Diskuze o čínských skútrech bez rozlišení kubatury.
Odeslat odpověď

Re: Kentoya Zoom 4T - zkušenosti, zlepšení atd.

28 dub 2010, 12:59

4T - vzhledem k tomu, že nemaže ze směsi z benzínu, není nutno (z hlediska zadření) zvětšovat trysku. Jiná věc je bohatost směsi. Z tohoto důvodu bude možná potřeba trysku trochu zvětšit. Originál jsem měl 0,80mm, odhadem bych zvětšil na 0,83 - 0,85. Ale to je jenom odhad. Chce to vyzkoušet.
Vůle ventilů - výrobce doporučuje (dle manuálu) 0,1mm S+V, případně 0,1S a 0,12V, tady na fóru Pavel doporučuje oba 0,8 (to se mi ale zdá jako blbost, spíše to byl překlep, asi mělo být 0,08).

Re: Kentoya Zoom 4T - zkušenosti, zlepšení atd.

28 dub 2010, 16:43

Děkuju za odpověď. Nevím jakou trisku mám, včera jsem to studoval a na ní není žádný nápis. Chci se tedy zeptat, zda-li máš také M4 a byla tam 80. Na tuningy dávají prý nejvíce 88ku. Šroub bohatosti směsi mám dosti vystrčený, takže by asi chtěla větší, volil bych střed, takže cca 84. Kolik ti udělal variátor Naraku? Já jedu se sérií 67km tachometrových, tak jestli to má smysl když neplánuju nový válec?

Re: Kentoya Zoom 4T - zkušenosti, zlepšení atd.

28 dub 2010, 19:14

V origo karburátoru jsem měl 0,80/M4 trysku. Po přechodu na 72ccm to moc nejelo, celé to bylo takové divné. Tak jsem zkusmo zvětšil trysku na 0,85, bylo to lepší. V rámci "tunningu" :) jesem dostal zánovní větší karburátor, tak jsem ho tam vrznul a přidal ten Naraku HS variátor. Jak jsem psal jinde, mám testovací kopec. Jde mi především o relativně slušné vyjetí stoupání, nikoliv o docílení maximálních rychlostí. Za rychlostí se nehoním. Ale v současné době, s Naraku variátorem, válečky 7g, pružinou co je dodávána k variátoru a tím větším karburátorem (netuším průměr, tryska 0,95) to jede svižně, do kopce jistých 40 podle GPS (vážím k 90kg), po rovince jsem to vytáhl na 68 (opět GPS), dál jsem se již s touto konstrukcí scoota docela bál. :shock:
Je tam jakási rezerva v "plynu". Tak do 3/4 to je klasika, potom, při přidání na max se to jakoby začíná lehce dusit. Budu ještě laborovat s tryskou, chci ji zkusit trochu zmenšit - 0,85 - 0,90. A pohraji si ještě trochu s válečky.
Předpokládám že znalci, ladiči a servismeni se možná při čtení tohoto baví :P , ale jsem hračička a rád si vše odzkouším na vlastní kůži. Je to pro mne takové hobby, stejně jako problematika GPS a další. Na autě si také 95% dělám sám, tak proč si nepohrát s takovou velkou hračkou, jako je malý scooter. :D A pokud mne ta Kentoya ještě za hezkého počasí dopraví do práce či na malý výlet ....... pak to nemá chybu.

Re: Kentoya Zoom 4T - zkušenosti, zlepšení atd.

28 dub 2010, 20:01

Přesně takhle se taky bavím. Spíš mě to zajímalo, co a jak. Já mám doma spíš rovinky, takže by vyšší rychlost bodla. Pokud by to udělalo třeba jen 3km/h - nevím kde jsou limity sériového motoru, tak to kašlu. Jinak scooter jede dobře, akorát na stojanu se krásně vytočí a za jízdy už ne. Je to můj první scooter, tak nevím, jestli je to výkonem, nebo nedoladěností - ať už variátorem a válečkama, nebo karburátorem - tryska a nastavení. Asi si udělám výlet za prodavačem těch tuningových bláznovin a snad něco poradí.

29.4. edit:
No nic, odpovědi se příliš nehrnou, svépomocí jsem to nějak dokoumal a teď mě zajímá, jestli má někdo sériový variátor a jiné válečky. Mě přijdou ty sériové těžké, dnes jsem je vážil na kuchyňské váze (rozlišení na 1g) a dohromady měly 51g = ~ 8,5g/ks. Kolikátky by jste mi doporučili?
Naposledy upravil KYBLOS dne 04 říj 2013, 22:25, celkově upraveno 1
Důvod: Sloučeny dva příspěvky pod sebou

Re: Kentoya Zoom 4T - zkušenosti, zlepšení atd.

13 kvě 2010, 18:27

clovicek_dan píše:Tak jsem se stal majitel ZOOMu r.v. 2008 najeto 100 Km zatím výborný. Tak snad jsem to nezakřiknul, má někdo nejake zkušenosti?

