Cyborg ZEN BT49QT-12

Diskuze o čínských skútrech bez rozlišení kubatury.

Re: Cyborg ZEN BT49QT-12

Příspěvekod ROBOTOX » 15 črc 2014, 09:31

Tak s těmi rozjezdy se mi to stalo :( . Navíc jsem nepozoroval vůbec žádný nárůst rychlosti. Asi tam dám čep co mi zbyl po Malosi variátoru (ten má stejný rozměr jako původní).
Obrázek
CYBORG ZEN BT49QT-12 - Majitelem od 9.2.2014 - odstaveno 8.9.2015
Obrázek
GILERA RUNNER 50SP - Majitelem od 22.10.2015
Uživatelský avatar
ROBOTOX

100+
 
Reputace: 5
Příspěvky: 150
Registrován: 09 zář 2012, 20:12
Bydliště: Hradec Králové
Skútr / moto: Gilera Runner 50SP

Re: Cyborg ZEN BT49QT-12

Příspěvekod keras » 15 črc 2014, 10:26

ahoj robotox udělal si zkoušku fixou? To je také důležité kam až řemen jde. Jak dole tak i nahoře. Buď použí původní čep nebo zalaboruj s podložkami. Je škoda nevyužít plného rozsahu variátoru.
A prosím Tě odepiš mi na ty 3 otázky jak jsem se ptal na předchozí straně. Díky

Hele tady: http://www.skutry-levne.cz/nahradni-dil ... 19453.html
keras

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 24
Registrován: 24 čer 2014, 21:12

Re: Cyborg ZEN BT49QT-12

Příspěvekod TomRaptor » 15 črc 2014, 10:32

Já bych na čep vůbec nesahal!!!
Protože se zkrátí celková šířka variátoru a po dotažení takhle upravené sestavy se změní poloha řemenic a může docházet k nadměrné zátěži a tím i opotřebení řemene.
Z vlastní zkušenosti vím, že je velmi důležité mít správnou šíři řemene a ne vždy obchodníci zašlou tu správnou! A pokud někdo chce vylepšovat rozjezdy, tak musí nejdříve řešit válečky, kontrastku, spojkové pružinky a trysku karburátoru - pak se může začít ladit...
Nový řemen má sedět boky na řemenici a zlehka se dotýkat čepu variátoru. Při zvýšení otáček se začnou řemenice přibližovat a tím jede řemen po bocích a s rozjezdy to nemá pravdu nic společného.
Najeto Cyborg Zen 50 - 11.000 km, Piaggio X9 Amalfi 180 - 23.000 km, Yamaha Majesty 400 - 40.000 km, Ø 4,1 l/100 km
Klub http://www.SkutrPlus.cz
Uživatelský avatar
TomRaptor

250+
 
Reputace: 8
Příspěvky: 297
Registrován: 03 dub 2010, 20:30
Bydliště: Teplice
Skútr / moto: Yamaha Majesty 400 K5
Tuning / úpravy: Vyhřívané hefty a sedadla, USB a 12V zásuvka, boční brašny.

Re: Cyborg ZEN BT49QT-12

Příspěvekod ROBOTOX » 15 črc 2014, 12:02

Tak jsem nakonec vrátil nejen čep ale dal jsem tam taky opět Multivar + přibalené 7g válečky. Rozjezdy jsou zase v pořádku a navíc se mi to z Multivarem zdá výkonější (ne že by stoupla maximálka to ne ale tu rychlost co jsem z původním varcem zase z fouknutím větru ztratil tak teď docela udržím. Navíc je slyšet že se po rozjezdu vůbec nemění otáčky (u původního jsem slyšel určitý pokles otáček okolo cca 45-50 Km/h). Ve městě to určitě bude super protože to lépe reaguje na plyn. Ještě možná koupím tvrdší kontrastku (ta bílá se mi zdá pořád měkčí) a možná zakoupím tvrdší pružinky do spojky. Jakou tvrdost by jste mi doporučily?

-- 15. 7. 2014 12:08 --

1. Pravděpodobně se zužuje i gumová trubka mezi airboxem a karbecem - ale to už nebude mít velkej vliv na výkon a z úpravou trubky by bylo asi třeba upravit i karbec takže zbytečný
2. Jehlu jsem dal co nejvýš na poslední zářez (aby se zvedla). Jinak pokud odstraníš restriktor v Airboxu musíš dát větší trysku (88) jinak bude mít motor málo paliva a může nastat problém
3. Spotřebu u svého stroje ještě nemám zmapovanou ale myslím že nárust spotřeby bude minimální (můj tip cca max 0,2-0,3 L/100km)
Obrázek
CYBORG ZEN BT49QT-12 - Majitelem od 9.2.2014 - odstaveno 8.9.2015
Obrázek
GILERA RUNNER 50SP - Majitelem od 22.10.2015
Uživatelský avatar
ROBOTOX

