Cyborg ZEN BT49QT-12

Diskuze o čínských skútrech bez rozlišení kubatury.

Re: Cyborg ZEN BT49QT-12

Příspěvekod ROBOTOX » 16 dub 2014, 20:10

Tak sem dneska s velkými obtížemi nainstaloval Multivar. První konfiguraci jsem zvolil s dodávanými 7g válečky. Otáčky v jízdě byly o dost vyšší nicméně vůbec nekorespondovaly s docela línou akcelerací (která možná zůstala jako u originálu) a maximálka se nezlepšila vůbec. První věc - dát těžší válečky tudíž sem sáhl do krabičky a nacpal tam zcela původní težší (cca 8g). Jízda se pak hodně zlepšila. TEda hlavně akcelerace, zvedl se trochu výkon ale maximálka se nepohla. Čekal jsem teda intenzivnější rozdíl. Každý se chlubil jak lítá 70, grafy z brzdy ukazovaly rozdíl + 10 km/h a bůh ví co a já sem o 2000 kč lehčí a jízda nic moc. Určitě se to musí všechno sednout a vyjezdit protože to určitě jde všechno ztuha. Uvidíme jak se to projeví, nějaký náznaky tam jsou ale že by takovej rozdíl stál za 2 tisíce to nevím :roll:
Obrázek
CYBORG ZEN BT49QT-12 - Majitelem od 9.2.2014 - odstaveno 8.9.2015
Obrázek
GILERA RUNNER 50SP - Majitelem od 22.10.2015
Uživatelský avatar
ROBOTOX

100+
 
Reputace: 5
Příspěvky: 150
Registrován: 09 zář 2012, 20:12
Bydliště: Hradec Králové
Skútr / moto: Gilera Runner 50SP

Příspěvekod 1914 » 18 dub 2014, 20:22

Já jsem chtěl taky velice tuning. Ale nakonec ho dělat nebudu. Čína na tuning nemá cenu. Zbytečné prachy. Doporučuju jezdit a nechat prachy radši na olej a benál.
1914

100+
 
Reputace: 8
Příspěvky: 112
Registrován: 31 bře 2014, 19:47
Bydliště: Kyjov
Skútr / moto: Capirelli Grande Porto 125

Re: Cyborg ZEN BT49QT-12

Příspěvekod ROBOTOX » 19 dub 2014, 08:50

Multivar mě hodně zklamal - šel sem to toho jako do jistoty že mi to trochu pomůže ale naopak - dokonce mi to trošku pohoršilo maximálku - tam kde se a rovince v dobré chvilce dal i 65 s větrem v zádech tak teď dosahuju sotva 60 i z kopce. Navíc motor zbytečně točí a stoupá spotřeba při nižším výkonu! To prostě ne, asi tam vrátím originál. Jenom si z toho nechám vodítka a kontrastku (díky nové kontrastce se alespoň při rozjezdu nepálí - nepíská řemen) A do originálu dám zpátky válečky 5,5g - to byla dobrá konfigurace!
Obrázek
CYBORG ZEN BT49QT-12 - Majitelem od 9.2.2014 - odstaveno 8.9.2015
Obrázek
GILERA RUNNER 50SP - Majitelem od 22.10.2015
Uživatelský avatar
ROBOTOX

100+
 
Reputace: 5
Příspěvky: 150
Registrován: 09 zář 2012, 20:12
Bydliště: Hradec Králové
Skútr / moto: Gilera Runner 50SP

Re: Cyborg ZEN BT49QT-12

Příspěvekod TUNER » 19 dub 2014, 11:29

A ladil jsi válečky,když píšeš že motor moc točí ? Nebo jsi to tam jen nandal jak ti to přišlo a hotovo....
Můj mazel je Škoda 130 - 1,8 T..........ostatní je druhořadý...:-D

Malaguti MAX 250ObrázekPiaggio X9 500ObrázekT-MaxObrázek
Uživatelský avatar
TUNER

2500+
 
Reputace: 202
Příspěvky: 3747
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Plzeň
Skútr / moto: Malaguti F12 50 + 250 - T-Max
Tuning / úpravy: F-12 50 - závoďák na okruhy - Phantom MAX do práce - T-Max pro radost :)

