Téměř rok pozoruji "boj" zastánců Jonwaye a jeho hanitelů. Nikdy jsem se nevyjadřoval a myslel si svoje. Koupil jsem stroj za "pár tisícovek", věděl jsem, že nemohu očekávat zázraky. Jenže bohužel musím nestarnně tak trochu souhlasit s uživatelem Jultom
. Už nikdy bych ho nekoupil
Závady:
1. nesedí plasty. Vzhledem k tomu, že plast je z formy, tak to nesedí zřejmě proto, že je křivě svařený rám. Podběh dřel brzdovou hadici.
2. v 10 km !!!! motor chcípnul a už nenaskočil. Naštěstí prodejce pro něj přijel a odvezl - přivezl.
Ani neřekli co s tím udělali, ani záznam, cár papíru mi nedali.
3. motor jel jak lemrá (do kopce max. 50 km/h. Proto byl vyměněn variátor a válec. Jenže Levné moto nepřetriskovává karbec, takže údajně to není ideální. Takže investice hnedle 10. tis Kč. Jízdní vlastnosti se v kopci zlepšily, toť pravda, ale max na rovině 87 km podle Gps.
4. Od počátku nejde seřídit karburátor. I při zataženém vzdušníku motor točí a na 1,5 otáčky mám černou svíčku.
5. Od 2 000 km při plném plynu v průběhu úseku 1 km, v kopci dříve, začal skutr škubat až se skoro zastavil, pak se opět rozjel. Něco tak nebezpečného na silnici by se ani nemělo pohybovat. Několik týdnů jsem řešil závadu. Mechanici chtěli měnit magneto za 2500 Kč bez záruky odstranění závady. Koupil jsem kvůli tomu nové CDi, benzinovou pumpu, takže zbytečná investice asi 1000 Kč - závada neodstraněna. Až nové koleno závadu odstranilo.
6. Asi ve 3000 km odešel tachometr - měří za roh a na vzdálenost 100 km proměřuje asi o 30 km. - kašlu na to.
7. asi ve 3 500 km se povolilo řízení, klíč na matku a na kontra těžko seženete, takže natvrdo siki.
7. Asi ve 3500 při brždění přední brzdou je cejtit škubání jako kdyby to bylo Abs
- Rozhýbával jsem pístky, odvzdušnoval, měnil kapalinu, bez kladného výsledku. Ani nevím, jestli je správně, že zadní brzdový kotouč je mírně teplý.
8. ve 4000 upadl z výfuku takový nálitek co drží ten obdélníkový kryt.
9. úplně top. Opět asi fouká příruba karburátoru a
a úplně dokola popraskal svár v místě kde trubka výfuku navazuje na tlumič, takže to řvě jak kráva a nedrží otáčky. Ostatně kolísání otáček řeším neustále, několikrá jsem čistil karburátor.
10. při výměně brzdovky jsem nemohl povolit šroub víčka nádobky, šroub neměl šlic. Takže vrtání a téměř zničení víčka. Myslíte že ho seženete?
- NE.
A to se ktomu stroji opravdu chovám s pečlivostí. Už na to nemám nervy. Chcete sehnat filtrační vložku, stojí běžne asi 200 Kč, ale není. Jo v Levném motu za 890 Kč (bohužel jsou ve všem dražší.)
Chcete něco opravit? "Teď nemáme volno, každý chce jezdit. Zkuste tak za 3 neděle".
Už na ten stroj nemám nervy a čas. Sjedu gumy, dokavaď se nerozsype budu jezdit a pak jej daruji sběrným surovinám. Abych jej jen nehanil, je na něm celkem pohodlný posez pro zadnici.
Ale i tak si myslím, že nákup tohoto stroje měl svůj smysl:
1. netušil jsem ve své době, jestli mě bude bavit ježdění (chtěl jsem to jako pracovní prostostředek), takže nákup dražšího stroje mohla být mrtvá incestice 2- teď už vím co od stroje chci. 3. Získal jsem základní návyky v jízdě na skutru. 4. něco jsem se přiučil v údržbě 5. Měl jsem důvod být často v garáži (ženatí pochopí
)
Příspěvěk není určen k tupým komentářům a honičům svého ega.