100+
 
Reputace: 5
Příspěvky: 150
Registrován: 09 zář 2012, 20:12
Bydliště: Hradec Králové
Skútr / moto: Gilera Runner 50SP

Re: Cyborg ZEN BT49QT-12

Příspěvekod keras » 16 črc 2014, 06:58

Díky moc za odpovědi...
Ještě dotaz, má konkrétně cyborg ZEN taky restrikci ve výfuku (zůžení - jak to některé skutříky mívají) a jestli ano tak kde přesně? Díky

Edit:
Do spojky doporučují žluté...
Kontrasku víc jak 1000ot. určitě ne - takže max. bílou a válečky pak budou kolem 7,5g. Ale tohle je pak zase o životnosti řemenu, tímto se sníží...
keras

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 24
Registrován: 24 čer 2014, 21:12

Re: Cyborg ZEN BT49QT-12

Příspěvekod ROBOTOX » 16 črc 2014, 08:31

Motory 139QMA/QMB nemývají výfukové restriktory. Za restrikci se dá považovat samotný tlumič ale jeho případná výměna by zřejmně na sériovém motoru neměla účinek a bylo by potřeba opět upravovat motor.
Obrázek
CYBORG ZEN BT49QT-12 - Majitelem od 9.2.2014 - odstaveno 8.9.2015
Obrázek
GILERA RUNNER 50SP - Majitelem od 22.10.2015
Uživatelský avatar
ROBOTOX

100+
 
Reputace: 5
Příspěvky: 150
Registrován: 09 zář 2012, 20:12
Bydliště: Hradec Králové
Skútr / moto: Gilera Runner 50SP

Re: Cyborg ZEN BT49QT-12

Příspěvekod TomRaptor » 16 črc 2014, 09:10

Přesně tak... žádná restrikce ve výfuku není.
Vrcholem úprav a tunění u 139QMA/QMB je hlavní tryska 88, já měl jehlu uprostřed, odpojení omezovače (snímače) u spojky, vyjmutí kroužku na sání z airboxu. Dále je fajn variátor Malossi, lehčí válečky (používal jsem 5,6 - 6,5 g), tvrdší spojkové pružinky (já měl bílé) a kontrastka (také jsem měl bílou) :D
Najeto Cyborg Zen 50 - 11.000 km, Piaggio X9 Amalfi 180 - 23.000 km, Yamaha Majesty 400 - 40.000 km, Ø 4,1 l/100 km
Klub http://www.SkutrPlus.cz
Uživatelský avatar
TomRaptor

250+
 
Reputace: 8
Příspěvky: 297
Registrován: 03 dub 2010, 20:30
Bydliště: Teplice
Skútr / moto: Yamaha Majesty 400 K5
Tuning / úpravy: Vyhřívané hefty a sedadla, USB a 12V zásuvka, boční brašny.

Re: Cyborg ZEN BT49QT-12

Příspěvekod keras » 16 črc 2014, 09:20

Kluci díkes moc aspoň nemusím výfuk rozdělávat abych se podíval...
Tu 88 trysku seženu kde? Opravdu je rozdíl ve spotřebě jen 0,2-0,3L/100km? A musí se po přetryskování nastavovat bohatost?
keras

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 24
Registrován: 24 čer 2014, 21:12

Re: Cyborg ZEN BT49QT-12

Příspěvekod TomRaptor » 16 črc 2014, 09:52

Díly jsem kupoval tady: http://www.baotianmotors.cz/312-trysky-karburatoru-50-ccm.html
Fórum okolo číňanů: http://forum.skutry-levne.cz/ - jsou tam i postupy, podle kterých jsem to dělal :idea:
A spotřeby se neboj - tyhle úpravy jsou v pohodě.
Najeto Cyborg Zen 50 - 11.000 km, Piaggio X9 Amalfi 180 - 23.000 km, Yamaha Majesty 400 - 40.000 km, Ø 4,1 l/100 km
Klub http://www.SkutrPlus.cz
Uživatelský avatar
TomRaptor

250+
 
Reputace: 8
Příspěvky: 297
Registrován: 03 dub 2010, 20:30
Bydliště: Teplice
Skútr / moto: Yamaha Majesty 400 K5
Tuning / úpravy: Vyhřívané hefty a sedadla, USB a 12V zásuvka, boční brašny.

