Diskuze o čínských skútrech bez rozlišení kubatury.
Odeslat odpověď

Re: Daelim NS 125 - je tu někdo?

04 kvě 2008, 23:04

Vzhledem k tomu že jsem měl Daelima tak musím reagovat:
Vzduchovej filtr je to v té podlaze vedle baterky jak psal šelma .... Možná je to tím že my jsme měli NS II a Daelimek měl NS III ... tam byl i rozdíl v umístění olejového chladiče .

Re: Daelim NS 125 - je tu někdo?

05 kvě 2008, 08:09

Daelima mám. Slouží ke spokojenosti až na to, že shánět náhradní díly není triviální.
Mám NS III a filtr mám pod sedlem. Pod nohama na levé straně je box evidentně pro vzduchový filtr. Předpokládal jsem, že je určen pro jiná provedení. Na NS III není použit a může se to použít jako skříňka na cokoli.
Olejový filtr není jen síťka pod zátkou zespodu na skříni motoru. Je tam ještě papírový olejový filtr, který se vyhazuje. Když se podíváš z prava na vstup do ventilátoru, tak směrem dopředu je taková zátka, tvaru trošku jako sněhulák. Pod tím je ten filtr. Náhradní filtry jsem si objednával na http://www.motonet.cz. V servisech ten filtr nevyměňují, protože spousta podobných skútrů filtr nemá. A také Daelimů jezdí tak málo, že by se žádnému servisu nevyplatilo mít ty filtry skladem.
Sám mám také dotaz. Z karburátoru mi směrem dopředu visí hadice, která nikam nevede. Neuvědomuji si, že bych jí od někud odpojil, ale skleróza už může působit. Umím si představit, že tam na jedné straně membrány má být atmosférický tlak a ta hadice tam může být prostě, aby tam nenaskákaly kaménky a jiný nepořádek, ale jistý si nejsem. Tak se trošku obávám, že to má být někam připojené. Ale skútr jezdí a to, že tam ta hadice volně plandá, mu zjevně moc nevadí.

Re: Daelim NS 125 - je tu někdo?

05 kvě 2008, 18:32

ahá,no vidíte,to jsem ani nevěděl,takže sorry za dezinformaci..

Re: Daelim NS 125 - je tu někdo?

05 kvě 2008, 20:02

Dík za rady.Ten molitan v podlaze je mastný,ale vůbec nechápu,jak to může fungovat jako fitr,když motor je pod sedadlem a do karburátoru nevede žádná hadice.Pod sedadlem je nějakej plastovej obal připojenej ke karburátoru,ale není vněm vůbec nic.Tak nevim.Jsem z toho zmatenej. :(

Re: Daelim NS 125 - je tu někdo?

05 kvě 2008, 22:54

No,také mi to nejde na rozum,zřejmě to byl o Daelimu úlet a nakonec zjistili,že to bude lepší celé předělat,právě tak,jak je to u trojkových řad,kterou jsem měl já..

Re: Daelim NS 125 - je tu někdo?

06 kvě 2008, 05:56

U mého Daelima je molitan v té krabici pod sedlem. Ta krabice pod sedlem je takovým gumovým kolenem napojená na trubku, která zároveň může fungovat jako výztuha rámu a ta trubka nasává vzduch z prostoru pod bočními plastovými kryty. Umím si představit, ža by ta krabice pod sedlem byla napojená na tu krabici v podlaze. Čili vzduch by se nasával přes tu krabici v podlaze a odtud by musela být hadice do krabice pod sedlem a odtud by to šlo do karburátoru. Takže od krabice pod sedlem by nemusela jít hadice přímo ke karburátoru, ale k té krabici pod sedlem.
A nebo a to už dost spekuluji, předchozí majitel si přečetl na víčku krabice v podlaze nápis "air cleaner" a aby to vylepšil, tal tam ten molitan a už nezkoumal, jestli to je zapojené. Přiznávám, že mi také nebylo na první pohled jasné, že se tento "air cleaner" vůbec nepoužívá.

Re: Daelim NS 125 - je tu někdo?