Re: Cyborg ZEN BT49QT-12

Příspěvekod ROBOTOX » 19 dub 2014, 11:53

Právěže ano. Nakonec jsem tam dával 8g staré sjeté z origo variátoru a i s nimi to bylo moc. Motor byl sice dravější v pásmu od nuly do cca 40 kmh ale potom variátor ztrácel dech. Teď jsem zrovna vrátil originální variátor - dal jsem do něj původní 5,5g válečky, nechal kontrastku Malossi, a taky použil Malossi vodítka talíře a je to přeci jenom lepší. Sice je motor trošku vlažnější v tom rozjezdovém pásmu ale potom při nižších otáčkách dosahuje vyšších rychlostí! A to si myslím je značně důležitý než točit v rozjezdu a pak jet 50 s motorem vytočeným jak blázen. Zkrátka Multivar asi není na seriový motor odladěn. A tunit nějak motor a umělě mu zvyšovat výkon (který stejně u 50 ccm s 2,6 kW nebude velký) za cenu spotřeby a živostnosti to ne. Přece jenom je to můj hlavní dopravní prostředek takže je důležitá spolehlivost a spotřeba. Multivarem sem chtěl motoru pomoct ale bylo to bohužel naopak. Ale aspoň se díky nové kontrastce přestal při rozjezdu pálit a pískat řemen :)
Obrázek
CYBORG ZEN BT49QT-12 - Majitelem od 9.2.2014 - odstaveno 8.9.2015
Obrázek
GILERA RUNNER 50SP - Majitelem od 22.10.2015
Uživatelský avatar
ROBOTOX

100+
 
Reputace: 5
Příspěvky: 150
Registrován: 09 zář 2012, 20:12
Bydliště: Hradec Králové
Skútr / moto: Gilera Runner 50SP

Re: Cyborg ZEN BT49QT-12

Příspěvekod sinistre » 19 dub 2014, 14:27

Já s multivarem na mém skůtru docílil nižší maximálky a vyšší spotřeby...takže nejsi ojedinělý případ. Válečky jsem ladil a nejideálnější byly ty, co byly přímo v balení. Podstatná změna byla hlavně v tom, že s původním variátorem se v podstatě nedalo jet ustálenou rychlostí jinou, než maximální, s multivarem můžu libovolně regulovat rychlost a jet tak plynule. Kvůli určení skůtru do města jsem nechal multivar.
Uživatelský avatar
sinistre

250+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 409
Registrován: 08 zář 2012, 21:40
Skútr / moto: Cagiva City 50
Tuning / úpravy: multivar

Re: Cyborg ZEN BT49QT-12

Příspěvekod stixal » 19 dub 2014, 15:04

Kluci, těžko můžete očekávat od čtyřtaktní padesátky , že pojede výrazně víc než 60 km/h. Variátor pouze udržuje otáčky motoru v optimální výši vzhledem k různým rychlostním režimům. Pokud vaše stroje jedou 60 km/h a žerou kolem dvou litrů, pak je velká pravděpodobnost , že další tunění tyto parametry jen zhorší. Pokud však mermomocí chcete svoje skútříky vylepšovat zkuste se podívat na multimoto , tam koupíte díly podstatně levněji než jinde a případný neúspěch nebude tak finančně bolet.
stixal

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 23
Registrován: 08 úno 2014, 21:14
Skútr / moto: zoom 50 4t
Tuning / úpravy: 72 mm , variátor, odstranění restrikcí

Re: Cyborg ZEN BT49QT-12

Příspěvekod ROBOTOX » 19 dub 2014, 16:53

Já prakticky tak jako tak jezdím naplno a protože to je moje jediná motorka tak jezdím často i různé mimoměstské projíždky takže výkon v plném knedlíku je pro mě důležitý. Já si u Multivaru bohužel nevšiml ani malého zlepšení. Chudák motor se akorát přetáčel a jel jsem 50 takže varec šel hodně rychle ven. Originální variátor má velkou výhodu v tom že je odladěn tak aby průběh výkonu motoru byl v celém pásmu vyrovnaný. U Multivaru jsem obtížně dosahoval 60 i z kopce. Teď jsem se vrátil z malé vyjížďky a z větrem v zádech (byl pravda silnej) jsem frčel skoro 70.
Obrázek
CYBORG ZEN BT49QT-12 - Majitelem od 9.2.2014 - odstaveno 8.9.2015
Obrázek
GILERA RUNNER 50SP - Majitelem od 22.10.2015
Uživatelský avatar
ROBOTOX