Re: Cyborg ZEN BT49QT-12

Příspěvekod ROBOTOX » 16 črc 2014, 10:01

Teda nedokážu si představit ve svém Multivaru 5,5g válečky. To už by muselo točit jako blázen. Já mám 7g z balení a i tak jsou otáčky vyšší než s origo varcem a 5,5g válečky (to je samozřejmě jiným stoupáním drah válečků)
Obrázek
CYBORG ZEN BT49QT-12 - Majitelem od 9.2.2014 - odstaveno 8.9.2015
Obrázek
GILERA RUNNER 50SP - Majitelem od 22.10.2015
Uživatelský avatar
ROBOTOX

100+
 
Reputace: 5
Příspěvky: 150
Registrován: 09 zář 2012, 20:12
Bydliště: Hradec Králové
Skútr / moto: Gilera Runner 50SP

Re: Cyborg ZEN BT49QT-12

Příspěvekod keras » 16 črc 2014, 11:09

Tome super Ď...
No jde tam víc benzínu tak aby to nechlemtalo moc. Odpovídal jsi mi ohledně rozdílu mezi 50 a 70ccm. Pořád zvažuji jestli ten kit koupit. Stojí něco málo přes pětikilo. Ono by to chtělo rozdělat a podívat se jestli už tam náhodou není. A to se mi zase nechce když je to více méně nové. Někdo zase tvrdí že je to problém s pojišťovnama. Tak jestli to vůbec stojí za to co se týče výkonu. Mám strach ze startéru a hlavně baterky, přeci jen tam bude nárust komprese. Třeba stačí nechat 50, vypojit snímač z vari a dát tu 88 trysku???
Můžete mi ještě říct jaký je rozdíl mezi originál tryskou a touhle 88 v jízdě pokud nechám 50ccm? Tím se zvýší výkon motoru? Otáčky? Jak markatní tato změna je co se týče odpichu, výkonu, maximálky?
I ostatním ď za reakci...
keras

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 24
Registrován: 24 čer 2014, 21:12

Re: Cyborg ZEN BT49QT-12

Příspěvekod ROBOTOX » 16 črc 2014, 13:45

Tys to pořád nepochopil. Tryska slouží v karburátoru k "vstřikování" paliva do vzduchu čímž vzniká směs pro motor. Za normálních okolností - žádné úpravy, na ní není potřeba sahat. Ale pokud vyndáš omezovač vzduchu s airboxu, tak půjde do karbce víc vzduchu a tím pádem bude chudší směs (málo benzínu). Takže se musí koupit větší tryska aby se dávkování opět srovnalo.
Obrázek
CYBORG ZEN BT49QT-12 - Majitelem od 9.2.2014 - odstaveno 8.9.2015
Obrázek
GILERA RUNNER 50SP - Majitelem od 22.10.2015
Uživatelský avatar
ROBOTOX

100+
 
Reputace: 5
Příspěvky: 150
Registrován: 09 zář 2012, 20:12
Bydliště: Hradec Králové
Skútr / moto: Gilera Runner 50SP

Re: Cyborg ZEN BT49QT-12

Příspěvekod keras » 16 črc 2014, 13:52

Já to chápu dobře. Pro zvýšení výkonu se prostě vyndá omezení vzduchu a kvůli chudé směsy se zvětší tryska. Ne jen na 70ccm ale i na klasickejch 50kách... A s tím souvisí můj dotaz ohledně spotřeby a nárustu výkonu.
keras

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 24
Registrován: 24 čer 2014, 21:12

Re: Cyborg ZEN BT49QT-12

Příspěvekod keras » 29 srp 2014, 09:57

Chlapi, seřízení vzdušníku.
Je možné, že když přidám trochu na šroubu volnoběhu a seřizuji bohatost vzdušníkem tak největší otáčky mám když je vzdušník úplně zatočenej???
Jakmile ho povoluji na danných 1-2 otáčky tak už to není ono a otáčky klesají.
Je fakt, že jsem jezdil na vzdušníku cca 1,5 otáčky a svíčka sice měla +- cihlovou barvu ovšem obvod svíčky byl totálně černej. Mohlo to být tím, že na volnoběh nebo do 1/3 plynu což ovlivňuje vzdušník byla směs bohatá?
Také mi dělalo, že když jsem ubral plyn tak to na volnoběch chcípalo nebo mělo tendenci chcípat, ale teď se zatočeným vzdušníkem je to OK.
Jehlu mám na prostřední drážce ale ta má vliv cca ve 2/3 plynu. Tryska dělá 3/3 plynu.

Všude doporučují vzdušník na 1-2 otáčky ale já mám nejkulatější chod a nejvyžší otáčky s úplně zatočeným vzdušníkem? Ano budu sledovat svíčku, to je základ. Jen mi je divné tohle nastavení?
keras

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 24
Registrován: 24 čer 2014, 21:12

Re: Cyborg ZEN BT49QT-12

Příspěvekod Vratas » 29 srp 2014, 10:31

Pošli foto té svíčky pokud máš. Jak ti padají otáčky při 1,5 otáčky vzdušníku po přidání plynu, rychle, pomalu?
Motocykl je pro dvě osoby pouze schválen, ale nikoliv určen...

Nadává-li Moravák na Pražáka, nadává v podstatě sám na sebe...
Uživatelský avatar
Vratas

Moderátor
 
Reputace: 283
Příspěvky: 1525
Registrován: 10 srp 2011, 10:48
Bydliště: Praha - jinde to nejde
Skútr / moto: Honda CB900F Hornet

PředchozíDalší

Zpět na Čínské skútry

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků

cron