Diskuze o čínských skútrech bez rozlišení kubatury.
02 zář 2011, 15:42
Zdravím:)
Jsem majitele čínského skůtru Motorro SpeedJet 50. Skůtr je nový nyní mě čeká garanční prohlídka po prvních 500km vše šlape jak já je to dobré přibližovadlo z bodu A do B
Chci poradit jaká z těchto možností je podle Vás "správný směr":)
a) jít na garanční prohlídku, když pominu to, že ju provádí cykloservis a ski centrum nechám u nich cca 700kč za prohlídku + nějaké nové náplně co podle nich bude potřeba vyměnit
b) vykašlat se na záruku se skůtrem jezdit za ušetřené peníze z prohlídky nakoupit svíčku, lanko, olej filt a podobné hovadinky a zbytek nalít do nádrže:)
Díky za Vaše postřehy a rady
02 zář 2011, 15:59
tohle bude problém většiny s čínskými skútry, tím nechci říct, že je to špatné, ale co když se v 1500km staně závažnější chyba třeba na motoru, nejen že tě to potrápí, ale pak nemá smysl jezdit k prodejci, protože se pochopitelně začne točit na propadlé záruce, pro něj jedině dobře že nebude muset řešit další poruchový stroj, cenovku co nabídne určitě odmítneš a začneš schánět jiného servismana. ten k tobě taky nebude přistupovat s láskou, protože jsi mu marži nepřinesl žádnou takže cenově stejné, ale aspoň nebude vzteklý.
těžko radit, je nesmysl řešit jestli jsi to měl kupovat nebu ne. spíš bych pamatoval na to, že čínské stroje jsou poruchovější, tj. servis budeš nejspíš potřebovat častěji a proto bych raději alespoň tu garančku absolvoval. i se značkovým skútrem to něco stojí, takže v hodnotě peněz to bude podobné, jak po garančce dál to ukáže čas nebo spíš kilometry. podle mě pak ideální servisovat sám doma, nikde nejsou nijak nadšení že musí řešit shánění dílů na třeba už neprodávaný model apod. takhle to bude na tobě, ale pořád se budeš moci ohánět zárukou a tak na nich ty starosti a shánění prostě necháš
02 zář 2011, 16:14
Ohledně těch dílů těch stránek jsem na ně našel hodně (až jsem se divil) např. Skůtr Malšice. Hodně věcí je na všeh čínách podobné. Je samozdřejmě problém poznat, že prvních 1000km bude bezproblému a dalších 1000km si to vyžeru. Co se týče garančního servisu mají to udělané chytře. co 1000km nebo myslím co 2 měsíce servis. Nevím přesně co je na těchto skůtrech nejvíce poruhové ale z toho hlavního se dá sehnat celkem slušně toto:
Válec 50ccm........1700,-
Variátor................. 600,-
Různá těsnění ....cca 50,-
Lanka, pružiny.....150,-
Prohlídek je celkem 13. až do 17 000km což je relativně celá životnost toho skůtru
02 zář 2011, 16:54
To bych chtěl vidět co ti u 2T budou na 500km měnit. Garančka = vyhazování chechtáků. Podle mě je lepší volba B. Aby ti tam ještě nepřidělali šlapky nebo vázání
.
02 zář 2011, 17:40
No když vidím tu cenu garančky, tak bych se na ně rozhodně víš co, páč tohle sem neplatil za garančky ani na značkovém Derbi Atlantisu
Tolik sem nezaplatil ani když mi tam uřízli slepý koleno u fucku a tu ďuru zavařili.
02 zář 2011, 18:31
je to fakt hruza na to ze zkontroluji palivovy system sroubky matky lanka atd... nepocitam to ze hromadu veci si clovek doplati. 13 prohlid
ek po cc 1000 km to mam pulovinu ceny skutru. Takze jit do risku ze stratim zaruku? zajimal by me nazor ostatnich cinanu
jestli ho teda sdeli:-)
02 zář 2011, 20:20
Ahoj , na garancku jsem jel jen 2 krat poprve pri 300km a pak pri 1000km jelikoz mi odmitl prodejce nandat vario a pruzinu Naraku protoze bych pry prisel o zaruku tak jsem to vzdal a prestal to resit. Vymeny oleje jsem si nastavil na 2000km a myslim ze by zvladl i 3000km. Daval jsem tam Castrol 20W50
02 zář 2011, 20:38
Longjin 2T píše:...fakt hruza na to ze zkontroluji palivovy system sroubky matky lanka atd...
Never tomu, servis toto opravdu fyzicky dela. Max vymeni naplne, filtr, zkoukne pohledem a trada... napsat fakturu na nesmyslnou castku.
02 zář 2011, 20:51
Zdarec, dosť ma zaráža cena garančiek v Českých zemích, u mňa vyšla 1 garančka po prepočte asi na 270 Kč bez náplní, ktoré som si za polovičnú cenu obstaral na webe. Ja mám garančku raz ročne alebo po 3000 km. Myslím si ,že je to dobrý interval a rozpočet na skútra príliš nezaťaží. Garančky sú pri číňanoch vzľadom na ich vyššiu kazivosť dosť dôležité. A preto aj číňana treba vyberať okrem iného aj podľa množstva garančiek a dostupnosti v mieste bydliska. Čo som si všimol tak kilometráž garančiek pri jednotlivých typoch hodne kolíše a následne samozrejme vzrastajú alebo klesajú náklady na servisovanie...
02 zář 2011, 21:02
13 garančních prohlídek? To tě asi pěkně tahají za nos, zajímalo by mě co na tom budou dělat, borci od značek jako Honda apod mají garančky tuším v 500 Km, 1000Km (tam jde o kontrolu ventilů, výměnu převodovýho oleje a motorovýho) pak jezdí tuším po 5 tisících nebo jak? 13 prohlídek jen do 17000 Km je trošku moc, to ti víc času stráví v servisu než na silnici...navíc jestli to je nějakej cykloservis....
Podívej se tady, to je základ, třeba to zvládneš sám
http://www.scootland.cz/scooter-tuning-jaknato/
03 zář 2011, 07:39
Co se týče oprav tak si myslím, že je zvládnu sám.... už jsem měl kompletně rozebranou 125ku 4T:) a jezí v pohodě a to byl motor do posledního šroubku rozebranej:) a jelikož jsem strojař tak 2T se snad dá udělat aj na koleni před barákem:):)
Tady jde jen o tu piomou záruku:(:( a to nešťastný servis co chvila....