Maxon Ardour 125

Diskuze o čínských skútrech bez rozlišení kubatury.

Re: Maxon Ardour 125

Příspěvekod LukyGS » 25 zář 2013, 19:53

Tak to je pešek, měl jsi s tím jet zpět do servisu hned....třeba tam jen mechoš něco špatně zapojil. Já mám Ardoura už třetí týden a jako super, najeto mám zatím 800km a bez jediného problému, teda když pominu to první tankování kdy byla skříplá hadička odvzdušnění.
Uživatelský avatar
LukyGS

100+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 129
Registrován: 09 zář 2013, 23:50
Bydliště: Olomoucko
Skútr / moto: Skútr Maxon Ardour 125 / BMW R1200GS

Re: Maxon Ardour 125

Příspěvekod sigi » 25 zář 2013, 20:06

Vše se dá opravit,ja bych s tim jel okamžitě zase zpět do servisu... no na mou povahu bych jim to asi vysvětlil že už zpět nemíním jezdit,ale ty si poradíš....zajed tam a trošku rázněji jim vysvětli že si to takhle nepředstavuješ....a snad to bude dobrý,člověka to namíchne...to věřím a je z toho smutnej... ale vše bude ok...ja držím palce....
Nejnovější výlety na skútru,videa,tipy na výlet,fotky,najdete na http://www.scootergang.cz

Obrázek
Uživatelský avatar
sigi

1500+
 
Reputace: 103
Příspěvky: 1862
Registrován: 29 zář 2012, 22:14
Bydliště: Poděbrady
Skútr / moto: Piaggio MP3 500 LT
Tuning / úpravy: FOTOALBUM: http://nmaikl.rajce.idnes.cz/

Re: Maxon Ardour 125

Příspěvekod LukyGS » 26 zář 2013, 01:06

Kluci, nemáte někdo tento výfuk? http://www.skutry-levne.cz/nahradni-dil ... 16162.html
Nebo aspoň někdo z vašich známých či ho někdo alespoň neslyšel jakej má zvouček? Jde mi o to že mám válec 160ku a ten origo fuk ze 125ky je strašně tenkej na vývodu a přijde mi že ten motor trošku dusí. Nehledě na to že nemůžu nikde sehnat na Ardoura laďák. Chtěl jsem původně Turbo Kit http://www.skutry-levne.cz/nahradni-dil ... 96324.html ale nemají ho skladem a nejsou ani schopni říci kdy by byl tak proto zvažuji tento výfuk jako alternativu k lepšímu dýchání motoru.
Ještě bych měl jeden dotaz, dneska jsem se nechal od kamaráda vyhecovat ať zagumuju....běžně to nedělám ale když jsem dal plnej tak mi kamarád ocas přilehl skůtra a jelikož váží 130kg tak než jsem si ho všiml začalo se hulit od buď varce nebo spojky. Každopádně má najednou motor větší otáčky a nižší maximálku jako když jsem měl před týdnem lehčí válečky. Mohly odejít válečky nebo snad se spálila spojka a nebo to odnel "jen" řemen?
Uživatelský avatar
LukyGS

100+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 129
Registrován: 09 zář 2013, 23:50
Bydliště: Olomoucko
Skútr / moto: Skútr Maxon Ardour 125 / BMW R1200GS

Re: Maxon Ardour 125

Příspěvekod vavo7 » 27 zář 2013, 12:14

Dneska se na to mrkne kamos ktery se v motorkach hrabe, uz se vtom servis hrabal, tak nevidim duvod s pripadnou zarukou. Omrkneme svicku, pry to muze byt tim.. v servisu maj volno az v utery, ja bych to nejradeji uz mel ready na vikend :) aktalne najeto 200 km
Ex Maxon Ardour 125 (2012)
Ex Yamaha X-max 250 (2013) with Akrapovič
Ex Yamaha X-max 400 (2014) with Akrapovič
KYMCO AK 550i ABS (2017) with MIVV
Uživatelský avatar
vavo7

100+
 
Reputace: 75
Příspěvky: 132
Registrován: 19 zář 2013, 12:57
Bydliště: Turnov ( Liberecký kraj)
Skútr / moto: Kymco AK 550i ABS

Re: Maxon Ardour 125

Příspěvekod Karelbrezky » 27 zář 2013, 20:04

RE LukyGS
Koukni na Googl - výfuk gy 6
Najdou se.
Uživatelský avatar
Karelbrezky

250+
 
Reputace: 11
Příspěvky: 271
Registrován: 29 zář 2012, 18:57
Bydliště: Skoro Zlín
Skútr / moto: Aprilia SR Max 300i, JAWA 350/ 632
Tuning / úpravy: Netřeba.

