Ta úprava není složitá, v podstatě se jedná jen o zkrácení stávajícího bowdenu na novou délku, která se určí po odmontování bowdenu z domečku převodů a natočení domečku do výhodnějšího úhlu. Potom to chce celý bowden vymontovat z kapotáže a horního šroubení u tacho a vytáhnout vnitřní lanko celé ven. Dále jsem bowden zhruba veprostřed celé délky zbavil černé krycí bužírky asi v délce 5 cm a ve středu tohoto úseku jej přeřízl. Pak si naměříte, o kolik bowden chcete zkrátit, a provedete další řez po opětovném odbužírkování toho konce. Nejhorší část opravy pro vás asi bude mít ty správné kovové trubičky na spojování těch řízlých dílů, já jsem použil na bowden (má průměr 5,5 mm) trubičku ze staré rádiové teleskopické antény, chce to vyzkoušet v praxi, aby šla fest nastrčit na ty oholené konce. Trubičku si uříznete podle potřeby cca 5 cm a oba konce do ní nacpete, pak je ještě dobré vzít důlčík a po obvodu na tvrdé podložce udělat s citem několi důlků, tím se zabrání vysunutí bowdenu z trubičky. Středové lanko jsem také přeřízl zhruba vprostřed pův. délky a zkrátil na novou délku. Tu si musí každý pečlivě určit po na nasunutí do zkráceného bowdenu . Na spojení obou konců středového lanka jsem použil mosaznou trubičku ze staré totalitní propisky, ale konce lanka se musí trochu vzít na brusce, lanko má průměr 3,1 mm. Samozřejmě jde použít i jiná vhodná trubička, co doma zrovna najdete. Já jsem celou sestavu trubičky a lanka ještě opájel cínem za pomocí kyseliny, následně opiloval na přijatelný průměr. Dále už jen lanko namažete vhodným olejem, vsunete do bowdenu a to celé namontujete do skútru. Dále je ještě dobré původní drátové vodítko bowdenu u blatníku ohnout nahoru dle potřeby , protože už tam nebude ten hrozný oblouk.
Přikládám foto potřebných trubiček.
100_4853.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.