Diskuze o čínských skútrech bez rozlišení kubatury.
Odeslat odpověď

Re: Cyborg ZEN BT49QT-12

08 črc 2014, 10:47

Tak si tu píšu sám :oops:
Zjištěno, že originál vari má dlouhý čep variátoru :!: a plotny nedosednou až k sobě... Po nakreslení fixou dojíždí řemen cca 1cm od vnějšího okraje.
Z čepu ubroušeno 1,7mm a řemen jde krásně až na kraj...
Odpojen snímač otáček z vari a z mírného kopce dolů udělá seriovka zen 80 tachometrových (je až nadoraz) :!: Jak jednoduché. Žádné válečky, žádnej spešl multivar, žádné jehly, žádné sání, vejfuky atd...
Ještě zkusím kit 72ccm a uvidíme. :wink:
Tím že skutr 7 let stál bude asi v háji i kontraska. Má to velmi vlažné rozjezdy a prudké kopce jen tak tak s mým metrákem. Otázka - může to být unavenou kontraskou? (spojka je ok)
Létu zdar

Re: Cyborg ZEN BT49QT-12

08 črc 2014, 11:00

Může.....a ještě si změř skutečnou rychlost. ;-)

Re: Cyborg ZEN BT49QT-12

08 črc 2014, 12:08

Díky za odpověď. Skutečná bývá na ZENU asi menší (jako všude) ale cca o kolik? Navigaci má půjčenou kámoš a měřič tady v obci neje :(

Re: Cyborg ZEN BT49QT-12

08 črc 2014, 12:23

Skutečná rychlost bude tak o 10-15km/hod méně než ta, co ti ukazuje tachometr.

Odesláno z mého U8815 pomocí Tapatalk 2

[Vymazáno]

09 črc 2014, 08:30

Tento příspěvek již byl smazán kým keras v 09 črc 2014, 17:54.
Důvod: ot

Re: Cyborg ZEN BT49QT-12

13 črc 2014, 18:11

Tak mě Cyborg ukazuje nad 60 kmh zcela přesně (podle obecních radarů) Jinak pod tuto rychlost přeměřuje jen cca o 5 kmh (takže jako auto)

Jinak mě moc zajímá tas úprava variátoru!!! Kde se má konkrétně brousit? Hoďte víc info nebo foto!!!

EDIT: Myslíte tenhle váleček co se na něj nasouvá variátor?

http://www.scooter-tuning.cz/images/pro ... K80001.jpg

Re: Cyborg ZEN BT49QT-12

14 črc 2014, 08:34

Ahoj, no to je dost, že sem taky někdo chodí :D
Jo - tomu válečku se říká čep variátoru. Originál čep (na originál variátoru) je dlouhej 39,2.
Tak je potřeba ho zkrátit na déku 37,5 až 38. Záleží v jaké stavu je řemen. Když bude řemen starší může se na 37,5 když bude novější tak na 38. Aby nešel řemen zase až moc vysoko.
Nejlépe je si udělat na hliníkové čísti variátoru pár čárek centorfixou a zkoušet. Uvidíte, že řemen nepůjde až nahoru. Půjde třeba 1cm pod horní okraj. A to je škoda. Je to taková restrikce již od chinanů.
Když se přežene zkracování čepu nic se neděje, dá se to vypodložkovat mezi čepem a plechovým krytem válečků kovovou podložkou.
Ten čep se normálně ubrušuje (je přikalenej) nebo se řeže opatrně flexou. Čelo musí být zase perfektně kolmé aby se to nekroutilo po dotažení...

Další věc je vypojit snímač otáček na vari...

Jinak není potřeba nic řešit. Ani vzduch, ani trysky (zase to bude víc žrát). Z delšího kopce dolů to udělá skoro 80 na tacho.
Chystal jsem se na výmenu 70ccm válce, ale nechám to tak. Ani nevím jestli tam 70 už nemám. On si člověk už tak nepomůže. Navíc je daleko víc zatíženej startér a baterka a motor celkově (klyka, ojka...) I pojišťovna by pak dělala pupíky prej kdyby něco...

Jo o víkendu jsem rozdělával palivoměr - ukazoval nesmysly. Po sundání kufru, sedla s plast. hrncem pod něj, a plastu pod sedlem se dostanete k palivoměru. Pootočit, vyndat. Plovák je OK, je to plastovej váleček. Ale drhne to na hlůavním čepu. Je tam nalisovaná taková malá podložka a je to dost natěsno a brání to volnému chodu plováku. Stačí tu podložku nožíkem trochu odehnout od plastu aby to nedřelo...

