Diskuze o čínských skútrech bez rozlišení kubatury.
Odeslat odpověď

Kentoya Xor 50 2T

05 srp 2011, 23:45

Zdravím všechny zúčastněné a prosím o radu.

Mám prvního skůtra ve svém životě a rád bych se zeptal, jestli se u tohoto modelu také odstraňuje nějaká restrikce či co, a jak, případně jak docílit toho, aby se max rychlost zvýšila alespoň přes 50 km/h, kvůli městskému provzu. Nyní jede max 45 km/h a to i z kopce, tak nevím jestli to tak má být. Skútr není nový, má najeto cca 5000 km. Nemohu k tomuto modelu najít pořádně žádné info nebo radu.

Děkuji.

Re: Kentoya Xor 50 2T

06 srp 2011, 11:13

Tak jsem se díval na obrázky v sbazaru, pokud máš provedení se standartním výfukem (koleno +tlumič) potřebuješ nahradit dlouhé a zůžené koleno výfuku krátkým. Z variátoru vyjmout resriční kroužek a vyměnit válečky za lehčí kolem 4g.
Pak podle potřeby přetryskovat.
http://www.scootland.cz/scooter-tuning- ... -a-keeway/

Re: Kentoya Xor 50 2T

06 srp 2011, 12:14

Dík za odpověď. Když budu zkoumat zda tam je ještě ten kroužek, můžu na tom něco zničit? Někdo tady na foru psal, že si u XORA 125 ccm oddělal klikovku (ozubení) a že právě u Xora se to při zpětné montáži musí nějak extra několikrát po sobě dotahovat. A menám momentový klíč a ani nevím na kolik to zpátky utáhnout. Bohužel servis v našich končinách je jen zbožné přání.

Motor na Xoru 50 / 2T: Co je zapotřebí vyměnit? (Je to tedy stejné jako v odkazu u uživatele "Ludwig" ?
2.JPG

Skútr je tak jak stojí a leží. Vlastním ho teprve 24 hod 8) a pro nepřízeň počasí vypadá tak jak vypadá...
1.JPG
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Naposledy upravil KYBLOS dne 15 říj 2013, 04:09, celkově upraveno 1
Důvod: Sloučeny 2 příspěvky pod sebou

Re: Kentoya Xor 50 2T

06 srp 2011, 18:22

Ano, pro výfuk platí co je v odkaze, pro povolení variátoru najdeš přípravek na stejných stránkách. Osobně blokuju variátor vlastním přípravkem za chladící lopatky polořemenice. Při konečném dotažení jistím lepidlem. Moment.klíč nemám, dotahuju dobře a z citem abych neurval závit. Postup a foto najdeš na stejných stránkách.
Tvůj stroj má sice jiný desing krytu variátoru ale v principu jde o stále stejnou kopii italského motoru takže co je tam psáno platí až na malé detaily i pro tento skůtr.

Re: Kentoya Xor 50 2T

06 srp 2011, 19:37

Cau, XOR ma dlouhy koleno tak bud uriznout srovna a zavarit nebo koupit rovnou kratke, bud primo od Kentoyi nebo treba od Naraku. Ale neni to moc levne, tak zvaz rovnou ladeny vyfuk (na serii valec potrebujes variantu na CPI). Po teto uprave dej vetsi trysku M6 cca 62. Ve variatoru je restrikcni krouzek. Pro povoleni varia potrebujes bud piston stopper misto svicky nebo pneumatickou pistoli, pripadne blokaci remenice. Prasacky to jde sroubovakem ale to muzes neco oddelat. Krouzek je mezi remenicema takovy prstynek. Jinak dalsi restrikce je CDIcko, ale to se serii nemusis resit.
Jo jinak 125tka je 4takt to je neco uplne jineho, 2T je principialne daleko jednodussi, vc. vymeny valce.

Re: Kentoya Xor 50 2T

07 srp 2011, 10:43

Děkuji za cenné rady. Můžu se ještě optat kde spolehlivě kupovat díly, případně nářadí? Zatím jsem tedy "objevil" scootland.cz . :idea:

Re: Kentoya Xor 50 2T

07 srp 2011, 11:44

Zalezi odkud jsi. scooter-tuning.cz , adventure biker, scootland... jestli toho budes brat vic najednou tak v Nemec
scooter-attack.de

Re: Kentoya Xor 50 2T

08 srp 2011, 22:20

Tak jsem dnes odmontoval víko variátoru:

- na obou řemenicích na straně variátoru je "natavený" široký černý pruh
- všude v každé skulině silný nános černého prachu, i ve víku
- na řemenicích kde je spijka zhruba od 1/2 jejích vnějších průměrů je rez
- na kroužek jsem nenarazil
- hrana na variátoru byla (viz. restrikce - asi ji obrousím)

Zatím nemám ten stopper na píst, tak se mi nepodařilo povolit matku variátoru a bohužel to odnesla jedna chladící lopatka na řemenici, ale doufám že na funkci to nemá vliv, přeci jen je jich tam celkem dost.

Jaký je váš názor na toto, co se má zachraňovat anebo vyměnit?

Jinak skůtr jezdí, startuje, max. rychlost 45 km/h.

Re: Kentoya Xor 50 2T

09 srp 2011, 18:55

Po pěti tisících a několika letech neúdržby normální stav. Rozdělat, vyčistit, zjistit škody napáchané korozí, zkontrolovat řemen, namazat jehlová ložiska start.volnoběžky,dát nové válečky a kontr. pružinu případně silnější pružiny do spojky.
Ideální stav je samozřejmě tuning. variátor i spojka a nový řemen. Po rozdělání se pak ukáže skutečný stav zadní řemenice.

