Diskuze o čínských skútrech bez rozlišení kubatury.
Odeslat odpověď

Extrémně malá životnost řemene - čínský motor 139QMA

01 črc 2015, 20:27

Zdravím. V neděli mě moje čínská hromádka plastu Baotian BT49QT-12 (ale důležitej je stejně jenom typ motoru 139QMA) nechala ve štychu 10 km od baráku a tak mi připravila krásnou podvečerní procházku. Ještě jsem to nerozebíral ale na 99% zase odešel řemen, asi měsíc starej. To už je asi čtvrtej řemen a tenhle vydržel bezpochyby nejmíň. Ani ty předchozí však nic moc nenajely. Proč tak odcházej? Vyměklá kontrastka? (Bílá Malossi z vario sady lehce přes rok stará). Je pravda že řemen prokluzoval (při rozjezdu tak jako popískával), ale to prokluzoval i když tam ta kontrastka byla jako nová. Může to být příčinou? A jakou tam dát vhodnou konstrastku (předpokládejme že tvrdší než Bílá Malossi)

Re: Extrémně malá životnost řemene - čínský motor 139QMA

02 črc 2015, 14:10

Spis ti to nekde o neco dre, ostra hrana nebo neco takovyho...tohle neni normalni....

Odesláno z mého Lenovo S660 pomocí Tapatalk

Re: Extrémně malá životnost řemene - čínský motor 139QMA

02 črc 2015, 14:52

To je proto:
ROBOTOX píše:...čínská hromádka plastu Baotian...


a proto:
ROBOTOX píše:...Je pravda že řemen prokluzoval...

Re: Extrémně malá životnost řemene - čínský motor 139QMA

02 črc 2015, 16:01

nedáváš tam nějakou delší variantu řemene?

Re: Extrémně malá životnost řemene - čínský motor 139QMA

02 črc 2015, 17:44

Řemen tam byl 788-18-30 což by měla být vhodná délka pro můj motor QMA který má delší variátor (13" kolo vzadu). Řemen by neměl nikde drhnout, to by bylo zřetelně slyšet. Mimochodem dneska jsem celý variátor rozebral a na řemenu bylo vidět jak jsou jeho boky lesklý jak prokluzoval. Kontrastka bude koupena určitě tvrdší ale potřeboval bych poradit vhodnou tvrdost. Taky nová vodítka talířku variátoru. Zas na druhou stranu musím pochválit Malossi válečky od Multivaru - hodně kritizované pro malou životnost ale u mě mají minimální plošku po víc jak roce denní jízdy. Každopádně taky musím koupit nové protože prasknutí řemene a povolení řemenic způsobilo že se válečky pomlátily a mají drážky. A tvrdší pérka do spojky protože tam jsou snad ještě původní který už jsou hodně vyměklý a spojka zabírá při sebelehčím pohlazení plynu (a kolo se točí na stojanu). Jinak si na tu plastovou bestii nemůžu extra stěžovat. Jezdí slušně, vůle v klikovce úplně minimální, na výstupní hřídeli žádná, motor tahá jak zamlada. Akorát by se možná slušelo zkontrolovat ventily a jejich vůle ale to zas někdy jindy - variátor je základ :)

-- 3. 7. 2015 11:49 --

Nyní jsem možná udělal jistý objev a potřebuju rychlou radu. Doma mám před rokem koupený nový řemen Naraku 729 18 28 a vzhledem k tomu že jsem se domníval že tam nebude pasovat, že je krátký a že mi nešel nasadit na namontovanou spojku jsem ho tam nedal. Domníval jsem se že je pro motor QMB s krátkým krytem a 10" kolesy ale podle internetu jde do tohoto motoru ještě kratší řemen 669. Takže dneska jsem si na něj vzpomněl, protože podle internetu jde do čínského motoru s dlouhým krytem (139QMA - 12/13" palcová kola) právě tento řemen. A když jsem ho zkusil délkově nasadit na hřídele motoru tam bez problému vlezl a ještě měl trochu místa na roztažení. Čili ten 788 byl asi opravdu dlouhý a proto prokluzoval a pálil se. Takže potřebuju ujištění že je to vhodný řemen pro tento delší motor s většími koly protože na internetu je toho plno a taky to že pro můj tip skútru je ten dlouhatánský řemen 788... Protože pochybuju že by po roce tak brutálně vyměkla kontrastka (navíc by to netáhlo do kopce ale můj skútřík krásně vyjede každá kopec a variátor si pěkně podřazuje)