Re: Maxon Ardour 125

Příspěvekod LukyGS » 27 zář 2013, 20:14

To už jsem koukal ale pešek, v servisu připasovávali 3 fuky a ani jeden neseděl bez dalších úprav jako řezání svodu a vytváření nějakého uchycení. Takže jsem zase bez fuku a to sem se na něj dnes těšil :(
Jinak mě dali dnes ten převod +31% a s původními válečky a bílou Naraku kontrastkou +1500otáček je ten rozjezd celkem vlahý na to jak to jezdilo. Mechoš mi dal pak válečky o 0,4gramu lehčí a do čtyřicítky je rozjezd vlahej(bez pootřebných otáček) a pak najednou vyskočí otáčky a už to jede normálně pod zvýšenýma otáčkama. Je lepší tam dát ty těžší válečky nazpět a dát tužší kontrasku +2000otáček od Naraku červená nebo nějak laborovat s válečky a nebo dát pružinky na spojku +1500otáček? Za rady budu vděčný, v servisu mi poradil že mi tam namontují spojku od Naraku s odlehčeným spojkovým košem za cca 3500kč i s prací. Za rady budu moc ráááád
Uživatelský avatar
LukyGS

100+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 129
Registrován: 09 zář 2013, 23:50
Bydliště: Olomoucko
Skútr / moto: Skútr Maxon Ardour 125 / BMW R1200GS

Re: Maxon Ardour 125

Příspěvekod Mr.Voza » 27 zář 2013, 20:45

Ty vlažný rozjezdy jsou od tý doby, co tam máš ten delší převod? Variátor máš původní, nebo je měněnej?
Naposledy upravil Mr.Voza dne 27 zář 2013, 20:53, celkově upraveno 2
Aprilia SR50, Motor Minarelli Horizontal, Klika MFC Racing, Válec Malossi Sport 70ccm, Lauf S6 Pro Replica, Karbec DO19mm BE, klapky MFC Racing, Vário Malossi Multivar, Řemen Polini, Spojka S6 Torque control + Zvon WingCooler, Vodní pumpa S6 SSP
Uživatelský avatar
Mr.Voza

1000+
 
Reputace: 48
Příspěvky: 1271
Registrován: 05 říj 2011, 21:13
Bydliště: Chrudim
Skútr / moto: Aprilia SR50 tuned, Aprilia Leonardo 250 serie
Tuning / úpravy: Aprilia SR50, Motor Minarelli Horizontal, Klika MFC Racing, Válec Malossi Sport 70ccm, Lauf S6 Pro Replica, Karbec DO19mm BE, klapky MFC Racing, Vário Malossi Multivar, Řemen Polini, Spojka S6 Torque control + Zvon WingCooler, Vodní pumpa S6 SSP

Re: Maxon Ardour 125

Příspěvekod LukyGS » 27 zář 2013, 20:51

Ten vlažnej rozjezd je ode dneška jak mi nasadil ty převody +35%, počítal jsem s tím ale překvapilo mě že než aby dal pružinu kontrastní +2000otáček(teď tam je +1500 takže by to bylo ve finále +500otáček) tak dal lehčí válečky o 0,6gramů a do rychlosti 40km je ten rozjezd stejně vlažnej bez toček motoru a od 40cítky motor otáčkama poskočí a vytočí se a jede pod otáčkama až k maximálce. Mám varec Naraku max speed a než se daly ty převody tak to s tou 160kou válcem co tam mám jelo od spodu pěkně s otáčkama jako teď od té 40cítky.
Uživatelský avatar
LukyGS

100+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 129
Registrován: 09 zář 2013, 23:50
Bydliště: Olomoucko
Skútr / moto: Skútr Maxon Ardour 125 / BMW R1200GS

