Mám Viron krátce. Používám skůtr na dojíždění do práce, cca 6 km. Když jsem uvažoval o skútr, napřed jsem prošel bazarové nabídky... a protože jsem nechtěl investovat do skútru atakující stáří 10 let s nezaručeným km nájezdem (tolik jako do nové číny), šel jsem do nové číny. Po nějakých více méně kladných zkušenostech ze stroji této provenience od okolí jsem šel do toho. S vědomím, že to není žádný zázrak. Dostanu co jsem si zaplatil, je to v záruce, s mým předpokládaným nájezdem cca 2,5 tis. km/rok... nejsem blázen abych dal 60tis. za nový skůtr. To si radši rozšířím áčko a jdu do mašiny (už mám vyhlédnuto několik vhodných příkom na křížky...).
Takže Viron je trochu vyšší, já měřím asi 173 a na zem dostanu jen na "širší špičky" (nebo jak to nazvat), kdyby to bylo o 5 cm nižší bylo by to lepší (pro mně). Zase na druhou stranu to má docela dost místa pod sedlem, integrálka přilba se tam vejde (a abych předešel dohadům, dá se sedlo zavřít i zamknout). Jen je pravda, že lékarničku i s rukavicema radši dám do helmy, aby to šlo lépe.
Místa na nohy je dostatek - alespoň moje devítky nemají problém.
Spotřeba, zatím mám 450 km (takže nic moc) se pohybuje podle těch dvou tankování na 3 l/100 km (měřeno podle dvou tankování) takže ano, je to celé statisticky nepodložené. Zkoušel jsem měřit tachometr podle gps v mobilu a nutno říct, že jsem naměřil odchylku asi 3-5km.
Jinak pérovaní je tvrdší, ale popravdě nemůžu srovnávat, protože před tím jsem v patnácti sedlal akorát Jawa 0.5 pionýr...
Takže tak. Popravdě, co se týká spolehlivosti (zatím o ní můžu napsat, vzhledem jak to mám dlouho, prd), tak jsem potratil jeden šroubek držící plastový blatník na zadním kolem (dal jsem nový šroub s matkou + ostatní překontroloval, ale nebylo potřeba řešit nic) a trochu mi "rachtala" zadní brzda, při garančce vyřešeno.
edit:
Tak na doplnění.
Kroutit jsem to zatím nezažil, taky nejsem žádný závodník. Jak jede ve dvou ani nevím, zatím se to zajíždí, ve dvou se nedoporučuje, ale běžně se na tom vozí 90 kg a není to tak hrozné, odpich je pravda, že někdy je trošku prodleva mezi plynem a reakcí, ale tak to se dá u tohoto stroje předpokládat. Nebezpečné je to akorát tak egu na křižovatce, ale i to jen vyjímečně.
Pneu asi nebudou nic moc, přeci jen je to tvrdá čína, tak nemůže člověk čekat vlastnosti jako u Mitasky nebo Savy nebo co se na to všechno dá obout... Jel jsem x krát za mokra, jednou za deště, a tak to si dávám pozor a jedu opatrněni.
Jinak brzda je v předu i v zadu kotouč, a zdají se být dobré, nejsou ostré, pravda na horákovi mám ostřejší... Ale ten stál taky skoro stejně jako ten skútr, takže tak.