Re: Extrémně malá životnost řemene - čínský motor 139QMA

03 črc 2015, 11:53

jestli při nasazení vypadal, že tam jde ztuha a musel jsi kvůli tomu trochu roztáhnout zadní řemenice, je to OK.
uvidíš sám - měl bys dosahovat stejný maximálky, jako předtím - pak je to v pořádku.

Re: Extrémně malá životnost řemene - čínský motor 139QMA

03 črc 2015, 13:10

Tak 729 tam nepasuje ani náhodou a je opravdu pro krátký motor QMB. V tom případně mě pěkně sere bordel kterej maj na skoro všech E-shopech kde vůbec nerozlišujou motory QMB/QMA a míchaj je do sebe... Takže tam asi opravdu má bejt 788. Tím pádem ale fakt nevím proč odešel tak rychle. Ten prokluz při rozjezdu je asi opravdu příznakem měkké kontrastky? A tak můj dotaz trvá - jakou kontrastku zvolit?

Tak zvažuju super zesílenou žlutou od Malossi (tvrdší než bílá od Multivaru). To by mohlo být OK ne?

Re: Extrémně malá životnost řemene - čínský motor 139QMA

03 črc 2015, 15:01

Já jsem měl bílou kontra Malossi i na 70cte Malossi sportu s laděným vejfukem a 19mm karbecem, aniž by řemen klouzal. Ta kontrastka je tvrdá dostatečně, aby to udržela. Otázka je, jestli ostatní komponenety (variátor, polořemenice a zadní řemenice) jsou z dost kvalitního materiálu aby nezpůsobovaly ten prokluz řemenu. Můžeš zkusit žlutou kontrastku, tak je tvrdší, ale tím podle mě problém vyřešíš jenom částečně, jestli vůbec. Tvrdší kontra = větší tření a rychlejší opotřebení všech komponent. Já jsem dával naopak místo žlutý bílou, protože se žlutou jsem měl rozpálenej dekl variátoru, až jsem se bál, že se mě na něm rozteče plastovej kryt. Nebo mě napadá, jestli to tam nemáš celý mastný, jestli ti tam třeba neprosakuje olej skrz některý gufero a to nezpůsobuje ten prokluz.

Re: Extrémně malá životnost řemene - čínský motor 139QMA

03 črc 2015, 16:44

Ono je taky potřeba brát do úvahy, že mám přes 100 kg a přes 2m takže je potřeba tomu pohon přizpůsobit trošku. Já nevím jak to přesně má být, s podobnou technikou mám jen velmi krátké zkušenosti a proto se ptám tady. Řemen pískal při rozjezdu (víc za studena), po jízdě je vždycky kryt variátoru horký tak, že se na něm nedá udržet ruka. Řemenice mastný nebyli. Podle mě, mě ta kontrastka při rozjezdu prostě neutáhne (velká zátěž). Ale jestli je to s tou kontrastkou jak říkáte, tak už fakt nevím co může problém způsobovat...

Re: Extrémně malá životnost řemene - čínský motor 139QMA

03 črc 2015, 21:41

Kdysi jsem dával variátor Multivar v sadě s bílou kontrastkou na CPI a byla strašně měkká , dokonce i ta origo byla podstatně tvrdší. :wink:

Re: Extrémně malá životnost řemene - čínský motor 139QMA

03 črc 2015, 22:15

Taky si myslím, že všechny indície ukazují na kontrastku. Však co jiného by mohlo způsobovat pískání a prokluz řemene při rozjezdu (kor na plný plyn)
Nějaké poškození řemenic které by způsobovalo klouzání řemenu mě přijde jako hloupost. Takže mám jít do té žluté kontrastky?