A další věc je předělání filtru variátoru. Ten molitan v té gumové trubce. Je to výrobní chyba. Molitan se ohýbá dovnutř a nefiltruje vzduch!!! Dal jsem tam místo molitanu takovou prodyšnou vatu do celého toho plast. víčka a zakryl to dírkovaným plechem uprostřed na delší šroubek.
Zvýšíte tím životnost vari obzvlášť když jezdíte po prašných cestách :!:
Tak hodně štěstí a skutrování zdar :wink:
Naposledy upravil keras dne 14 črc 2014, 10:55, celkově upraveno 1

Re: Cyborg ZEN BT49QT-12

14 črc 2014, 09:46

Já to ubrousím na kotoučové brusce - budu mít jistotu že to bude rovně a navíc budu moct ubírat opatrně takže budu ubrušovat a šuplérou kontrolovat. Jinak můj skútr už je komplet otevřenej. Tohle ale může mít zásadní vliv na maximálku! :)

Re: Cyborg ZEN BT49QT-12

14 črc 2014, 10:48

Ahoj ahoj, no na kotoučovce jsem to také dělal, ale tu kolmost musíš kontrolovat.
Nejlepší je pokud máš dobré čelisti na posuvce tak to kontrolovat průsvitem oproti druhému čelu. A v různých pootočeních... Tak se dá rovnoběžnost/kolmost čel docela dobře hlídat.
Ano jak říkáš, tohle má zásadní vliv na maximálku. Jako by jsi na šlapacím kole našel ještě další převod :wink:
Ještě mě napadlo nakreslit fixou i zadní čelisti od spojky kam až jde řemen naopak dolů. Jestli vůbec jde až dolů. To by se pak muselo řešit např. delším řemenem nebo slabší kontraskou (ta ale má vliv na včasné řazení v kopci, to nevím jak by to reagovalo...)

Hele robotox napiš mi prosím Tě všechny úpravy které jsi přímo na ZENU dělal. Stačí jen velmi heslovitě, o většině vím nebo dohledám. Zajímá mě to...
Šroubek ve víčku karbece nemám, je tam plastové víčko a v něm plastový čudl. Ten se asi ubrousit nedá co, aby šla membrána víc nahoru?
V sám jsem nic neměl, všude cca stejnej průřez.

Je dobré že máš přímo ZENA třeba mě něčím nakopneš...
Mám najeto přes 300km, můžu očekávat že se ještě trochu zvolní chod motoru? Je to takové tuhé, nové no.
Dík ahoj

Re: Cyborg ZEN BT49QT-12

14 črc 2014, 12:43

-Plastový restriktor v airboxu ---- tryska do karbce 88
-ustřižený snímač ve variátoru --- omezovač
-válečky do vari 5,5g (příště dám asi jenom 5g)
-bílá kontrastka Malosi

Jinak tam snad už nic není :)

Re: Cyborg ZEN BT49QT-12

14 črc 2014, 17:56

Uděláš prosím detail foto jak máš vyřešen vstup do Airboxu.

Re: Cyborg ZEN BT49QT-12

14 črc 2014, 20:48

Nijak jsem ho neupravoval - jenom jsem vyndal ten plastový nátrubek co je v krytu. Je jenom nasunutý :)

Re: Cyborg ZEN BT49QT-12

15 črc 2014, 07:19

ahoj,
1. když si vyndal omezení průtoku vzduchu není to zůžené ještě někde mezi karbecem a hlavou nebo prodloužené kolínko tam není???
2. Pokud si zvětšil průtok vzduchu musel si dát jinou jehlu - tu 88 nebo to jde i bez ní? Jak ta jehla vapadá, odkud jí máš???
3. Cca o kolik to víc žere???

Re: Cyborg ZEN BT49QT-12

15 črc 2014, 07:28

Ubroušení čepu je hezká věc,ale pozor na to aby vám pak jezdil řemen až dolu. Pokud se tak nestane,budete se rozjíždět na těžší převod a stroj bude na rozjezdy línější.

Re: Cyborg ZEN BT49QT-12

15 črc 2014, 08:57

Tak to je snad jasné...
Ovšem mám vypozorované, že je dobré když řemen neleží přímo na čepu (dochází k prokluzu), ale když se nechá unášet hranami.
Takže výsledek může být úplně opačný než ten který uvádíš :D
Některé varce mají při dolní úvrati (nejlehčím převodu - rozjezd) ještě sakramentskej kus volného místa na bokách. Jako u našeho zena. Proto jsem přímo uváděl rozměr na který to zkrátit. Je to totiš restrikce na 45km/h spolu s omezovačem otáček.
Nejlešpí řešení je udělat si pár podložek např. po 0,5mm nebo i méně a pěkně si s délkou čepu pohrát... K tunerským variátorům to tuším přímo dodávají :wink:
Odeslat odpověď