Re: Maxon Ardour 125

Příspěvekod Mr.Voza » 27 zář 2013, 20:52

První co bych zkouknul, jestli je při nulový rychlosti řemen na variátoru skoro až dole na kuzným čepu (neměl by na něm ale zase ležet) a vzadu až nahoře na zadní řemenici. Stává se, že když se mění variátor, tak je v novým variátoru menší mezera, než v tom původním (mezi váriem a pevnou polořemenicí) a řemen pak nesleze až dolů ke kluznýmu čepu a "nepodřadí to až na jedničku" - pak je to jako kdyby ses rozjížděl na dvojku. U malejch 2T motorů se to dolaďovalo podložkama, který se dávali mezi kluznej čep a pevnou polořemenici - tam se pak udělala větsí mezera a řemen sjel níž. Jak je to u tohohle motoru nevim.

Můžeš zkusit taky tvrdší pužinky do spojky, jestli to pomůže.

Jesti nepomůže ani jedno, tak je možný, že ten převod +35% bude moc a že to s ním proste nepodřadí až na dostatečně krátkej převod a bude se to "rozjíždět na dvojku" furt - pak bych zkusil kratší převod, než těch +35%
Aprilia SR50, Motor Minarelli Horizontal, Klika MFC Racing, Válec Malossi Sport 70ccm, Lauf S6 Pro Replica, Karbec DO19mm BE, klapky MFC Racing, Vário Malossi Multivar, Řemen Polini, Spojka S6 Torque control + Zvon WingCooler, Vodní pumpa S6 SSP
Uživatelský avatar
Mr.Voza

1000+
 
Reputace: 48
Příspěvky: 1271
Registrován: 05 říj 2011, 21:13
Bydliště: Chrudim
Skútr / moto: Aprilia SR50 tuned, Aprilia Leonardo 250 serie
Tuning / úpravy: Aprilia SR50, Motor Minarelli Horizontal, Klika MFC Racing, Válec Malossi Sport 70ccm, Lauf S6 Pro Replica, Karbec DO19mm BE, klapky MFC Racing, Vário Malossi Multivar, Řemen Polini, Spojka S6 Torque control + Zvon WingCooler, Vodní pumpa S6 SSP

Re: Maxon Ardour 125

Příspěvekod LukyGS » 27 zář 2013, 20:59

Do teď to ale z křižovatky vystřelilo tak že jsem kamaráda na Malagutce F12 nechával za sebou. Až dnes po výměně převodů to začlo mít ten vlažný rozjezd, řemen by měl být ok, navíc jsem ho pro jistotu nechal dát nový. Spíš mi to přišlo že by to chtělo k těm těžším válečkům tu červenou +2000 kontrastku a tím by to pak mělo o těch 500otáček víc jak teď a tím pádem by se rychleji motor vytáčel odspodu. Ještě mě napadlo dát pružinky do spojky bílé taky Naraku +1500ot. to by mohlo udělat lepší rozjezd? Jinak za maximálkou pak jde celkem dobře, né tak dravě jako před výměnou převodu ale jde od té 40cítky pěkně
Uživatelský avatar
LukyGS

100+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 129
Registrován: 09 zář 2013, 23:50
Bydliště: Olomoucko
Skútr / moto: Skútr Maxon Ardour 125 / BMW R1200GS

Re: Maxon Ardour 125

Příspěvekod Mr.Voza » 27 zář 2013, 21:16

Když ten vlažnej rozjezd trvá až do 40km/h, tak podle mě pružinky moc nepomůžou, ale zkusit to můžeš. Určitě zkoukni ten řemen, jestli sjíždí na váriu až dolů - že je novej ještě neznamená, že je ve správký poloze - naopak, kdyby byl sjetej, moch by sjet na váriu níž, protože by byl uzčí. Podle mě ale ten převod +35% bude moc. To je jako kdybys na motorce nebo v autě posunul VŠECHNY převody o 35% dál - taky bys pak měl jedničku tak dlouhou, že by se ti blbe rozjíždělo - musel bys dýl držet spojku a měl bys vlažnější rozjezd.