Tak jsem dneska rozhodil spojkový buben. A musím říct že ty řeči jak je bílá Malossi kontrastka dostatečně tvrdá a tvrdší než původní čínská jsou zcela mylný. Originál čínská pružina je teda tvrdší - Malossi pružinu jsem bez problému zmáčknul v ruce až na doraz kdežto originál se mi zmáčknout až na závity nepodařilo. Malossi má sice víc závitů, je ale o dost měkčí i přes to že tloušťka drátu je stejná. Takže tvrdší kontrastka je potřeba stoprocentně...
Určitě taky dojde na zlepšení jízdních vlastností.

[Vymazáno]

05 črc 2015, 15:48

Tento příspěvek již byl smazán kým ROBOTOX v 05 črc 2015, 15:57.

Re: Extrémně malá životnost řemene - čínský motor 139QMA

09 črc 2015, 17:15

Tak jsem dneska provedl montáž dílů (Nové válečky Naraku s teflonovou vrstvou (7g), Kontrastní pružina oranžová M-line a červené spojkové pružinky taktéž M-line. A musím říct že co do jízdních vlastností to doznalo výrazného zlepšení. Spojka nyní spíná ve vyšších otáčkách (konečně můžu na křižovatce trošku protůrovat motor aniž by se pálili čelisti), takřka až při plném plynu. Navíc se mi to povedlo dobře sladit takže ty rozběhové otáčky které definuje spojka jsou zároveň pracovní otáčky variátoru. Samotná jízda je taky výrazně lepší. Skútr lépe reaguje na plyn, lépe vybíhá kopce a lépe zvládá jízdu v protivětru. A hlavně stoupnul tah ve vyšších rychlostech - nyní motor táhne i ve vyšších rychlostech a poměrně dravě zrychluje. Především s větrem v zádech je to fakt znát že ten variátor pracuje líp. A hlavně se mi podařilo odstranit prokluz a pálení řemene při rozjezdu - nyní už si ani nepískne.

Přikládám pár aktuálních snímků čerstvě umytého stroje. Když funguje tak je to pěkné poježdění :) Před asi čtrnácti dny jsem taky předělával elektroinstalaci protože většina drátů v předu skútru ze svazku a pod přístrojovkou byla neodborně zbastlená izolačkou a bez pájení smotána dohromady. Takže jsem to podle schématu dal celý dokupy, spájel a zabužírkoval. A taky jsem pořídil novou přístrojovku. Přístrojovka je pravděpodobně určená pro skútry Kingway a proti té staré (které nefungoval palivoměr a měla debilní hodiny na knoflíkovou baterku do kterých permanentně zatékalo) je to o dost lepší. Hodiny jsou napájeny drátem který se připojuje na baterii což je mnohem lepší metoda než baterka uvnitř přístrojovky. :)

1.jpg

2.jpg

3.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Naposledy upravil KYBLOS dne 10 črc 2015, 10:59, celkově upraveno 1
Důvod: Upravena velikost obrázků

Re: Extrémně malá životnost řemene - čínský motor 139QMA

09 črc 2015, 20:44

Takto jsou ty fotky lepší, mají moc velké rozlišení a nevejdou se do příspěvku.
http://i.imgur.com/7Wa8Qla.jpg
http://i.imgur.com/AkMpb1Q.jpg
http://i.imgur.com/MCjafFw.jpg

Kolik má ten skútr najeto?

Re: Extrémně malá životnost řemene - čínský motor 139QMA

09 črc 2015, 22:53

V současné době tipuju cca 13-14 tisíc (koupeno před rokem a půl a stav tacho byl 4400)
Odeslat odpověď