do krámu a vybafnu na prodavače tyhlecty čísla tak jestli se mě ještě nebude ptát s jakým konektorem to chcu a já budu koukat jak..... Upřímně to je jenom ochrana proti švestkám, už se teda vidím jak někde u silnice kok.ot sundavám přední masku se světlometama a šroubuju tam žárovku. Snad nebudou chtít vidět pojstku. Náhradní mám (z výroby) ale je schovaná pod sedlem, potom ještě pod dalším deklem kde je baterka. Jsou tam dva samořezáky a montuje se to do plastu. Párkrát to takhle odšroubovat a můžu to pak zalepovat lepící páskou.
3.) Kolik jste platili za první garančku? Chlap na mě vybafl částku prej no aspoň 800 si připravte. Ve starších komentářích jsem četl většinou částku kolem 400-500kč. Ale asi to bylo pár let zpět. Zajímají mě teda nynější ceny.
4.) Někdo poblíž mě? Z mluvy jste asi poznali z které části já su.

Snad někomu mé poznatky pomohly.
Naposledy upravil Sherak dne 08 srp 2015, 17:58, celkově upraveno 2
Sherak

0+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 1
Registrován: 08 srp 2015, 17:18

Re: Maxon Ardour 125

Příspěvekod Karlos 1 » 08 srp 2015, 17:52

V 8 000 km další drobná, pro mě lehce odstranitelná závadička - uklepanej zadní blatníček, ten na kterým je SPZ a blinkry. Už jen tak plápolal volně nad kolem. Byl prasklý příčník pod tím plastem, který spojuje ty dvě šíny zpod sedla, na kterejch to celý drží. Takže jsem udělal jeho kopii z poctivého českého plechu ze šuplíkových zásob. A už je celá konstrukce opět pevná. Je dobrý ty plechy natřít nějakým Resistinem na spodky aut, protože to tam dostává palbu od zadního kola a za chvíli by to bylo rezavý. Jako další úpravu jsem si změkčil zadní pérování, protože většinou jezdím sám a zdá se mi to zbytečně tvrdý. Pod pružinou na tlumiči je takovej kroužek se zářezy, kterým se dá nastavit tvrdost pérování. Já to měl z výroby nastaveno na předposledním zářezu od nejměkčího, takže jsem to dal na ten poslední = nejměkčí nastavení. Bacha, jde to blbě otáčet tím kroužkem, chce to trochu prostříknout nějakým WDčkem a vzít na to sikovky, rukou je to bez šance. Jo a na levý straně se musí povolit vzduchový filtr, jinak je tam málo místa na sikovky. Zejtra to zkusím, co to udělá v praxi, trochu se bojím, že budu víc škrtat stojánkama v zatáčkách, ale snad to nebude o tolik.

-- 08 srp 2015, 18:02 --

Ještě k tomu startování, jak píše Sherak. Já startuji s lehkým přidáním plynu od začátku, jinak mi to nechytne a je zbytečný to trápit třeba na 5x bez plynu. V servisu mi bylo řečeno, že je to u čín normální a že ještě neviděli, aby to někomu šlo bez plynu. Možná kecaj, ale já takhle startuju v zimě v létě a ničemu to zatím nevadí.

-- 08 srp 2015, 18:13 --

A ještě k té ceně za garančky - těch 800 kč je ještě dobrý, mě to stálo vždycky okolo litru. Ale byl jsem tam jen 3x, už na to kašlu, stejně jen měněj oleje a to si udělám sám a mám jistotu, co tam mám. Navíc neztrácím čas se servisama a cestama tam, já potřebuju jezdit a né čekat na servis.
Naposledy upravil Karlos 1 dne 08 srp 2015, 18:23, celkově upraveno 1
Karlos 1

250+
 
Reputace: 22
Příspěvky: 283
Registrován: 11 zář 2014, 09:22
Skútr / moto: Maxon Ardour 125

Re: Maxon Ardour 125

Příspěvekod Valheru_KOKr » 08 srp 2015, 18:18

Sherak píše:Otázky na vás:

2.) V povinné výbavě by měly být žárovky. Od každého druhu jedna. Nemáte někdo názvy/čísla těch žárovek? V manuálu píšou jenom jednu a to: 12V 35W/35W. Ani nevím jestli když přijdu do krámu a vybafnu na prodavače tyhlecty čísla tak jestli se mě ještě nebude ptát s jakým konektorem to chcu a já budu koukat jak..... Upřímně to je jenom ochrana proti švestkám, už se teda vidím jak někde u silnice kok.ot sundavám přední masku se světlometama a šroubuju tam žárovku. Snad nebudou chtít vidět pojstku. Náhradní mám (z výroby) ale je schovaná pod sedlem, potom ještě pod dalším deklem kde je baterka. Jsou tam dva samořezáky a montuje se to do plastu. Párkrát to takhle odšroubovat a můžu to pak zalepovat lepící páskou.



Povinná výbava Pojistka, Lákárnička
http://www.skutrportal.cz/1310-povinna-vybava-na-motocykl.html

O žárovkách ani slovo...
Kája

Yuki CITY 125 - Nová čína, s jasnou historií a zcela nejasným osudem
Kokříkovi cesty
Nevidí mě! Neslyší mě! Nepředvídá mě! Nedává pozor! Nerespektuje mě, protože jsem na 2 kolech! Vím to, předpokládám to, a proto ještě jezdím a stále píši!
Uživatelský avatar
Valheru_KOKr

250+
 
Reputace: 33
Příspěvky: 394
Registrován: 29 čer 2015, 15:48
Bydliště: Praha 13
Skútr / moto: Yuki CITY 125
Tuning / úpravy: Ne

Re: Maxon Ardour 125

Příspěvekod Karlos 1 » 09 srp 2015, 21:27

Změkčení zadních pružin se osvědčilo, dnes jsem ujel 37 km po Praze a jízda je komfortnější. V zatáčkách jsem ani jednou neškrtal, takže doporučuju pro ty, co maj míň než 100 kg a jezděj sólo. ( Já mám 85 kg bez oblečení )
Karlos 1

250+
 
Reputace: 22
Příspěvky: 283
Registrován: 11 zář 2014, 09:22
Skútr / moto: Maxon Ardour 125

Re: Maxon Ardour 125

Příspěvekod Hiteg » 10 srp 2015, 18:39

Ahoj,
Plánuji vyndávat svíčku na Maxonu,ale nikde jsem nezjistil,jakou velikost ma na Ardouru zapalování svíčka a jaký klíč na svíčky mám použit. Poradí mi někdo?
Hiteg

0+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 2
Registrován: 10 srp 2015, 18:33
Skútr / moto: Maxon Ardour

Re: Maxon Ardour 125

Příspěvekod Valheru_KOKr » 10 srp 2015, 19:17

klíč 16

typ svíčky viz autokelly :)
Kája

Yuki CITY 125 - Nová čína, s jasnou historií a zcela nejasným osudem
Kokříkovi cesty
Nevidí mě! Neslyší mě! Nepředvídá mě! Nedává pozor! Nerespektuje mě, protože jsem na 2 kolech! Vím to, předpokládám to, a proto ještě jezdím a stále píši!
Uživatelský avatar
Valheru_KOKr

250+
 
Reputace: 33
Příspěvky: 394
Registrován: 29 čer 2015, 15:48
Bydliště: Praha 13
Skútr / moto: Yuki CITY 125
Tuning / úpravy: Ne

Re: Maxon Ardour 125

Příspěvekod Hiteg » 10 srp 2015, 22:06

Díky moc za radu ;-)
Hiteg

0+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 2
Registrován: 10 srp 2015, 18:33
Skútr / moto: Maxon Ardour

Re: Maxon Ardour 125

Příspěvekod Karlos 1 » 11 srp 2015, 12:05

svíčka je NGK CR7HSA nebo ekvivalent Denso U22FSR-U
Karlos 1

250+
 
Reputace: 22
Příspěvky: 283
Registrován: 11 zář 2014, 09:22
Skútr / moto: Maxon Ardour 125

Re: Maxon Ardour 125

Příspěvekod Mikajlo » 19 srp 2015, 03:45

Ahojte je tento skuter vhodny aj na prilezitostny vacsi vylet napriklad na 300 km (s predpokladom navratu domov) ??? ;)
Mikajlo