Kontrastka a válečky maj vliv na otáčky motoru za jízdy - tím rozjezdy moc nedoladíš.
Aprilia SR50, Motor Minarelli Horizontal, Klika MFC Racing, Válec Malossi Sport 70ccm, Lauf S6 Pro Replica, Karbec DO19mm BE, klapky MFC Racing, Vário Malossi Multivar, Řemen Polini, Spojka S6 Torque control + Zvon WingCooler, Vodní pumpa S6 SSP
Uživatelský avatar
Mr.Voza

1000+
 
Reputace: 48
Příspěvky: 1271
Registrován: 05 říj 2011, 21:13
Bydliště: Chrudim
Skútr / moto: Aprilia SR50 tuned, Aprilia Leonardo 250 serie
Tuning / úpravy: Aprilia SR50, Motor Minarelli Horizontal, Klika MFC Racing, Válec Malossi Sport 70ccm, Lauf S6 Pro Replica, Karbec DO19mm BE, klapky MFC Racing, Vário Malossi Multivar, Řemen Polini, Spojka S6 Torque control + Zvon WingCooler, Vodní pumpa S6 SSP

Re: Maxon Ardour 125

Příspěvekod LukyGS » 27 zář 2013, 21:33

Musím se opravit, TEN PŘEVOD JE JEN +31%
Zítra vyzkouším ten starý řemen ale myslím že to tím nebude když to nedělalo doteď. Dělá to fakt ode dneška po výměně těch převodů. S tím že skůtr trošku ztupí jsem počítal ale né až tak že pojede rozjezd skoro jak se sériovýma věcma. V tomto vlákně jsem se dočet že ti co mají komplet jako já tzn. 160ka válec+varec třeba Naraku max speed tak dávali červenou kontrastku +2000otáček a maj i ten převod...dokonce ho maj o 4% větší a jede jim to fajn tak proto furt melu o té červené kontrastce. Jo a kdosi na ten komplet dával ještě tužší spojkové pružinky a taky pohoda tak nevím ale myslím že řemenem to nebude když do teď to jelo jak z praku a nebýt toho že jsem chtěl malinko posunout maximálku tak by to na ty komponenty jelo zase suprově dál.

Tak to vypadá že je to můj případ https://sites.google.com/a/scootland.cz ... o/rozjezdy
Uživatelský avatar
LukyGS

100+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 129
Registrován: 09 zář 2013, 23:50
Bydliště: Olomoucko
Skútr / moto: Skútr Maxon Ardour 125 / BMW R1200GS

Re: Maxon Ardour 125

Příspěvekod TUNER » 28 zář 2013, 08:12

Vyzkoušej tu červenou kontrastku,ale spíš si taky myslim že +31% převod je docela hodně. Přece jen to zdaleka nemá takovej výkon,aby jsi mohl až o tolik zvýšit převodovej poměr. Osobně bych dal tak +10-15% delší převod....MAX 20% a to už by bylo taky nejspíš poznat na větší lenivosti.
Kdysi jsem na Malagutce F15 jezdil +15% a poté jsem přešel na + 25%......ale tam byl výkon posunutej z nějakejch 3 PS někam k 15-16 PS. Počítam že Maxon se i s válcem 160 ccm bude s přehledem pohybovat do 10 PS což je dle mě na +31% převod sakra málo,pokud nechceš přijít o svižnost......... ;-)

Tady jsem dohledal tabulku logu z GPSky když jsem testoval zrychlení a maximálku. Motor měl v té době kolem 12-13 PS. Úsek měření byl na silnici která byla do velmi mírného kopce který se postupně zvětšoval. Maximálka byla měřena opačným směrem z kopce. U maximálky byla rychlost jasně limitována seriovými převody kdy byl motor vytočen na max kolem 12,5-13 000 otáček a poté už nezrychloval ani z kopce.
První rychlost je seriových převodů a druhá delších o 15%. Při zrychlení a jízdě do kopce tam byl nepatrný rozdí cca 2-3 km/h a to člověk při jízdě skoro nepozná......zato z kopce byl nárůst krásnejch cca 13-14 km/h. S delšíma převodama + 25% pak bylo dosahováno rychlosti kolem 125 km/h a motor při ustálené rychlosti 90 km/h nemusel moc točit a přesto měl dost síly na další zrychlování. Se seriovým převodem by se tato rychlost blížila maximálce a nešlo by tuto rychlost dlouhodobě udržet.

