Tak pánové nová zkušenost. Zjistil jsem, že na skútru mám vyosené přední kolo doleva a když pustím řídítka tak mi okamžitě začne skútr padat na levou stranu. Objednal jsem se s tím do servisu (mechanik je v pohodě) a měla to být oprava max. na 10 minut. Tj. povolení řízení v krku natočení řídítek a utáhnutí, ale co čert nechtěl. Po rozdělání předku, kdy jsme museli odstrojit půl skútru jsme zjistili, že pánové z číny nepoužili normální patent na řízení, který se používá na všech motorkách, skútrech a dokonce i na kolech, ale řídítka udělali napevno a to tak, že do přední vidlice se nasadí krk řízení nahoře na krku je díra na středu a na krk se nasadí řídítka taky s dírou a šroubem se k sobě připevní krk a řídítka. Po rozdělání jsme na to s mechanikem koukali jak pero na drát a nevěřili jsme vlastním očím. A teď babo raď, kde je chyba? Je špatně vylisovaný držák přední vidlice? Nebo je hnutej krk řízení, nebo je na krku špatně vyvrtaná díra na spojení s řídítkama nebo jsou řídítka svařená na křivo nebo je špatně vyvrtaná díra na řídítkách? Nicméně jsme s použitím logiky došli k závěru, že kdyby byla chyba na řídítkách, tak po puštění řídítek se kolo vyrovná, řídítka budou sice nakřivo, ale skútr pojede rovně i bez držení a to samé u krku. Takže jsme si říkali, že chyba musí být ve vylisovaném držáku přední vidlice a potom si mechanik všiml rámu
Je tam hlavní trubka rámu, na kterou se upevňuje držák vidlice a na tuto jsou navařeny dvě trubky. Jedna z pravé strany a druhá z levé strany a mezi těmito trubkami je nádrž. Mno a uviděli jsme už pouhým okem, že trubka vlevo je na hlavní trubce navařená cca o 1 cm níž než trubka vpravo a už jsme věděli, čím to je, že se skútr naklání při jízdě vlevo a byli jsme opět na začátku a kde je chyba u předního kola?????
Mechanik volal do autokelly a tam mu řekli ať to tedy nechají být a že se skútr odveze na reklamaci do Prahy a bude pryč měsíc.... To se mi moc nelíbilo a s majitelem autoservisu jsme se domluvili, že si dneska skútr odvezu a na konci sezóny jim skútra dovezu a pošle se na reklamaci ať se snažej v době, kdy nemůžu jezdit. Nicméně mě majitel autoservisu ještě upozornil, že je možný, že mi ani reklamaci neuznají a řeknou, že jsem někde najel na díru a je to moje vina, ale ten špatně svařenej rám, že by mi měli vyměnit za normální. Tak uvidíme jak tohle dopadne.
Po těchto zkušenostech říkám .... tohle je poslední číňan co jsem si kdy koupil a nikomu ho nedoporučuju a není to jenom těma vadama co jsem měl, ale i provedením a hlavně konstrukčním řešením.
Jinak ještě jedna věc. Zjišťoval jsme jak je to s gumama na tohodle skútra (kámoš dělá soudního znalce pneumatik při dopravních nehodách a dělá pro GPD) a zjistil, že gumy 100/80/14 co jsou na tomhle skútru se do ČR dováží jenom originál čínské (které jsou úplně na hovno, protože jsou strašně tvrdé a navíc se nerovnoměrně zahřívají - koukněte se, že vám guma z boku mění barvy) a potom dunlopy a ty stojej cca 3400,-Kč bez dph za kus... teď mi zjišťuje, jestli by se nesehnalo něco normálního třeba v rakousku nebo tak nějak, ale dost pochybujeme, protože normální rozměr gum na 14 kola je 100/90/14 a ty v techničáku napsaný nejsou (tyhle gumy by se daly v pohodě už sehnat okolo 1000,-Kč a hlavně už kvalitní).
Btw ty gumy 100/90/14 se na toho skútra dají nazout, ale pozor skútr vám s nima neprojde technickou a hlavně v případě nehody jste jeli na technicky nezpůsobilém vozidle a je to vaše vina a nikdo vám nic nezaplatí.