100+
 
Reputace: 5
Příspěvky: 150
Registrován: 09 zář 2012, 20:12
Bydliště: Hradec Králové
Skútr / moto: Gilera Runner 50SP

Re: Cyborg ZEN BT49QT-12

Příspěvekod keras » 30 čer 2014, 07:41

ahoj kluci, moc Vás prosím o radu. Jak nejsnáze poznám na zen 50 jaký mám skutečný obsah? Jestli 50 nebo 70? Nějaké změření průměru vrtání (nechce se mi to ale hned rozdělávat - je to skoro nové) nebo má válec nějaká čísla někde??? Díky
keras

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 24
Registrován: 24 čer 2014, 21:12

Re: Cyborg ZEN BT49QT-12

Příspěvekod TUNER » 30 čer 2014, 16:46

Pokud je to nové a nikdo se v tom nevrtal,tak to bude 50 ccm. Nebo jak jsi přišel na to že by to měla být 70ka ? Jedna bába povídala ? )))
Můj mazel je Škoda 130 - 1,8 T..........ostatní je druhořadý...:-D

Malaguti MAX 250ObrázekPiaggio X9 500ObrázekT-MaxObrázek
Uživatelský avatar
TUNER

2500+
 
Reputace: 202
Příspěvky: 3747
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Plzeň
Skútr / moto: Malaguti F12 50 + 250 - T-Max
Tuning / úpravy: F-12 50 - závoďák na okruhy - Phantom MAX do práce - T-Max pro radost :)

Re: Cyborg ZEN BT49QT-12

Příspěvekod TomRaptor » 30 čer 2014, 17:50

Tak třeba já jsem "jedna bába" - měl tohodle mazla a byl tam z výroby 70 ccm válec...! :!:
Čučel jsem na to, jako blázen, ale bylo to tak!
Co se týká identifikace obsahu podle čísel, nebo znaků - to je, podle mého názoru, bez rozebrání nemožné. :lol:
Podle zdvihu to nepoznáš, ale stačí sundat hlavu - změřit průměr vrtání a zatápat ve vzorečkách ze základky... :D
Najeto Cyborg Zen 50 - 11.000 km, Piaggio X9 Amalfi 180 - 23.000 km, Yamaha Majesty 400 - 40.000 km, Ø 4,1 l/100 km
Klub http://www.SkutrPlus.cz
Uživatelský avatar
TomRaptor

250+
 
Reputace: 8
Příspěvky: 297
Registrován: 03 dub 2010, 20:30
Bydliště: Teplice
Skútr / moto: Yamaha Majesty 400 K5
Tuning / úpravy: Vyhřívané hefty a sedadla, USB a 12V zásuvka, boční brašny.

Re: Cyborg ZEN BT49QT-12

Příspěvekod keras » 01 črc 2014, 08:50

kluci díky moc za reakce...

Ano přesně tak, prý i na nových motorech bývají 70ccm. Asi jak mají ťamani skladové zásoby :) Chtěl bych tam dát 70ccm ale abych tam již 70 neměl...
Našel jsem, že vnitřní prům. vložky válce 39mm=50ccm a 44mm=70ccm.
Po sundání hlavy (pro přeměření průměru vložky) potřebuji pak nové těsnění pod hlavu nebo lze použít staré???

Ještě dotaz ohledně spotřeby - je rozdíl ve spotřebě (a cca jaký) mezi 50 a 70 kitem???
Trysku prý potřeba měnit není nebo ano? Někde jsem četl, že to chlastá poměrně hooodně. Origo 50ccm by měla být kolem 1,8-2 litry ale ta 70ccm prý stoupne i víc jak 2x což na takovéhleho přískoka je moooc :?
keras

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 24
Registrován: 24 čer 2014, 21:12

Re: Cyborg ZEN BT49QT-12

Příspěvekod TomRaptor » 01 črc 2014, 22:44

U 4-taktu ta spotřeba tak nevyleze - já jezdil za cca 2,3 -2,5 l/100 km (na té 70 ccm). Velký vliv na spotřebu má gramáž válečků ve variátoru. Vysledoval jsem, že -0,1 g na válečku = +0,1 l/100 km ke spotřebě. Těsnění, pokud ho neroztrhneš můžeš znova použít, nebo použij pastu.
Najeto Cyborg Zen 50 - 11.000 km, Piaggio X9 Amalfi 180 - 23.000 km, Yamaha Majesty 400 - 40.000 km, Ø 4,1 l/100 km
Klub http://www.SkutrPlus.cz
Uživatelský avatar
TomRaptor

