od koftun » 15 dub 2016, 13:33
něco do statistiky: švagr dostal darem novej Motorro Speedjet 50, dvoutakt. Jezdil na něm v sezóně do práce 20km tam, 20 zpátky, težce uživatelským stylem (=občas nafouká kola, plyn ON-OFF).
jednou projel hlubokou louži a odpálil se mu stator (890,-).
V deseti tisících dostal skútr servis: nový válečky (150,-) a jinak vyřešenej vzduchovej filtr (200,-), bo původní příruba se rozpadla, ložisko řízení (350,-) a zadní gumu (cenu přesně nevím).
to by nebylo zas tak bídný,ale po dalších 200km se rozlítla klec jehlovýho ložiska pístního čepu. Skútr dojel s mizerným výkonem domů a tam už ani neškytnul. píst, válec, hlava votřískaný od jehliček, komprese v tahu.
koupenej novej válec 70cc v sadě s pístem (1100,-) a ložisko (80,-) a jezdí to dál. Momentálně něco přes 1000km po "velkým třesku", šlape normálně.
štěstí bylo, že matroš pístního čepu je měkčí, než ojnice a ten nouzovej dojezd odsral čep. Ojniční oko jsme měřil hodně pečlivě a žádný známky natažení nemělo.
jo a celou dobu na jeden řemen.
vzhledem k podmínkám mi to nepřijde špatný skóre.