Diskuze o čínských skútrech bez rozlišení kubatury.
29 srp 2014, 11:45
Ahoj a díky za reakci.
Narážíš zřejmě na bohatší směs, že ano? Zajížděl jsem nový kit a plyn jsem lechtal převážně v první 1/3 a ten vzdušník určitě na to vliv měl. To by znamenalo, že zatočení vzdušníku bude asi vyhovovat. Je moje dedukce správná? Ovšem úplně zatočenej mi je divné no
Fotku tady bohužel nemám, ale je to velice podobné této s tím že střed je trochu více do rezava...
Při 1,5ot. vzdušníku otáčky po přidání a následném ubrání padají jakoby pomalejc bych řekl no.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
29 srp 2014, 11:56
Podle motoru je to 4T je to tak? Kde je umístěný ten šroubek bohatosti, je na karburátoru blíže k hrdlu airboxu nebo je blíže k motoru a těsně vedle u plovákové komory? Máš karburátor s AC pumpou nebo ne? Pošli případně foto karburátoru.
29 srp 2014, 12:38
ano je to čtyřtakt. Šroubek (vzdušník) je blíže kolínku co vede do válce nebo jak říkáš "blíže k motoru a těsně vedle u plovákové komory".
Je to keihin bez ac pumpičky...
Lankem se ovládá vzduchová klapka. Jehla je na membráně ovládaná podtlakem...
29 srp 2014, 13:04
Tak ten šroubek ovládá benzín, nikoliv vzduch, jelikož je to 4T. Takže proto se ti zvyšují otáčky, když ho zašroubováváš, protože směs chudne. Jelikož ti to nechcípne při zašroubovaném na doraz, tak budeš mít i velkou nebo větší volnoběžnou trysku, než tam má být.
Máš někde přesnější typ toho karburátoru? Opravdu to je Keihin? Protože pochybuji, že by Baotian dával na skútr karburátor, který má cenu jeho poloviny.
29 srp 2014, 13:22
opět ď...
Abych řekl pravdu keihin tedy nevím jestli to přímo je
, ale je na chlup stejnej jako origo keihin kterej mám na 4kolce...
Obě trysky mám originál, neměněné... To vím.
Pokud tedy bude barva svíčky ok, mohu nechat šroubek zatočený??? Nebude to až příliš chudé což může poškodit motor???
29 srp 2014, 13:38
Vyčisti svíčku nebo dej novou. Ten šroubek povol jak má být na tu 1,5 otáčky a za tepla nastav volnoběh tím šroubkem dorazu šoupátka tak, aby to mělo kulatý chod a nezabíralo ti zadní kolo ani na stojánku. Pak se jeď projet a zkontroluj svíčku, pokud bude černá, tak ten šroubek přitáhni.
Nicméně co vzduchová tryska nebo karburátor vůbec, měl jsi to rozebrané a čistil jsi to někdy? Filtr máš čistý, namazaný a průchodný? To vše ovlivňuje směs.
29 srp 2014, 13:53
Ano vše je čisté a nové. Filtr i karbec. Skutr má najeto jen 500km
. Svíce je NGK a také nová.
To jak popisuješ jsem přesně dělal, až jsem se dostal až k zatočenému šroubku.
Ještě jsem hned od novoty dával kit 70. S karbecem jsem nic nedělal. Nemůže větší podtlak jinak strhávat směs a tím se dostávám vzdušníkem tak hluboko (zatočený)???
29 srp 2014, 14:21
To by znamenalo i tak, že ta tryska je pořád na ten válec moc veliká. Kdybys našel typ toho karburátoru, bylo by to nejlepší. On to bude zřejmě nějaký typ CV, ale číslo a velikost trysek by to chtělo. Když je ten šroubek úplně utažený a nezačalo to nijak vynechávat ani chcípat, tak to značí, že i tak je ta tryska moc veliká.
To s tím podtlakem se týká více 2T strojů, ty právě mají naopak šroubek na vzduch, protože 2T si přes trysky nasaje víc, než 4T. Proto ty rozdílnosti v těch šroubkách a funkcích.
31 srp 2014, 13:27
No je to divne. Karbec je origo z vyroby osazenej pro obsah 50. Ja tam dal kit 70 a volnobezna tryska je najednou velka??? Spise bych cekal, ze budou obe trysky po prekitovani male a ne velke.
02 zář 2014, 14:07
Ahoj Vratas a kluci, tak originál trysky na ZENu jsou:
hlavní=79 a voloběžná=H34.
Karbec je opravdu CVK - PD19J12 (J01271149)
Karbec je napsorto čistej, bez jakýkoliv usazenin a bordelu. Otvory kontrolovány, vše průchozí...
03 zář 2014, 19:41
Měl bych pár dotazů.
1. má význam kupovat sportovní CDI (i když je odpojen omezovač) nebo sériové funguje stejně?
2. má význam kupovat sportovní filtr? Má to nějaký vliv na chod a dynamičnost motoru? A je nutno přetryskovat karburátor? (já mám momentálně přetryskováno na trysku 84 - vyndaval jsem restrikci ze sání)
Toť vše
04 zář 2014, 08:47
Ahoj Robo
Sportovní CDI nemá absolutně smysl... Vyhodíš prachy a zjistíš, že to ničemu nepomůže. Milion otáček to stejně nemá, a ty co to dokáže vyloudit s odpojeným snímačem z vari v pohodě zvládá originál jednotka... Jsou i diskuze kde to zkoušeli a absolutně beze změny. Pokud jde odblokovat originál jednotka (jako že na ZENu jde úplně lehce) tak to nemá cenu...
Sporotvní filtr také nemá cenu... Spousta kluků se vrací k originál filtrboxu.
Chod a dynamičnost motoru - jen to změní poměr směsy a pak musíš zase ladit a zjistíš, že je to vlastně stejné a jinou tryskou si nepomůžeš protože karbec má malej difuzor a víc vzduchu tam stejně nedostaneš. Akorát to víc řve a do válce jde daleko víc bordelu než s originál filtrem... Hovořím pořád o ZENu. Raději častejc vyper a zkontroluj molitan a bude klid. A občas mrknout na barvu svíčku také neuškodí.
To vyndavání "restrikce" ze sáníJe to (opět u ZENu) úplná blbost. Veř tomu nebo ne
Zmeř si průměr restrikce a zjistíš že má průměr 20mm. Zmeř si průměr vyústění kolínka do filtrboxu a zjistíš že má průměr slabých 20mm
A nakonec si změř karbec a zjistíš že má průměr 19mm
Takže to není žádná restrikce, ale jenom to prodlužuje vyústění sání a rozprostírá tah vzduchu na prostředek filtrboxu
Toť vše