od pjirasek » 22 čer 2012, 12:09
dada16:
Měl jsem Kentoyu Zooma. Aby se trochu zvedl výkon + rychlost, bylo nutné dát 70ccm kit, nový variátor, tvrdší pružinky ve spojce a neomezené CDI. Po částečném zajetí nového kitu začalo "ladění" - větší tryska, úprava airboxu, válečky atd. Byl to "běh na dlouhou trať", trvalo mi cca 1 měsíc, než jsem to různým zkoušením doladil doma "na koleně" do stavu, který mi vyhovoval - tj. aby skútřík je "svižně" po rovině (cca 65 podle GPS, záleželo na větru) a také táhnul do kopce a neploužil se 25.
A hlavně, bylo to nejdříve hodně studování informací z webu, čtení návodů a rad. Hodně mi pomohly informace a návody ze scootlandu. Doporučuji nejdříve prostudovat v klidu informace, zjistit si k čemu slouží úpravy jednotlivých komponent, jak se projeví při jízdě. Není od věci prostudovat si i grafy výkonu z brzdy na webu scootlandu. Dá se podle toho odhadnout, jak se zamýšlená úprava projeví. A vždy zvažovat, zda vynaložené prostředky splní účel. Třeba válečky jsem kupoval ty nejlevnější po třech kusech a s nimi laboroval. Když jsem kombinací vah dosáhl kýženého výsledku, pořídíl jsem teprve kvalitní sadu.
Výfuk jsem neměnil, otevřený filtr byla zbytečná investice (cca 70,-Kč z Multimota). Důležitá byla správná vůle ventilů, málem jsem je podpálil.