Ahoj, no to je dost, že sem taky někdo chodí
Jo - tomu válečku se říká čep variátoru. Originál čep (na originál variátoru) je dlouhej 39,2.
Tak je potřeba ho zkrátit na déku 37,5 až 38. Záleží v jaké stavu je řemen. Když bude řemen starší může se na 37,5 když bude novější tak na 38. Aby nešel řemen zase až moc vysoko.
Nejlépe je si udělat na hliníkové čísti variátoru pár čárek centorfixou a zkoušet. Uvidíte, že řemen nepůjde až nahoru. Půjde třeba 1cm pod horní okraj. A to je škoda. Je to taková restrikce již od chinanů.
Když se přežene zkracování čepu nic se neděje, dá se to vypodložkovat mezi čepem a plechovým krytem válečků kovovou podložkou.
Ten čep se normálně ubrušuje (je přikalenej) nebo se řeže opatrně flexou. Čelo musí být zase perfektně kolmé aby se to nekroutilo po dotažení...
Další věc je vypojit snímač otáček na vari...
Jinak není potřeba nic řešit. Ani vzduch, ani trysky (zase to bude víc žrát). Z delšího kopce dolů to udělá skoro 80 na tacho.
Chystal jsem se na výmenu 70ccm válce, ale nechám to tak. Ani nevím jestli tam 70 už nemám. On si člověk už tak nepomůže. Navíc je daleko víc zatíženej startér a baterka a motor celkově (klyka, ojka...) I pojišťovna by pak dělala pupíky prej kdyby něco...
Jo o víkendu jsem rozdělával palivoměr - ukazoval nesmysly. Po sundání kufru, sedla s plast. hrncem pod něj, a plastu pod sedlem se dostanete k palivoměru. Pootočit, vyndat. Plovák je OK, je to plastovej váleček. Ale drhne to na hlůavním čepu. Je tam nalisovaná taková malá podložka a je to dost natěsno a brání to volnému chodu plováku. Stačí tu podložku nožíkem trochu odehnout od plastu aby to nedřelo...
A další věc je předělání filtru variátoru. Ten molitan v té gumové trubce. Je to výrobní chyba. Molitan se ohýbá dovnutř a nefiltruje vzduch!!! Dal jsem tam místo molitanu takovou prodyšnou vatu do celého toho plast. víčka a zakryl to dírkovaným plechem uprostřed na delší šroubek.
Zvýšíte tím životnost vari obzvlášť když jezdíte po prašných cestách
Tak hodně štěstí a skutrování zdar