Snad si z toho něco vemeš a nastíní to trochu jak to s převodama funguje.
serie - delší.png

maximálka serie - delší.png
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Můj mazel je Škoda 130 - 1,8 T..........ostatní je druhořadý...:-D

Malaguti MAX 250ObrázekPiaggio X9 500ObrázekT-MaxObrázek
Uživatelský avatar
TUNER

2500+
 
Reputace: 202
Příspěvky: 3747
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Plzeň
Skútr / moto: Malaguti F12 50 + 250 - T-Max
Tuning / úpravy: F-12 50 - závoďák na okruhy - Phantom MAX do práce - T-Max pro radost :)

Re: Maxon Ardour 125

Příspěvekod LukyGS » 28 zář 2013, 10:58

Dik za raady,jdu ted na tu pruzinu. Jeste ze jsem si poridil razovej utahovak :)

Tak jsem vyměnil kontrastku a dal zpět těžší válečky + jsem dal bílé +1500 pružinky Naraku do spojky (ty mi přijdou oproti originálu měkší ale možná je to jen můj pocit)a je to lepší. Ještě to jednou rozeberu a dám ty pružinky do spojky červené které dají +500otáček oproti těm bílým. Ještě tam fiknu válečky o 0,3 gramu lehčí a uvidíme co to udělá. Měl jsem z toho strach to rozebírat ale je to celkem lehoučké a poměrně rychlé cca do hodky sám hotovo.

18:45 edit:
Tak jsem dneska domontoval a musím říct že poprvé jsem nadával na spracování číny. Po povolení a znovudotažení matky na hřídel spojky tak na matce normálně vypadl závit. Sedl jsem do autta a udělal si výlet do Hornbachu který mám z domu tam a zpět 66km a smolík. Na matce není metrický závit a jiný než metrický Hornbach nevede. Ještě ráno zkusím zavolat do Autokelly jestli ho nemaj náhodou skladem jinak jsem až do pondělka doladil :(

Je možné kombinovat válečky k dosažení malinko lehčích třeba 3ks 11,6gramu a 3ks 11gramů? Tím bych dostal střed 11,3gramy. Tak se ptám jestli to nemůže ublížit variátoru nebo jestli je to hovadina vůbec to tak kombinovat.

Tak jsem dneska domontoval a musím říct že poprvé jsem nadával na spracování číny. Po povolení a znovudotažení matky na hřídel spojky tak na matce normálně vypadl závit. Sedl jsem do autta a udělal si výlet do Hornbachu který mám z domu tam a zpět 66km a smolík. Na matce není metrický závit a jiný než metrický Hornbach nevede. Ještě ráno zkusím zavolat do Autokelly jestli ho nemaj náhodou skladem jinak jsem až do pondělka doladil :(

Je možné kombinovat válečky k dosažení malinko lehčích třeba 3ks 11,6gramu a 3ks 11gramů? Tím bych dostal střed 11,3gramy. Tak se ptám jestli to nemůže ublížit variátoru nebo jestli je to hovadina vůbec to tak kombinovat.
Naposledy upravil KYBLOS dne 29 zář 2013, 11:54, celkově upraveno 1
Důvod: Sloučeny dva příspěvky pod sebou
Uživatelský avatar
LukyGS

100+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 129
Registrován: 09 zář 2013, 23:50
Bydliště: Olomoucko
Skútr / moto: Skútr Maxon Ardour 125 / BMW R1200GS

Re: Maxon Ardour 125

Příspěvekod Karelbrezky » 28 zář 2013, 19:05

Již na fóru řešeno. Kombinace válečků problém nečiní.
Ať se Ti daří.
Uživatelský avatar
Karelbrezky

250+
 
Reputace: 11
Příspěvky: 271
Registrován: 29 zář 2012, 18:57
Bydliště: Skoro Zlín
Skútr / moto: Aprilia SR Max 300i, JAWA 350/ 632
Tuning / úpravy: Netřeba.

PředchozíDalší

Zpět na Čínské skútry

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 návštevníků