Diskuze o čínských skútrech bez rozlišení kubatury.
23 pro 2019, 17:16
Ale to už se ti pod sedlo toho moc víc nevejde, což by mi trochu vadilo, občas je potřeba zavazadlový prostor.
24 pro 2019, 21:46
Místa je tam ještě dost a to tam mám nožní hustilku a ještě jsem zapomněl připsat dalekohled. Určitě by se ještě nějaké nářadí hodilo,ale to vždycky člověk zjistí až se něco přihodí. Jedině ještě přidělat za sedlo kufřík. Na Babettě ho mám i s vercajkem a když začala trucovat,tak jsem zjistil,že klíček od kufříku mám doma,to jsem se docela orosil při představě,že budu domů tlačit. Naštěstí se potvora zmátořila a dovezla mě.
05 led 2020, 17:19
Dnes překonána další hranice, v plné kondici.
Photo 05.01.20 16 01 16.jpg
Photo 05.01.20 12 43 16.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
16 led 2020, 22:05
A pak že to nic nevydrží. Klikovka a ložiska drží,válec taky,holt dobrá údržba a jezdec.
14 úno 2020, 15:39
Když se jezdí i v zimě, tak to docela naskakuje ...
Photo 14.02.20 11 58 18.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
16 úno 2020, 23:02
Já v zimě nejezdím,netáhne mě to. Rád si jízdu vychutnám za hezkého počasí. Ovšem kdybych byl nucen jezdit do práce,tak bych prostě musel. Jinak jsem chtěl namontovat náfuk na lepší chlazení a pochopitelně jsou uplně jinde díry,takže budu muset udělat nějakou redukci.Baterii jsem oživil desulfátorem a točí jak za mlada.Ještě mi při jízdě plemcal hlavní stojan,jako kdyby pružina málo táhla a na něm ta rolna má vůli na šroubu.
19 úno 2020, 12:44
A jak přesně jsi tu desulfataci dělal ? Abych věděl , až mi začne slábnout baterka.
26 úno 2020, 21:31
Ahoj, v podstatě je to kontrolkové trafo 24V s usměrňovačem a žárovkou. Zde o tom článek :
http://www.fprik.net/x003.html Já jsem to dostal už hotové od kamaráda za drobnou výpomoc,prodávalo se to normálně v době socialismu. Celý zázrak je v tom,že to nabíjí baterii malým proudem a taky to dlouho trvá,samozřejmě to neoživí už několik let starou baterii nebo již hluboce dlouhodobě vybitou. S úspěchem to používám i na autě a když zajedu do garáže,tak to prostě připojím do zapalovačové zásuvky a kabel přivřu do dveří. Je to pak znát,starter s tím o dost lépe mlátí. Ještě k těm nabíječkám,tak jsem zaregistroval,že hodně lidí si koupí automatickou nabíječku a pak se diví,že jim třeba diesel špatně točí,protože to vypíná už při napětí 14,3V. Chce to klasickou nabíječku trafovou s ampérmetrem a sledovat proud a pak to vypnout.
27 úno 2020, 10:52
Všechno špatně ....
1 - ne sledovat proud, ale napětí, aby v uzavřené bezúdržbové baterii nedošlo k plynování .... ale je pravda, že nabíjení někam k 16 voltům spojené s plynováním baterie, kdy "elektrolyt vaří" lehkou sulfataci odstraňuje. Tak se to dělalo u starších typů baterií. POZOR ... delší překročení napětí přes cca 14,4-14,6V u GEL a AGM baterie ji spolehlivě zničí.
2 - tzv chytré nabíječky po ukončení samotného nabíjení baterie nepřepnou na konzervační proud ?
3 - to, že starter může hůře točit (u moderního auta) souvisí spíše s tím, že řídící jednotka nesepne nabíjení, jak by člověk čekal (skoro trvale) do cílového napětí, ale nechává aku vybít a nabíjení zapne až je aku vybité na nějakou mez. Pokud se autem jezdí málo, může být baterie v polovybitém stavu v garáži delší dobu a to není dobře. Proto je vhodné i stav akumulátoru moderní káry s menším nájezdem občas kontrolovat nabíječkou.
4 - baterie ve skútru má asi je 20% kapacity proti popisovanému návodu
5 - pisatel návodu výslovně uvádí, že je jeho postup vhodný pro !!!! akumulátor olověný, klasický údržbový, s nalévacími zátkami.
01 bře 2020, 11:12
Když jsem nabíjel baterii AGM do skútru,tak jsem měřil i napětí a 14,5V to desulfátorem nepřekročilo. Při nabíjení automatem mi ji to nikdy nenabilo a druhý den měla 12.4V a klesalo to dál. Předchozí majitel ji nechal nějakou dobu vybitou a podlomil ji zdraví. Nyní asi po měsíci drží 12,6V. U těch aut si myslím,že je hlavní problém hlavně v konání krátkých tras,kde se učiní např. při nákupech deset startů a pak s tím člověk ujede jenom 5km. Něco jiného je jezdit každý den 40km do práce. S tím řízeným nabíjením je to něco jiného,tam se zase využívá nabíjení v kombinaci s rekuperací (z kopce nabíjí více a do kopce méně).Někdo tu jednotku řízení nabíjení vyřadí a jede nabíjení jako u obyč.auta. Ovšem když jsem nabíjel klasickou olověnou bezúdržbovou baterii,nikdy jsem nepotřeboval měřit napětí,vždy když byla baterie nabitá,tak ampérmetr klesl na 2,5A. Nabíječku mám tovární a byl u ní pouze ampérmetr a měření napětí jsem provedl jenom pro informaci a bylo tam napětí 16V při 2,5A. Pravda je,že na baterie AGM musí být jiná charakteristika nabíjení,tudíž jiná nabíječka. Každopádně mě ji to nezničilo a funguje dobře. Pravda je,že jsem v předchozím příspěvku spojil nevědomě téma AGM baterií s olověnými.
