Roberte:
Variátor pomůže hlavně pro tah do kopce, protože když je dobře nastavený, dokáže lépe využít optimální otáčky motoru. Maximální rychlost také stoupne, protože má větší rozsah, to znamená, že dokáže převodovat ve vyšším poměru. Navíc se nedostane motor do zbytečně vysokých otáček (kdy už ztrácí sílu) tak brzy a síla pro akceleraci ve vyšší rychlosti je lepší. Jednoznačně je výměna variátoru za Multivar dobrá volba a navíc nezpůsobuje vyšší opotřebení vnitřností skútru.
Výměna válce za větší už nemusí být taková výhra. Podle technika v servisu způsobuje vyšší opotřebení klikovky, což nebývá levná záležitost a u číských skútrů odchází prý i bez tunění. U značkových vydrží déle, o to je ale dražší (cca 10 tis).

Samozřejmě je nutno počítat se zvýšenou spotřebou paliva.
A na závěr bych Ti doporučil, aby sis půjčil od někoho GPS a změřil si skutečnou rychlost. Možná budeš překvapen. Na 110 km/h se nedohrabe ani moje Yamaha Majesty 150 chlazená vodou. Samozřejmě na tachometru to není problém

. Skutečnou hranici 110 zdolám nejdříve po výměně variátoru. Moje Kentoya 125 ukazuje cca 120 km/h při skutečné rychlosti 80 km/h, tak abys věděl..
