Diskuze o čínských skútrech bez rozlišení kubatury.
23 srp 2020, 09:29
Fiha. Mne vydrzala 22 tisic a mozno bezi dodnes. Uz tu masinku nemam. Otazka je, ci prvovyroba nema vysie poziadavky na kvalitu a to co sa dodava ako nahradny diel sa uz tolko nestrazi kvalita
Odoslané z SM-A202F pomocou Tapatalku
23 srp 2020, 12:05
Kludne to mohlo byť tým,že mal smolu a mal tam proste fejkovú Ngk-čku.Nedávno som o tom čítal článok,že aj odborníci majú problém na pohlad rozoznať falošnú zapalovaciu sviečku od originálu.
23 srp 2020, 13:29
Tak já jsem měnil original svíčku v Ardouru za NKG v cca 5000km. A to v podstatě jen preventívně. Ale bylo to hned poznat - motor jede tak nějak "hladčeji".
Ono srovnávat životnost svíčky v tom našem dýchavičném GY6 v podstatě s čímkoliv s výkonnějším motorem je tak trochu blbost. Žena jezdí do práce cca 6km (FM-Dobrá). A z těch 6km jede tak 5km na plný plyn, takže motor dostává pěkně zabrat. S ohledem na jeho konstrukci např. chlazení - ono také interval výměny oleje po 1500km něco vypovídá - nemůžeme čekat nějakou větší výdrž svíčky.
23 srp 2020, 17:36
Dneska mi pro změnu vypověděl poslušnost tachometr. Po příjezdu domů a prozkoumání náhonu tacha jsem zjistil, že závada je v tom domečku s ozubenými kolečky na ose předního kola. Lanko kupodivu ok, to je jinak nejčastější závada. Po rozborce a sborce tohoto vehementu a samozřejmě řádném promazání, se tachometr zase točí. Uvidíme, na jak dlouho. V nejhorším to mají v Kelly za 180 Kč, takže to nikoho nezruinuje. A po skoro 44 tis. km už to má nárok na ochození.
16 říj 2020, 11:36
Takže další nová zkušenost -
aktuálně najeto 7850km - nutná výměny kontrastky - u skútru během cca 100km (cca jednoho týdne) nejdříve začaly klesat otáčky v kopci (to mi bylo sděleno až při následném "vyšetřování"
) a pak už se ani nerozjel. Manželka zůstala viset v poslední zatáčce před domem.
Po výměně pružiny (nic jiného jsem neprováděl) vše OK.
Včera manželka přišla s tím, že vepředu něco stále "cvaká" a blinkry blbnou.
Zjistil jsem, že přerušovač směrovek po zapnutí klíčku neustále spíná a spínač blinkrů po zapnutí pravé směrovky nejde vypnout tlačítkem.
Po demontáži zjištěna vlhkost (prostě kapky vody) ve vnitřku spínače. Vyfoukáno a vystříkáno sprejem na kontakty - teď zase vše OK.
17 říj 2020, 16:46
Tak to ti ta kontrastka odešla nějak rychle, já měnil komplet spojku ve 34,5 tis. km a do té doby s ní nebyl žádný problém. Jinak já teď měnil mnou repasovaný variátor s vlastnoručně vysostruženým bronzovým středovým futýrkem, vydržel dalších 7,5 tis. km , což myslím docela ujde, náhradní z Autokelly vydrží sotva polovic a už má vůli. V poslední době už začal v určitých otáčkách "cinkat" , což je neklamná známka zvětšené středové vůle.
Photo 25.10.19 11 43 04.jpg
Ono by nebyl problém vysoustružit další nové futýrko, ale jsou tam další neopravitelná opotřebení jako ochozené sloupky od vodítek a drážky od válečků na bokách chlívečků, takže už půjde do zálohy. Jinak současný stav km
Fotografie0165.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
17 říj 2020, 18:38
Já sem se při té příležitosti díval na variátor a funkční plochy mají vlny - když přiložím pravítko, tak to dělá cca 1mm. Asi to bylo způsobeno nadměrným prokluzem. Na čepu vůle není. Takže zvažuji jeho výměnu. Odstředivá spojka vypadá jako nová - obložení má tak 4mm. Zvon opotřebení nemá. Řemen má najeto cca 1350km a má 19.5mm takže v podstatě od výměny ubylo 0,3mm.
17 říj 2020, 21:50
Funkční plocha variátoru se dá srovnat, sám jsem to už několikrát dělal, pomocí smirkového plátna, upnutého na rovné ploše, např. kovového pravítka. Variátor upneš ideálně v soustruhu, ale já to dělal ve vrtačce, upnuté ve svěráku. Ale je nutné si vyrobit středový trn, na který variátor upneš, já použil špulku nití, do jejíhož středu jsem našrouboval šroub příslušného průměru, zbavený hlavičky, který upneš do vrtačky. Možná to vypadá jako úlet, ale věř mi, že to funguje. Smirkové plátno použiješ zpočátku hrubší, postupně však ubíráš zrnitost, cílem je mít prakticky hladký povrch, samozřejmě rovný.
17 říj 2020, 22:30
Chápu - opracovat by nebyl problém, ale pokud bych měl srovnat obě strany, tak už to bude dělat skoro 2mm na celkové šířce funkčního kužele. Asi by pak bylo třeba přibrat čelo variátoru a i zkrátit čep. Jinak to pořádně nepojede.
18 říj 2020, 17:49
To jsem nikdy neřešil a jezdilo to stejně jako před srovnáním. a ono to o tolik ubrat nepotřebuje, si myslím, za těch 8 tis. km se ti to nemohlo tolik ošoupat, za zkoušku nic nedáš. Škoda kupovat hned nový variátor, když tam nejsou jiná opotřebení.
19 říj 2020, 10:09
Přiznám se, že to, jak dlouho ta kontrastka odcházela nevím na 100%. Já jsem na tom seděl naposledy na jaře při výměně oleje. A to byl variátor ještě OK. Vycházím z "výslechu" manželky
. Asi se maxíku budu muset více věnovat
. Na ten variátor ještě kouknu, co se s tím dá dělat. Celkem se divím tomu, že spíš neodešel řemen.
19 říj 2020, 11:36
Mě původní řemen vydržel 20 tisíc km a ještě ho mám schovanej jako nouzovou rezervu. Nekecám !
02 pro 2020, 15:11
zdravim mam taku technicku otazku, potrebujem tento skuter previest cca 250km na voziku a chcem sa opytat ci ho mozem polozit na pravu stranu na podlahu , samozrejme podlozim plasty, len si sa nevyleje olej alebo nepreleje k piestu.
ešte jedna otazka kedy je 1 garancna prehladka a ci je potrebne predlozit aj doklad o kupe alebo staci servisna kniha.
dakujem
02 pro 2020, 16:19
To bych nedělal, vždy jsem převážel "na stojáka"
02 pro 2020, 18:32
Vypustit oleje, benzín a demontovat baterku. A stejně to musíš na tom vuzku přivázat, ať to na něm nelítá - podložit nestačí. Myslím, že to je nesmysl. Za mě je jednodušší to pořádně přikurtovat na stojáka. Alespoň vždy jsem tak moto převážel (a párkrát už to bylo - dvakrát jsem např. jel s cruiserem z germánů).