03 bře 2020, 16:30
Před časem začal při startování maxík vydávat kvílivý zvuk a starter jakoby netáhl. Včera jsem měl trochu času a tak jsem kouknul na starter. Vnitřek starteru byl plný černého bordelu a na komutátoru byl jednolitý černý povlak. Zadní ložisko bylo zcela suché. Uhlíky celkem OK. Přes hřídel pastorku se do starteru dostává olej z motoru a ten dělá paseku. Takže vyčistit, smirkem přetáhnout komutátor a lehce máznout ložisko. Teď to šlape jak má. Na netu jsem viděl úpravu těsnění hřídele - udělat drážku na hřídeli a přidat O kroužek. Na to zatím z časových důvodů nedošlo.
03 bře 2020, 21:21
Ahoj a kolik máš najeto? Já tam mám kolem 5000km,ale stát se může všechno. Jestli by třeba ve 20000km bylo dobré to vyfoukat.
03 bře 2020, 21:53
Při nabíjení autobaterie je dobrá baterka co má špunty, hustoměrem se zjistí stav jednotlivých článků. U baterii co jsou bezúdržbové se zjistí leda svorkové napětí. Ale to muže být zavádějící protože baterie už není při zatížení schopna dodat patřičný proud a startérem moc nepohne a nebo za chvíli stání vozidla chcípne zas. Při nabíjení je důležité hlídat nabíjecí proud a napětí. Při překročení napětí baterie začne "vařit" a to je pro baterii nedobré. U AGM je nutná nabíječka co umí režim AGM. Nabíjet ji nabíječkou pouze pro olověné akumulátory je špatný nápad. Co se mě osvědčila nabíječka tak z lídlu Ultimate Speed (ULG 12 A2). V nabídce už bohužel není. Měl jsem i tu červenou , tronic a právě na autobaterii se špunty jsem si ověřil že je naprd, automatika vypne dřív než by musela. Asi nějaký bezpečnostní režim, co kdyby.
04 bře 2020, 11:12
Skutr ma najeto 6500km. Kupován 2015. Minulý týden jsem měnil řemen (původní měl 17,5mm a byl už popraskaný) a válečky ve variátoru - staré měly už plošky.
Současně s tím další opravy:
- přezutí pneumatik na Michelin pilot street - zadní byla KO, přední ještě dobrá
- také bylo přidřené ložisko v předním kole - gufero u kotouče KO. Vyměnil jsem tedy ložiska vepředu i v zadním rameni
- výměna brzdové kapaliny - v nádržkách jen šedý "šlam" asi mělo být uděláno dříve
- vyměněny konektory na cívce zapalování - původní měkké - nedržely.
- vyčištěn a přestříkán rezavý výfuk
Jinak byla průběžně dělána běžná údržba - oleje, filtr a loni v létě výměna svíčky. Loni oprava startovací páky - číňan namontoval plíšek co zajišťuje vratnou pružinu opačně a ta vyskočila. Nějakou dobu nešlo vypnout motor klíčkem - po vyčištění kontaktů a upevnění kablíků tak aby nebyly různě poskřípány např. kapotáží k rámu Teď to funguje.
04 bře 2020, 20:22
To nemáš najeto moc,tak to mě taky brzy čeká starter. Brzdovku bych mohl vyměnit též,dobrá připomínka. Ještě vyměň olej v tlumičích,jsou tam také pěkný sračky a trochu se zlepší i tlumení,nemlátí to tolik do rukou.Já jsem tam dal tuším viskozitu 7,5W. Výfuk jsem stříkal,když jsem kuchnul katalyzátory a zvětšil jsem rovnou výstupní trubku. Elelektroinstalaci jsem přepáskoval k rámu zase když jsem vyndaval motor a rovnou prostříkal všechny patice. Jo ty konektrory myslíš fastony v patici,jo všiml jsem si že jsou takové blátěné,holt se šetří na materiálu.
-- 04 bře 2020, 19:43 --
to Sinco: Sám vidíš jak automatická nabíječka špatně nabíjí olověné baterie. Kamarád to takto pořád nabíjel a divil se,že baterie se starterem málo točí,nakonec jí nabil klasickou nabíječkou a to bylo jiné kafe. Zase nejsou špatné všechny automaty,záleží jaké mají ukončovací napětí a charakteristiku nabíjení. Ještě si vzpomínám,že v návodu ke Škodě MB 1000 bylo uvedeno,že když se nabíjí baterie,tak musí články živě plynovat.V současné době už jsou zase jiné teorie. Dnes jsem jen pro kontrolu měřil AGM ze skutra a má po více než měsíci 12,55V,ale jak říkáš když už bude mít poloviční desky,tak bude mít třeba dobré napětí,ale kapacita už je v háji. Jinak to kontrolkové trafo je měkký zdroj a ještě je v sérii žárovka.