Tohle je nekonečný téma, jestli čínu nebo staršího japonce/francouze
Přidám svojí trošku do mlýna:Koupil jsem Ardoura loni touhle dobou od dobrýho kamaráda, byl rok starej a měl najeto 800km... Koupil sem ho za desítku - myslim, že výbornej kup. Předtím jsem nikdy s motorkou ani skůtrem zkušenosti neměl, sem autíčkář, takže to byl vyloženě účelovej kup do Prahy... Předně musim říct, že jsem se vykašlal na záruku - koupil sem ho s prošvihlou záruční prohlídkou a nechtěl se dohadovat se záručním servisem.
Za ten rok jsem najel přesně 10100km a popravdě bych ho doporučil jen lidem s dílnou, manuálně zručným. Je to s ním jak se starejma škodovkama a žigulama, pamatujete terminus technikus DODO? Dodělej Doma? Tak na tomhle principu funguje i Maxík. Není to špatná motorka - s cenou o polovičku nižší než jsou japonci ale prostě jejich kvalit nemůže dosahovat. Já ho využívám na cesty do práce (15x měsíčně 50km (25tam a zpět) a pak v podstatě denně na garáž kde dělám auta, menší nákupy, přemisťování sem a tam - čili je v permanenci - a to je asi kámen úrazu. Ona tahle mašina totiž vůbec tenhle nápor nezvládá - má relativně nekomfortní odpružení, nezvládá pořádně kostky a díry na silnici a to v kombinaci s těma strašnejma materiálama co číňani používaj na šrouby je neštěstí. Má to jedovatý brzdy, ozývaj se všelijaký pazvuky z variátoru, původní gumy jsou jedovatý na vodě...
Tady je seznam mých zkušeností v bodech:
- vymetená díra se spolujezdcem vzadu - od té doby nejde zavírat sedlo, pravděpodobně celý zadek o pár cm níž
- pár povolených šroubů který jsem utáhnul
- netěsnící palivovej plovák (benzín vytekl skrz hadičku která kryje dráty od plováku) - koupen novej
- zlomenej svíčkovej kabel - koupenej novej
- prasklá žárovka hlavního světla a jedna přední parkovačka - koupená jiná
- za jízdy upadlé víčko nádrže z důvodu prasknutí sváru v hrdle - nové hrdlo
- spousta povolených šroubů které se nepovedlo zase utáhnout - musel sem vyměnit za kvalitní
- za jízdy upadlý hlavní stojan - na garáži jsem původní čepy nahradil pevnostními šrouby, zatím drží...
- prasklá žárovka hlavního světla a jedna přední parkovačka - nesvítí doteď
- spousta povolených kvalitních šroubů které při utahování zničily sračkomatky - musel sem komplet nahradit
- zlomenej svíčkovej kabel - nahrazen kvalitním japonským
- nejde otevírat víčko nádrže - promazáno
- občas se zasekne blinkr na jedný pozici - pomůže procvakání
- tři diody ze zadní parkovačky už nesvítěj
- dnes nová zkušenost - baterka komplet dead - evidentně nedobíjí
Spotřebu mám kolem 2,5l - teď se už začíná projevovat netěsnost motoru trochu... Jestli se vám můj výčet za rok používání zdá dlouhý, tak mě taky
S Maxíkem se nenudíte - ještě že máme v Praze mhd, tak se vždycky domů dostanu