250+
 
Reputace: 8
Příspěvky: 297
Registrován: 03 dub 2010, 20:30
Bydliště: Teplice
Skútr / moto: Yamaha Majesty 400 K5
Tuning / úpravy: Vyhřívané hefty a sedadla, USB a 12V zásuvka, boční brašny.

Re: Cyborg ZEN BT49QT-12

Příspěvekod keras » 02 črc 2014, 07:56

Tome díky za fundovanou odpověď, přesně tohle jsem potřeboval vědět...

Včera jsem ho připravil k technické. Koupil jsem starší strojek s velmi málo km. Bomba
Nejsem nejmladší (spíš starej :D ), asi mi bude stačit ta 50ccm jestli tam tedy je ona. Ale asi ano, subjektivně to výkon nemá. I tak je to dobré popostrkovadlo tady po okolí :) a je to tichoučké.

Koukal jsem na výfukový ventil (ten na koleně co přisává vzduch z airboxu). Někde se milně uvádělo, že je to EGR ventil. není - je tam jednocestná klapka průchozí jen dovnitř do vejfuku a funguje to jako fixírka. Ale ani bych neřekl, že je to kvůli emisím (že to ředí spaliny). Můj názor je, že to má za funkci hlavně ochlazování vejfuku!!!

Nechal jsem zatím všechny restrikce. Motor je v záběhu, ale chystám se na:
vytočit vrchní šroubek v karbecu – doraz (ten prej dělá hrozně moc)
vypojit snímač ot. na vari
možná silnější kontrasku kvůli prokluzu řemene...

Nevím jestli větší trysku a jehlu na maximum. To bych musel mrknout na omezovače průtoku vzduchu (v samotné airboxu je jen takovej plastovej prostavek se šikmou přírubou ale vnitřní průřez je stejnej jako průřez kolínka do karbecu to by nevadilo...) a ještě bývá plastovej mezikus u karbecu na vzduchu. To nevím jak moc tohle ovlivní "výkon" a "maximálku" :)

Jo a taky mrknout na vari jestli tam není restrikce v podobě kroužku (nebo přímo nálitku na samotné plotně-na čtyřkole jsem to tak měl) která brání max. sevření vari a řemen tudíš nejde až nahoru...

Jinak strojek je to hezkej, tichej, na ty nákupy a do práce paráda. :wink:
keras

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 24
Registrován: 24 čer 2014, 21:12

Re: Cyborg ZEN BT49QT-12

Příspěvekod keras » 04 črc 2014, 07:37

ahoj, tak v vrchní víčko na karbecu mám plastové, žádnej šroubek tam není, je tam jen plastovej doraz natvrdo. Nevíte ten doraz jste někdo nezkracoval a o kolik??? Dá se to vůbec?

Na vari žádná restrikce v podobě kroužku není - talíře jdou až k sobě.
Akorát je vidět, že řemen chodí jen tak do 2/3 plochy. Přitom když vari vyhodím ven a dám ho k sobě tak je dost blízko. Blízko na to aby řemen jezdil až na největším průměru. Tam se ale nikdy nedostává...
1. Buď je tedy krátkej řemen a dál ho nepustí jeho délka. Vzdadu totiš průměr na talířích na spojce už nějak zmenšit nejde to je jasné.
2. Jsou lehké válečky a ostř. síla je neroztáhne až do konce (malej výkon motoru)
3. Chod talířů je omezen na maximum právě chodem válčků v drahách a dále to již nejde

Neřešil jste někdo něco podobného? Jak toto udělat aby se talíře na vari dostávali až k sobě a tím řemen vyjížděl na maximum průměru :?: :?: :?:
Těžší válečky, větší průměr válečků? Podotýkám že skutr má najeto nějakech 300km tak jestli si to třeba ještě nesedne?
Díky za nápady
keras

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 24
Registrován: 24 čer 2014, 21:12

PředchozíDalší

Zpět na Čínské skútry

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 návštevníků