od tatík » 12 kvě 2011, 18:16
svíčka musí být vhodná pro typ motoru,všeobecně platí,že puvodní čínskou je lepší vyměnit.Adekvátní náhrada pro Tvuj skutr je NGK C7 HSA a stojí podle toho kde 80-120 kč.Seřízení bohatosti směsi(poměr vzduchu a paliva)není až tak složité a dá se zvládnout.Nech skutra ohřát na provozní teplotu,nějaká kratší jízda,připrav si křížový a obyčejný šroubovákOtevři sedlo a demontuj malý kryt na dně prostoru pro přilbu..Uvidíš karburátor a při pohledu zezadu na pravé straně je dorazový šroubek,kterým se nastavují volnoběžné otáčky.Když si nebudeš jistý,zahýbej s rukojetí plynu a uvidíš,co se pohybuje.Nastartuj a pomocí tohoto šroubku zvyšíš otáčky u teplého motoru na trochu vyšší otáčky.Z boku z pohledu řidiče na levé straně uvidíš rovněž na karburátoru malý šroubek,tzv.vzdušník.Jeho otáčením reguluješ přístup vzduchu.Tímto šroubkem zvolna otáčej,až se budou otáčky motoru měnit..Poslechem zjistíš,jestli se běh motoru jaksi zklidní.Obecně platí,že se šroubek uplně zašroubuje a optimální nastavení je,když ho povolíš o jeden a pul otáčky.Někde v tomto rozmezí jedné a dvou otáček hledej nejlepší chod.Potom dorazovým šroubkem co jsem už popsal předtím seřídíš podle potřeby volnoběžné otáčky.Správně seřízený motor by měl reagovat na plyn v celém rozsahu otáček,neměl by se tzv.hltit nebo neochotně rozebíhat.Správná směs se pozná i podle barvy svíčky,měla by být světlejší,suchá.U těchto stroju vzhledem k jisté nepřesnosti výroby a netěsnosti soustavy a asi pul milionu dalších necností je nastavení trochu obtížnější a zřejmě bude třeba několika pokusu a jízdních zkoušek.Projet,pak zase pootočit až se dostaneš na nějaký rozumný kompromis,tzn aby to pěkně jelo,nechcípalo a nebo zase neřvalo a aby dobře startoval.Mnoho trpělivosti přeju a uspěch.
bylo Jawa O5-10000 km,Jawa 20-3000 km,nová Babeta 210- 6100 km,Jawa 50 Mosquito 585-14700 km,nový Yuki Matrix 50- 6500 km,Suzuki Burgman 400 K4-35456 km,Honda SW-T 600 7000 km,nová Honda Forza 300