Diskuze o čínských skútrech bez rozlišení kubatury.
Odeslat odpověď

Kingway Rocky 50 - úprava

01 úno 2015, 20:19

Ahoj, mám prosbu, pořídil jsem přítelkyni Kingway Rocky 50 ccm 4T a potřeboval bych poradit jestli jde nějak odpojit omezovač rychlosti nebo poladit nějak výkon. Váží cca 60 kg a na její ježdění to plně dostačuje a víc jak 50 by stejně nejela, ale když na to sednu já (80kg) tak už je to znát :)

Určitě to tu již někdo probíral ale opravdu jsem to nikde nenašel. Příapadně když mi sem hodíte nějaké další užitečné rady informace atd budu rád.

Četl jsem tu že se omezovač dá rozpojením fialového kabelu pod sedlem ale platí to i pro tento skůtr?

Díky všem kdo se podělí o své zklušenosti/poznatky

Re: Kingway Rocky 50 - úprava

10 úno 2015, 23:12

Nejjistější bude sundat kryt variátoru a ustřihnout snímač otáček který snímá otáčení magnetu na bubnu spojky (Hallova sonda). Vede k němu zpravidla černý drát. Jinak já nedoporučuju nějaké výrazné zásahy. Pouze to nutné jako odstranění přebytečných mechanických restrikcí (doraz v karburátoru, omezovací trubku v airboxu) dát větší trysku (88) a hlavně poladit variátor. A taky zrušení ventilu na výfuku který se stará o přidávání vzduchu do spalin (asi zoufalý pokus jak snížit emise). U kolena uříznout a zavařit a u airboxu ucpat a nebo nejlépe zatavit plamenem. Jinak já osobně si nemůžu na jízdní vlastnosti stěžovat. Maximálka je sice relativně nízko a stroj je značně závislý na povětrnostních podmínkách ale z křižovatky vystřelí relativně slušně a není to vysloveně brzda provozu (v městkém provozu) a to je důležitý parametr.Nicméně jízdní vlastnosti jsou poplatné mojí vysoké hmotnosti, mušímu výkonu těžkého čtyřtaktu a jeho konstrukci která je relativně nevhodná pro tak malou kubaturu (proto je pro 50ccm lepší značně archaický ale živější dvoutakt). Na druhou stranu kdo sází na spolehlivost a nízkou spotřebu měl by sáhnout po čtyřtaktu který krom dolévání benzínu nevyžaduje od řidiče žádnou zvláštní pozornost krom pravidelné roční údržby za kterou se vám (i čínský motor pokud to není páteční produkce) odmění spolehlivostí na cestách a minimálnímu nároky :) Nejslabším místem motorů skútrů je obecně variátor který je sice velmi jednoduchý konstrukčně ale taky poměrně poruchový a pokud zůstanete na cestě viset bude to většinou kvůli variátoru. Životnost řemenu je nic moc je to opravdu slabina stroje.

Re: Kingway Rocky 50 - úprava

13 úno 2015, 16:27

To ustřižení černého drátu od čidla se mi nějak nezdá. Dosud jsem si myslel, že snímač otáček spolupracuje s jednotkou CDI a lidově řečeno určuje okamžik zapálení směsy- tedy předstih.Ustřižením tohoto drátu vyřadíte motor skutru z provozu a dále budete jezdit pouze z kopce. Pokud se mýlím, tak mě někdo opravte.

Re: Kingway Rocky 50 - úprava

13 úno 2015, 23:50

Máš pravdu ,je to tak jak píšeš

Re: Kingway Rocky 50 - úprava

14 úno 2015, 00:29

Tím odstřižením toho drátu to odblokuješ. Neurčuje okamžik zapálení, ale zapálení samotné podle otáček tak, aby nezapálil po dosažení stanovených otáček při rychlosti 45-50 km/hod.

Re: Kingway Rocky 50 - úprava

14 úno 2015, 22:28

Po pozornějším přečtení jsem zjistil , že se zřejmě jedná o jiný drát a jiný snímač otáček než jsem měl na mysli. Já jsem myslel na snímač, který je umístěn přímo na magnetu za větrákem chlazení. Ten tedy zásadně neodstřihovat. Můj stroj totiž žádný další snímač otáček nemá. Pokud se tedy jedná o nějaký další snímač na spojkovém bubnu, tak ten má asi tu funkci omezovače. Omlouvám se za svou nepozornost , příště se polepším.

Re: Kingway Rocky 50 - úprava

15 úno 2015, 14:25

Snímač ve variátoru je restrikce. Snímač v alternátoru je impulzní pól zapalovaní. Ve variátoru vyřadit. O alternátoru nepadla řeč.
Odeslat odpověď