Diskuze o čínských skútrech bez rozlišení kubatury.
09 kvě 2015, 16:06
Někdo se mě tady ptal na ty závady podle km
první závada, špatné odsávání z nádrže se projevilo první den. Špatne startování bez plynu se objevilo do první garančky to je do 300 km, padání skútru na bok jsem zjistil pře druhou garančkou to je 1.500 km, ale nejspíš to bylo od začátku a při tomto se objevilo i to chrčení. Teď mám nalítáno 4112 km a přestal mi fungovat tachometr.
Jinak už mám za sebou 4 jízdy v autoškole na skupinu A neomezená a na motorku mám připravených cca 100.000,-Kč a nejspíš si koupím
http://www.motorkari.cz/motobazar/motorky/suzuki/suzuki-m-800-intruder/suzuki-vl-800-intruder-volusia-763303.htmlpůvodně jsem si chtěl pořídit skútra Suzuki Burgman AN650, ale chlapská ješitnost a velká kola nakonec vyhrála.
11 kvě 2015, 13:15
Tak já už mám najeto 1300Km a závada co byla jediná že přestával občas jet jako by tam nešel benzín komplet rozdělání karburátoru a znovu složení a problem zmizel, ale žádnej bordel jsem v karburatoru nenalezl, a moje ůpravy co jsem provedl piloval jsme přírubu na vejfuku co jde přímo na válec prasácky zavařený trubka k přírubě trošku jsem zvětšil díru výkon žádný navíc možná trošku padla spotřeba ( ale sere mě že je to taková restrikce že na vejfuku od válce je zužená trubka menšího průměru než je díra z motoru!), další co mě sralo bylo když jsem jel pomalu tak takový pazvuky chrustání tak jsem idetifikoval že to dělají brzdové třmeny po sundání třmenu jsem zjistil ze tam ty kundy nedávají žádnou vazelínu do vodících čepů ! tak jsem to pořádně namazal vazelínou a stišení je tak 90% už to není skoro slyšet, za ty prachy je to dobrej stroj do práce vozí denně a člověk se kásně provětrá po ránu
jo a po výměně mě mrtě línal olej z variátoru už jsem se bál že je to simering na zadním kole ale stačilo obalit výpušták a napuštecí šroub teflon páskou a je klid a sucho, jo a na záruku jsme se rovnou vysral olej si měním sám...
20 kvě 2015, 16:34
Taky mě přestal jít tachometr po cca 5 500 km. Po povolení bowdenu u kola na mne vypadl asi 15 cm pahýl lanka, ukroucenej v tom největším ohybu u kola. Tak jsem rozebral i druhej konec u tacho, vytáhl zbytek lanka a spojil oba kusy za pomoci kovové trubičky ze starých socialistických propisek (průměr okolo 3 mm) a trochy cínu. Lanko jsem ale namontoval opačně než bylo, tzn. že spojení je u řídítek, protože v tom ohybu u kola by to nedělalo dobrotu. A funguje to, už zhruba 500km. Jsem jen zvědav, kdy se ten zdravý kus lanka znovu ukroutí v tom ohybu, tam to asi dostává céres. Dávám tomu tak 6 000 km, jako to vydrželo předtím. Bude to asi taky jedna z typických závad.
20 kvě 2015, 16:47
Já opravuju kdeco (kutil), ale tohle by mě nenapadlo, dík za tip. Myslím si ale, že ty díly jsou obecně natolik levný, že by koupil nový.
Mě to netrápilo - záruka. Každopádně dík za nápad.
20 kvě 2015, 16:55
Jasně, já to mám taky v záruce, ale než jezdit do servisu a třeba čekat na díl několik dní, to si to radši opravím sám. Potřebuju každý den jezdit do práce. Jo a ty spojovaný konečky lanka musíš jemně obrousit na brusce, aby šly nafest napasovat do tý trubičky. Trubičku jsem udělal tak 1,5 cm dlouhou.
20 kvě 2015, 18:34
Dík na info.
Já mám dohodu s Kelly a Servisákem: Když se "něco" podělalo (zatím prkotiny), tak to objednají a já to dám opravit až když mají díl v ruce. Nový servisák dokonce přistoupil i na práci "na počkání". Samozřejmě po předchozí domluvě.
21 kvě 2015, 19:38
Zdravím pánové,
teď jsem řešil jeden delikátní problém ohledně skútru a to sjetá pneumatika a koupě nové.
Na internetu jsem našel pouze tři
jedna Mitchellin city grip (cenově okolo 900,-Kč) ale 5 let stará, takže vlastnosti už jsou jenom jinde a k sehnání je jenom pár kousků ze starých zásob, protože už se nevyrábí
druhá dunlope cena okolo 2.800,-Kč což je nehorázná suma na čínský skútr za cca 25.000,-Kč
třetí možnost a ta mě rozsekala Pneu - 100/80 R14 48L - Nylon Max, která je za cca 1.100,-Kč, tahle pneu je oficiálně pro Maxon Ardour na stránkách Autokelly, ale momentálně není na skladu a hlavně tahle pneu má značení R - radiální, ale ve velkém technicáku je u pneu 100/80 -14 a jestli vím tak - znamená diagonální, takže na Ardoura nejde pouzít tahle pneu resp. skútr s ní má špatné jízdní vlastnosti a hlavně v případě nehody (když budete viníky), když se to zjistí tak všechny pojišťovny za Vás nic neuhradí a povinné ručení je v hajzlu.
