Diskuze o čínských skútrech bez rozlišení kubatury.
12 kvě 2011, 17:16
jsem uplny laik a proto mam par otazek: 1:čim nastavim bohatost směsi,vim ,že je to někde na karbecu,ale nevim kde?
2:měnil jsem original svičku-klasicka,za iridium,a zda se mi že to ted jede huř,než na tu,co tam byla před tim.
je někde chyba?3:nenajde se nejaky šikula mechanik v Brně,co se timto bavi?
diky
12 kvě 2011, 18:16
svíčka musí být vhodná pro typ motoru,všeobecně platí,že puvodní čínskou je lepší vyměnit.Adekvátní náhrada pro Tvuj skutr je NGK C7 HSA a stojí podle toho kde 80-120 kč.Seřízení bohatosti směsi(poměr vzduchu a paliva)není až tak složité a dá se zvládnout.Nech skutra ohřát na provozní teplotu,nějaká kratší jízda,připrav si křížový a obyčejný šroubovákOtevři sedlo a demontuj malý kryt na dně prostoru pro přilbu..Uvidíš karburátor a při pohledu zezadu na pravé straně je dorazový šroubek,kterým se nastavují volnoběžné otáčky.Když si nebudeš jistý,zahýbej s rukojetí plynu a uvidíš,co se pohybuje.Nastartuj a pomocí tohoto šroubku zvyšíš otáčky u teplého motoru na trochu vyšší otáčky.Z boku z pohledu řidiče na levé straně uvidíš rovněž na karburátoru malý šroubek,tzv.vzdušník.Jeho otáčením reguluješ přístup vzduchu.Tímto šroubkem zvolna otáčej,až se budou otáčky motoru měnit..Poslechem zjistíš,jestli se běh motoru jaksi zklidní.Obecně platí,že se šroubek uplně zašroubuje a optimální nastavení je,když ho povolíš o jeden a pul otáčky.Někde v tomto rozmezí jedné a dvou otáček hledej nejlepší chod.Potom dorazovým šroubkem co jsem už popsal předtím seřídíš podle potřeby volnoběžné otáčky.Správně seřízený motor by měl reagovat na plyn v celém rozsahu otáček,neměl by se tzv.hltit nebo neochotně rozebíhat.Správná směs se pozná i podle barvy svíčky,měla by být světlejší,suchá.U těchto stroju vzhledem k jisté nepřesnosti výroby a netěsnosti soustavy a asi pul milionu dalších necností je nastavení trochu obtížnější a zřejmě bude třeba několika pokusu a jízdních zkoušek.Projet,pak zase pootočit až se dostaneš na nějaký rozumný kompromis,tzn aby to pěkně jelo,nechcípalo a nebo zase neřvalo a aby dobře startoval.Mnoho trpělivosti přeju a uspěch.
14 kvě 2011, 10:34
mockrat dekuji pane
dnes se do toho pustim.
02 čer 2011, 14:28
Taky děkuji za popis. V současnosti jsem vyměnil řemen variátoru a válečky. Origoše 8,5g za 6,8g. Důvodem byl divnej pocit, že to nejede... Teď rozjezd do cca 30km/hod OK, ale pak do cca 45 líné a následně to zase jede. Problém je že po nastartování to nedrží volnoběh, chcípá to i při teplém motoru při zastavení... Řešení se nabízí hodně, ale asi to bude někde na karburátoru. Krom řemene a válečků jsem s ničím nehýbal.
02 čer 2011, 17:39
vyndej věci z pod sedla,vyšroubuj deklík na dně a uvidíš karburátor.Vede k němu bowden s lankem od plynu a u konce toho lanka uvidíš šroubek s pružinkou.Nastartuj motor a pomalu otáčej šroubkem až motor zvýší otáčky.Otáčením doprava zvyšuješ,doleva snižuješ,nastavíš si otáčky na volnoběh.
02 čer 2011, 18:58
Pak je další šroubek na palivo ten je na tom karburátoru vlevo z boku ve směru jízdy, je blbě vidět a chce to malej dobrej sroubovák, tím šrouem a šroubem nahoře u bowdenu je potřeba naladit směs, poznáš to podle zvuku a podle otáček.
09 čer 2011, 12:52
Tak jsem si s tím pohrál. Horní šroub jsem ani moc nešteloval, ale ten boční povolil o cca 2 a kousek otočky a otáčky motoru výrazně stouply a při zastavení nechcípá. Ale při rozjezdu když prudce přidám, má takovou tendenci chcípnout a pak se chytí a jede. Tak nevim, kde ještě může být problém ...
09 čer 2011, 22:17
Jo to mi dělá taky, vezměš za plyn a nic se neděje jako by to chtělo zdechnout a pak se to najednou rozjede, to už sem nijak neřešil je to kentoya tak nemůžeš chtít zázraky hlavně že to jede.
09 čer 2011, 22:33
Uvažoval jsem, jestli třeba neni problém v přívodu paliva na volnoběh, nebo něco podobného...
09 čer 2011, 23:19
Správne nastavenie bohatosti zmesi zbadáš v amáterskych podmienkach iba podľa farby sviečky, ktorá má byť pri štvortaktoch slabo tehlová pri zohriatom motore a prejdení aspoň 4 - 6 km . To, že to má relatívne lepší ťah a nechcípá ešte nemusí znamenať že zmes máš nastavenú správne. S nastavením zmesi sa musíš zo šroubovákom kapáneček pohrať, na prvý krát sa to málokedy podarí