0+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 2
Registrován: 19 srp 2015, 02:46

Re: Maxon Ardour 125

Příspěvekod TUNER » 19 srp 2015, 06:20

Není
Můj mazel je Škoda 130 - 1,8 T..........ostatní je druhořadý...:-D

Malaguti MAX 250ObrázekPiaggio X9 500ObrázekT-MaxObrázek
Uživatelský avatar
TUNER

2500+
 
Reputace: 202
Příspěvky: 3747
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Plzeň
Skútr / moto: Malaguti F12 50 + 250 - T-Max
Tuning / úpravy: F-12 50 - závoďák na okruhy - Phantom MAX do práce - T-Max pro radost :)

Re: Maxon Ardour 125

Příspěvekod Valheru_KOKr » 19 srp 2015, 07:46

TUNER: Proč? Na obdobném jsem absolvoval cestu Praha - Aš - Praha a nevšiml jsem si potíží. Snad jen ten opruz 3x tankovat
Kája

Yuki CITY 125 - Nová čína, s jasnou historií a zcela nejasným osudem
Kokříkovi cesty
Nevidí mě! Neslyší mě! Nepředvídá mě! Nedává pozor! Nerespektuje mě, protože jsem na 2 kolech! Vím to, předpokládám to, a proto ještě jezdím a stále píši!
Uživatelský avatar
Valheru_KOKr

250+
 
Reputace: 33
Příspěvky: 394
Registrován: 29 čer 2015, 15:48
Bydliště: Praha 13
Skútr / moto: Yuki CITY 125
Tuning / úpravy: Ne

Re: Maxon Ardour 125

Příspěvekod Mikajlo » 20 srp 2015, 07:15

Co take zakladne treba vediet o beznych poruchach tejto motorky? A ake naradie je treba? Dakujem.
Mikajlo

0+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 2
Registrován: 19 srp 2015, 02:46

Re: Maxon Ardour 125

Příspěvekod Valheru_KOKr » 20 srp 2015, 12:10

proč by se sypala na tak krátké trase? Motor GY6 je vyvíjen kdysi firmou HONDA, svíčka vydrží pár tisíc km řemen ve variátoru také a pokud máš v cajku baterii, netankuješ u JZD / no name benzinek benál tak proč by jsi nedojel?

NETVRDÍM, že čínské skútry jsou IKONOU SPOLEHLIVOST, to určitě nejsou. Jenže jejich jednoduchost má své kouzlo. Já mám Yuki, čerpám díly z čeho se mi zachce (MAXON KENTOYA atp...), protože jsou povětšinou stejné. Servis si dělám sám (utahování šroubků, oleje a řešení prkotin. Díky čínskému skútru se mnohé naučím).

A nevím jak MAXON, já si u YUKi vystačím s plochým a křížovým šroubovákem 8 - 9 - 10 - 12 klíč 16 svíčák a 6ka Imbus na přístup ke skoro všemu od předních světel až po světlo nad SPZ.
---------------------
Pokud hledáš skútr na dlouhé výlety, hledej něco co má nádrž +-7l Určitě si vyzkoušej jak se na to poskládáš. Pokud chceš jezdit mimo město tak větší kola a plexi jsou obrovskou výhodou. jenže výběr skútru nepatří do tohoto tématu, ale má své již mnohá založená témata, kde jen po přečtení získáš velmi solidní rozhled co chtít od skútru.
Kája

Yuki CITY 125 - Nová čína, s jasnou historií a zcela nejasným osudem
Kokříkovi cesty
Nevidí mě! Neslyší mě! Nepředvídá mě! Nedává pozor! Nerespektuje mě, protože jsem na 2 kolech! Vím to, předpokládám to, a proto ještě jezdím a stále píši!
Uživatelský avatar
Valheru_KOKr

250+
 
Reputace: 33
Příspěvky: 394
Registrován: 29 čer 2015, 15:48
Bydliště: Praha 13
Skútr / moto: Yuki CITY 125
Tuning / úpravy: Ne

PředchozíDalší

Zpět na Čínské skútry

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků