Kentoya Sharky 50 2T
Skůtr jsem koupil 2 roky starý, asi jako 5 majitel. Měl najeto cca 5 000 Km. Jezdilo to, ale tak nějak všechno bylo divné a teď zpětně chápu proč. Někdo se v tom vrtal a vůbec tomu nerozuměl. Jezdil jsem s tím asi rok a pak mi odešla svíčka.
Nevěděl jsem co se děje, tak jsem dal skůtra do motoservisu (ne Kentoya). Provedli: dekarbonizaci válce, novou svíčku, automatický sytič, vrátili zpátky seriový airbox a vzduchový filtr, válečky, řemen, kontrastní pružiny, přetěsnili výfuk. Stálo to cca. 5 000 Kč, ale skůtr jsem málem nepoznal. Startuje jen se dotknu startéru, otáčky drží za tepla i za studena. V servise mi řekli, že cca. 5 000 km se nemusí nic dělat, tak mám na 4 roky pokoj. Naměřená maximálka podle GPS je 72 km/h. Je to už 2 roky, na tachometru mám 11 000 Km a nemám se skůtrem žádný problém. Po vypálení výfuku (Leo Vince TT) klesla spotřeba a jezdím za 2,9 - 3,2 litru/100 Km. Vydávám se i na 130 Km dlouhé výlety.
Měl jsem možnost projet se na Vespě (125ccm, 4T), Yamaze (125ccm, 4T) a Piaggiu NGR (70ccm, 2T) a Sharky je rozhodně nejlépe ovladatelný. Do města ideál i když na rozbité cestě mám občas pocit, že se skůtr rozpadne
Na značkovém skůtru je jízda nesrovnatelná. Asi jako Škoda 120 ve srovnání s novým Mercedesem nebo jinou prémiovou značkou. Ale jak vesnickému mechanikovi se daří udržet 120cítku pojízdnou, tak i Kentoya mě stále vozí. Bez prestiže prémiové značky a s trochou odvahy jsem však vždy dojel.
Pokud jste kutilové a nevadí vám sem tam řešit problém uvolňujících se zrcátek nebo zaoxidovaného konektoru, rádi řešíte jak přichytit prasknutý plast, aby za jízdy neklepal, můžu Kentoyu Sharky 50 2T, i vzhledem k pořizovací ceně, určitě doporučit.