Po letech jsem se rozhodl že se vrátím na 2 kola. Moje polovička konstatovala mou snahu slovy - Na hospitalizaci to ještě není, ale měl by ses zamyslet. Zamyslel jsem se, skůtr je bezva.
Vybaven poučeními z fóra, chtěl jsem starší značkový, skončilo to u Kymca 125 a 200, Hondy 125SH. Ze zdvořilosti jsem vyzkoušel i Loncina TH 125A, ale měl jsem pochybnosti, čína...Požadovaný stav velký kufr, plexi, připraveno k provozu. Výsledek byl následující.
Kymco - živý krásně propracovaný skůtr, čitelné budíky, ovládání bezva, vizuálně pěkné, skvělé brzdy. Vzduchem chlazený motor poměrně hlučný, svištění ventilátoru mě jako osobě vadilo. Ofuk poměrně malý. Podvozek tvrdší. Investice 5 - 8 k do požadovaného stavu (variátor, oleje, filtr) U 200 je zátah pochopitelně větší.rok 2006
Honda - 2005 co říct, bezva, velmi živá, zadní brzda nic moc větší ofuk, poměrně tichý motor, tvrdší podvozek. Investice do požadovaného stavu cca 5k (variátor, oleje, filtr)
Loncin - velmi tichý motor, svižný pocitově podobně jak Kymco 200, ofuk jak u Hondy, startuje na drc, je to vlastně kopie Hondy. Vzhledem k měkčímu podvozku, je jízda po nerovnostech příjemnější, ale velmi jistá. Dvakrát jsem ho zkoumal, svary, zpracování, moc se tomu vytknout nedá. Vzhledem ke slevě pro 1. zákazníka cena velmi příjemná + 2 roky záruka u solidního prodejce. A nemá brzdový asistent.
Oproti Loncinu bych za Kymca dal o 5 - 8 k míň, za SH o 6 - 7 víc. Na nové SH prostě nemám, či spíš nejsem ochoten platit 80k.
Po několikadenním studiu dostupných chatú na internetu a pocitů z projížďky jsem vybral Loncina, možná i ze zvědavosti a touhy něco zkoumat. Jsem si vědom, že jdu do rizika, ale co je dobré pro BMW, bude snad stačit i mě .
Příjemné je, že díly na motor jsou údajně kromě rozvodového řetězu záměnné, takže kit 153 ccm + vačka je možný.
Škoda jen, že počasí je tak hnusné, ale jezdím. Tak sem budu občas něco psát.