Re: Kentoya Xor 50 2T

09 srp 2011, 23:59

Dekuji za radu. Zkusil jsem vycistit co se dalo, odstranit rez z remenic a dokonce jsem nahodou sehnal i originalni novy remen (ten puvodni byl jiz ohoblovan zhruba na polovinu sve puvodni sirky).
Zbrousil jsem vystupek na variatoru, podlozku u cepu jsem ale nechal, nepripadala mi jako restrikcni krouzek,protoze mela totozny prumer jako samotny cep (jakoby ho prodluzuje nebo ma jit taky ven? - v remenici naproti variatoru je na ni totiz presna prohluben- jako aby se neopirala o samotny cep).

Prvni dojem - lepsi odezva a max. rychlost stoupla cca o 10 km/h.
Druhy dojem - pri jizde do prudsiho kopce skutr zpomaluje az skoro zastavi pak ma snahu se rozjet a zas dokola.
(pred vymenou remene to jelo ten samy kopec sice pomaleji ale konstantni rychlosti)

Co to je? Na rovine jede ok.
Musi si novy remen nejak sednout?

Jinak fixaci remenice jsem vyresil pomoci tohoto:
(cena 90 kc a maj to bezne v mototechne - klic na olejovy filtr)
obrazek.jpeg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Re: Kentoya Xor 50 2T

10 srp 2011, 06:05

Jak psal Ludwig,bude to chtít vyměnit kontrastní pružinu,nejspíš i válečky budou mít plošky a pak i to koleno a nebo nejlépe nějaký jiný výfuk který přidá dost výkonu. K tomu je ale potřeba i větší tryska aby jsi měl dobrou směs a nezadřel.

Re: Kentoya Xor 50 2T

10 srp 2011, 12:07

Přesně tak, nyní dosahuje variátor rychlejšího převodu-řemen vyjíždí díky své nové šířce a většímu kroku pohyblivé části řemenice více od středu variátoru ale válečky jsou moc těžké a kontrastní pružina slabá. Ke změně převodu při akceleraci dochází při nízkých otáčkách a zpět v kopci už vůbec. Proto se skůtr v kopci zastaví a začíná akcelerovat znova. Potřebuješ minimálně tři věci jak píše Tuner. Válečky,pružinu a odstranit výkonovou restrikci motoru. Pak budeš mít o něco vyšší výkon ve vyšších otáčkách a se stávajícími komponenty docílíš skutečnou rychlost kolem 60 ale hlavně lepší jízdní výkon. Co se týče té podložky udělals správně restrikce to není. Délka čepu variátoru souvisí z hlediska funkčnosti s šířkou řemene. Pokud dáš slabší (já mám ocelové planžetové podložky po 0,3 mm,dá se i koupit sada) nebo žádnou, řemen bude začínat svoji dráhu na větším průměru a bude to znamenat celkově těžší převod a ještě horší rozjezd. Zároveň musíš pamatovat na celkovou axiální délku celé sestavy kvůli správnému stažení.

Re: Kentoya Xor 50 2T

11 srp 2011, 10:14

Zdravim a dekuji za rady. Nasel jsem toto k vyfuku a valeckum

http://www.motokladno.cz/montaz-kitove-sady-,278.html

a myslite, ze by byla vhodna tato pruzina

http://www.scootland.cz/zbozi/malossi-k ... li-medium/ ?

(Nemuzu sehnat info o originalnich valeccich a pruzine, tak nevim vahy ani tvrdost pruziny.)

Take by se mi libil novy variator, asi tento

http://www.scootland.cz/zbozi/malossi-v ... pi-keeway/

ale uz je to otazka penez a taky toho co je nyni dulezitejsi vymenit.

Re: Kentoya Xor 50 2T

11 srp 2011, 12:08

Koleno by se sehnalo určo nějaký použitý za pár korun,třeba po někom kdo dal laďák. 1500 mi přijde MOC.... A vyměněný koleno i s válečkama,je práce na půl hodiny...jsou tam asi nemehla,když si účtujou 2 hodiny ))))

Re: Kentoya Xor 50 2T

11 srp 2011, 12:48

První odkaz bez komentáře,(koleno do 500,válečky150,těsnění40), pružina žlutá Malosi se dá použít ale pro daný výkon bude asi moc tvrdá, bíla co je v sadě s variem je možná lepší nebo černá hebo a válečky kolem 4g.Orig budou 5-6g podle použité pružiny a restrikce z výroby. Po dvou týdnech se pružina usadí a stejně vyměknou všechny. Ideál je třetí odkaz + alespoň koleno+alespoň tvrdší pružiny do spojky. Co se týče výfuku, existují dva sklony výfukového kanálu na čínském válci. V obou případech je v podélné rovině přikloněný ke klice v té příčné buď vodorovina nebo přikloněný vpravo.To je třeba zjistit před koupí kolena nebo výfuku, jaké díly zrovna soudruzi použili. Motor nebude mít výkon jako orig. , samotný válec s pístem má redukovaný výkon zmernšením kanálů a komprese. Vím, že vrazit do takového strojku třeba třetinu jeho pořizovací ceny se nemusí jevit každému jako dvakrát rozumné. Taky záleží k čemu to máš, jestli na chatě k plkotání do lesa a obchodu, tak to stačí tak jak to je s tím kolenem nebo do města. Já jezdím denně v Brně a potřebuju ostrý start z křižovatky, nezavazet v provozu a jet dobře do kopce. Max nad 70 nepotřebuju. U někoho, to zas může být obráceně. Rozhodnutí je na každém. Hodně spokojených kilometrů.
Odeslat odpověď