10 kvě 2008, 19:39

Rozdělával jste někdo motor u Daelima?Dnes jsem chtěl vyměnit olej a z výpušťáku na mě vypadly 4 kuličky a jejich pouzdra :stare:.Nejspíš nějaké ložisko.Nevím odkud to může být.Můžete někdo poradit?Pošlu foto.

Re: Daelim NS 125 - je tu někdo?

12 kvě 2008, 08:39

rozhodně sem hoď foto...já měnil olej několikrát a nikdy mě nic kromě kovového sítka nevypadlo.A pokud měníš motorový olej,nemá tam jaké ložisko vypadnou..pokud máš na mysli rozdělávání motoru,coby hlavy,tak to jsem nezkoušel a zřejmě bych do toho v životě nešel...rozdělat variator už tak hrozný není,ale chce to určitý nářadí...
Jinak v motoru je většina ložisek kluzných,nenapadá mě,co by tam pohledávalo valivé...

Re: Daelim NS 125 - je tu někdo?

12 kvě 2008, 17:08

nevim jak sem vložit foto.

Re: Daelim NS 125 - je tu někdo?

13 kvě 2008, 06:41

Hledal jsem v servisním manuálu a zdá se, že klikový křídel je uložen v kuličkových ložiscích. Ale jestli se tohle ložisko vysypalo, musí se to hned poznat. Když sundáš kryt ventilátoru, je tam na prostředku ventilátorového kola šestihran. Na ten nasaď klíč a otáčej motorem. Pokud je ložisko pryč, musíš to kamžitě cítit. Také bych při poškození jednoho z ložisek klikovky čekal únik oleje, protože by se mohlo poškodit příslušné gufero. Jinak mi přijde, že to musí být dost velká ložiska.
Z manuálu mi není úplně jasné, jak je od klikovky poháněno olejové čerpadlo a jestli by tam nemohlo být ještě nějaké další menší ložisko.

Re: Daelim NS 125 - je tu někdo?

14 kvě 2008, 00:10

V rychlosti ... z toho prostoru v podlaze jak je ten molitan vede do té plastové krabice , v které nic není , gumová hadice ... a opravdu je to v té podlaze filtr .

Motor jsem měl komplet rozdělanej , ale nedělal jsem to já , takže nevím z čeho by tam byli kuličky ... a protože se měnili i ložiska na klikovce , vím že mě ty starý ukazoval , a byly kuličkový .... ale pokud by ty kuličky byli z nich tak už ten motor asi neběhá jak má ...

Re: Daelim NS 125 - je tu někdo?

14 kvě 2008, 05:55

MP, kolik jsi měl najeto, když byla potřeba výměna těch ložisek? Já jsem překročil 16t a spotřeba mi trochu stoupá, tak hledám příčinu.

Re: Daelim NS 125 - je tu někdo?

14 kvě 2008, 08:29

20 000 km .... ale dělala se komplet GO , protože praskl píst - v rovině pístního čepu , a udělalo to docela paseku v motoru , a tak se vyměnili i ty ložiska když už to bylo rozdělaný ....

Re: Daelim NS 125 - je tu někdo?

19 kvě 2008, 21:08

Mohl by mi někdo prosím poslat na email ofocený servisní manuál?Potřebuji část,jak rozdělat motor.

Re: Daelim NS 125 - je tu někdo?

20 kvě 2008, 06:27

Našel jsem servisní manuál na internetu v PDF. Má to okolo 50MB, takže se to mailem posílat nedá. Nepamatuji si, odkud jsem to stáhnul. Na nějaké diskusi jsem našel odkaz. Třeba se Ti to podaří vygooglovat. Je to tedy na provedení DLX, což se ale od III liší hlavně v tom, že vzadu je kotoučovka, jinak je to stejné. Kdybys chtěl do vyhledávače zadat přesné jméno souboru, tak to je: "NS125DLX service manual.pdf".
Bohužel na demontáž hnací řemenice je třeba zvláštní nástroj, který v manuálu není dobře zobrazen. Jen tak to chytat za lopatky se bojím a jinak se mi to nepovedlo. Uvažuji udělat takový kotouč s výstupky, který by chytil za všechny lopatky současně.
Odeslat odpověď