Byl jsem docela v prdeli, ale naštěstí mám kamaráda, který pracuje jako nákupčí ve velkoskladu jedné spol. která obchoduje s pneumatikami a ten našel u jednoho dodavatele pneumatiku na Ardoura, která by se na náš trh mohla dostat za cca 600,-Kč (netuším kolik si nahodí obchody, ale tak nějak by to mohlo být) a říkal, že je objedná a na český trh by se mohli dostat tak za 1 až 2 měsíce. Jedná se o čínský produkt, který kopíruje pneu Sava (a říkal, že ty Savy byly hodně dobrý) takže, kdo plánuje nákup pneu a nechce dávat 2,800,-Kč za gumu tak doporučuju ještě chvilku počkat.
21 kvě 2015, 20:12
A co tohle?
http://www.zbozi.cz/vyrobek/100-80-14-4 ... -michelin/ od 1200kč
Mimochodem k těm 5 let starejm Michellin City Grip, o kterejch píšeš - nedávno jsem čet článek, kde výrobci garantovali pneu (dokonce i jejich orazítkovaný oficiální prohlášení se tam daly stáhnout), ž i 5 let stará guma má při správným skladování vlastnosti nový gumy - začíná degradovat až po prvním používání, kdy se z ní ojede ta povrchová "ochraná" čímsi napuštěná vrstva.
21 kvě 2015, 22:16
Ahoj chtěla bych si koupit skutr na ježdění po městě - do práce. A potřebovala bych poradit. Pořád dokola čtu recenze a vůbec si nemůžu vybrat.
Chtěla bych 125 ccm původně jsem chtěla retro. Moje představa je tak do 30000,- díky moc za nějaké rady
21 kvě 2015, 22:57
U čínských skútrů je třeba počítat s tím že je někdy třeba určitá mechanická zručnost. Maxon je z čínských strojů to lepší co se dá koupit a má celkem dostupné díly na rozumné ceny. Přesto zkus mrknout na nějaké značkové bazarové stroje. Např. :
http://motorky.bazos.cz/inzerat/4803417 ... rv2012.php
22 kvě 2015, 08:53
Díky, na ten jsem se taky dívala SYM Fiddle II 125ccm,4-takt,r.v.2012 jenže Beroun mám dost z ruky. Ještě se mi líbila kentoya imad 125
úplně původně jsem si vybrala Kymco Like 125 jenže nový 55000,- a to je přes muj limit.
22 kvě 2015, 22:21
Na Imad jsem koukal na výstavě v Praze a nevypadal vůbec špatně. Ještě jsem našel tohle : ww.motor007.tipmoto.com/motorky/kymco/283440-like-125-limited-edition.html , je to sice trochu přes tvůj limit ale vypadá dost zachovale.
23 kvě 2015, 17:34
Tak na ten Like limited edition jsem se taky koukala tak těch pět tisíc už by se našlo
ted jen udělat si výlet do Rychnova
24 kvě 2015, 16:07
Mám dotaz, jestli už někdo zkoušel laborovat s jehlou u karburátoru ? Já jsem se k tomu odhodlal, protože se mi nelíbily některé anomálie chodu motoru, třeba zakucknutí motoru a jakoby chvilkového zbrždění skútru při rychlém zaklapnutí plynu z vyšší rychlosti a nebo chvilkové zdušení při rozjezdu z nuly do prudšího stoupání. Všechno ukazovalo na bohatší směs v režimu částečného zatížení, které je ovlivňováno hlavně polohou jehly. Pěkně je teorie karburátorů popsána třeba zde
http://honda-dominator.xf.cz/mixture.htmPřístup ke karburátoru je ideální z podsedlového prostoru po odmontování krytky na dně. Dále stačí povolit jen dva křížové šroubky na víčku karb. nahoře a dostaneme se po vyndání pružiny a gum. měchu k jehle. Ta je jištěná černou plastovou západkou, která se musí opatrně vytáhnout kleštěmi za takový jako nos. Pak už po otočení měchu vzhůru nohama na nás vypadne jehla. V mém případě byla podložena dvěma podložkama, každá o síle 0,5 mm. Právě by mě zajímalo, jestli je toto nastavení standartní u všech Ardourů nebo nastavují každý karburátor individuálně, to ale pochybuji, že by se s tím takhle zabývali. Já jsem potřeboval směs ochudit tzn. jehlu posadit níže. Takže jsem odebral jednu podložku a snížil tak polohu jehly o 0.5 mm. Pak jsem opačným postupem vše namontoval zpátky. Po této úpravě už mám najeto 120 km a jsem spokojen, ty momenty v chodu motoru, co se mi nelíbily, se docela zlepšily. Dále jsem kvitoval, že mi klesla spotřeba z 3,2 na 2,9 l/100. Dřív jsem se pod 3l nedostal nikdy, a to mám změřené přesně, tankuju jen v garáži z plast. láhve, ocejchované po 1 dcl. Takže to vypadá, že všichni jezdíme na bohatší směs, než by měla být.
24 kvě 2015, 17:39
Lenze zmes zavidi od nadmorskej vysky a zanesenia filtra, a vyrobca da radsej bohatsiu zmes ako ryskovat poskodenie piestu