Koupis jsem si ZOOM 4T r.v 2008 najeto 500km po 1000km, jsem valil na plnej kotel a odkápla mě svíčka. Zadřelo mě to motor. Oprava 7800Kč. Druhá oprava řemen v hodnotě 600kč a tet se mě vysralo polořemenic a spojky v hodnotě 1000Kč. Tak že mužu jedině dodat nejhoršíí kup v mím životě nikdy bych si už čínskej stroj nekoupil !!! :x :x

balw:
Doporučoval bych ti 4g valčky. Nemám stím zkušenosti ale co jsem tak četl tak jsou nejideálnější :wink:

Dave Krčmik píše:Nevíte někdo jestli přes baterku nemá bejt nějaký uchycení-držák na stranách sou zavity a baterka je tam jen položená tak mě napadlo jestli tam nemá bejt držak přes baterku.

Nemám :wink:
Naposledy upravil KYBLOS dne 04 říj 2013, 22:28, celkově upraveno 4
Důvod: Sloučeny 3 příspěvky pod sebou

Re: Kentoya Zoom 4T - zkušenosti, zlepšení atd.

15 kvě 2010, 22:12

Dave Krčmik píše:
to Dave, baterka je tam jen položená a přichycená je tou podlážkou. To ale úplně stačí.

Re: Kentoya Zoom 4T - zkušenosti, zlepšení atd.

15 kvě 2010, 22:32

No, vypadá to, že co kus to originál. Nebo je moje starší verze výjimka.
Mám přes baterku ječtě takový plastový třmen, uchycený v krajích šroubky. Asobně se však domnávám, že je celkem zbytečný, jak píše Hhka. Baterka mi tam drží dost fest i bez toho třmenu, navíc to jistí dekl podlahy.

Re: Kentoya Zoom 4T - zkušenosti, zlepšení atd.

28 čer 2011, 10:35

Koukám, že skoro po roce bude příspěvek :wink:
Mám několik dotazů. Vlastnbím Ketoya Zoom 4T, r.v. 2004 (přední kotoučovka, třípaprsková kola, ...)
Má najeto cca 7000 km. Měnil jsem řemen a uvažuji o výměně variátoru za tento:

Cena je dobrá a pružina je bonus :-)
Stále se ale v Praze scháním po kvalitním a cenově vhodném servisu na Kentoyu. Mám sice kousek Scootland, ale minule, když jsem se ptal na seřízení karburátoru, řekli, že s tím mají víc starostí, než užitku a v podstatě se tím nechtějí zaobírat (což chápu).
Bral bych spíš někoho z P10, kdo se do toho rád vrtá ... Otázek je samozřejmě víc ...

Re: Kentoya Zoom 4T - zkušenosti, zlepšení atd.

28 čer 2011, 21:41

Ten variátor nevim nevim, moc bych tomu nevěřil já mám Naraku high speed taky k tomu máš pružinu sice stojí o trochu víc ale zas je to kvalitní, tady to bude zas něco podobnýho jako tam bylo.

Re: Kentoya Zoom 4T - zkušenosti, zlepšení atd.

28 čer 2011, 22:26

A co máš za skutříka? Jedná se mi o to, v čem bude rozdíl a jaké válečkykoupit k varci.
U toho variátoru na scooterlandu ho testovali na brzdě a právě vyšelvelmi dobře...
http://www.scootland.cz/scooter-tuning- ... atoru-q4t/

Re: Kentoya Zoom 4T - zkušenosti, zlepšení atd.

30 čer 2011, 12:14

Dave Krčmik píše:Naraku high speed ... ale zas je to kvalitní

Jen doplnim ze vydrzi pouze 6000km a pak se vydre pouzdro a vario je na odpis :roll:

Re: Kentoya Zoom 4T - zkušenosti, zlepšení atd.

30 čer 2011, 12:26

Nevim, jaká je běžná výdrž klasického a tuningového varia. 6000 je ale docela slušný ...
Zajímá mě spíš, jaké na ZOOM 4T použít s jakým variem válečky ... Originál jsou 8,5 ... dal jsem 6 a je to lepší. Někdo ale tvrdí 5g ... Tak nevim. Koupil bych asi ten Boatian, včetně kontrastky. Otázkou zůstává, jak to poladit ...

Re: Kentoya Zoom 4T - zkušenosti, zlepšení atd.

30 čer 2011, 12:43

ze Strasnic to mas co by kamenem dohodil do Scootlandu a tam ti to srovnaji na brzde :wink:

http://www.scootland.cz

Ja mel pri Naraku variu dane valecky 5,7g co davali k tomu ted mam na variu Polini 6,3g 8)

Re: Kentoya Zoom 4T - zkušenosti, zlepšení atd.

30 čer 2011, 12:51

Na čem to máš? Myslím typ skutru.
Asi se tam stavim. Ale do Kentoy se jim nějak moc nechce. Každopádně to pak nechám poladit a uvidíme.
K tomu Boatianu jsou právě 5,7 a 6,3.
Poznal jsi nějaký rozdíl ?

Re: Kentoya Zoom 4T - zkušenosti, zlepšení atd.

30 čer 2011, 13:24

mam to na cinankovi viz podpis 8) Je to kopie ZOOM 4takt jen mam jine predni svetlo :P

kdyz jsem dal do varia polini 5,6 g tak byl nejaky divny takze jsem tam nechal 6,3 a spokojenost :wink:
Odeslat odpověď